• Anlisa93

    Nidblödning? Sen mens men mensvärk

    Hej,

    Ny här!

    Jag och min sambo har försökt blir gravida i 7 månader. Vid senaste menscykeln fick jag super sen äl. Ca 21-22 dagar efter mensen. Vilket jag inte hade en annan månad när jag kollade äl varje dag. Iaf så fick jag sedan en liten blödning 5-6 dagar efter äl. Vilket jag inte heller brukar få, har skett 2 gånger tidigare bara, ingen aning om det är mellanblödning? älblödning? nidblödning? Vad tror ni?

    Nu är det 12 dagar sedan äl och dag 40 i menscykeln utan mens men jag har i två dagar haft mensvärk till och från, men mensen kommer aldrig?? Fattar ingenting kanske jag som har dåligt tålamod men min mens brukar komma någon timme efter jag känner mensvärk. Alltid. Och nu tror jag inte att den kommer bara för jag går och tänker på det hela tiden och hoppas på ett plus istället.. Jag tog ett gravtest igår (11 dgr efter äl) och det visade ingenting.. Någon som vart med om ngt liknande med konstig menscykel och sen mens vilket gör att man tror att man är gravid men ändå mensvärk..? Blir orolig att ngt är knasigt också.. och är det ngn annan som haft 40 dagars cykel och mer?? Innerst inne hoppas jag ju bara att jag är gravid <3

  • Svar på tråden Nidblödning? Sen mens men mensvärk
  • Jag är bara jag

    Om du brukar ha längre lutealfas än 12 dagar och det är 12 dagar sen äl är det ju inte konstigt alls om mensen inte kommit. 40 dagarscykler är längre än normalt, men har man äl ändå kan man ju bli gravid om så cyklerna är 80 dagar långa. Att du tänker på mensen kan ju omöjligt göra att den inte kommer. Mensen styrs av äl. Äl och inte gravid= mensen kommer när den ska. Äl och gravid= mensen uteblir. En cykel utan äl kommer mensen också förr eller senare- dina tankar kan aldrig nånsin påverka nåt av det.

    Vänta 2 dagar till och testa då igen.

  • Anonym (Hallå)

    Kan vara för tidigt att testa, ge det några dagar

Svar på tråden Nidblödning? Sen mens men mensvärk