Relation m utl bakrund!
Är du och tjejen du pratat med förälskade? För enkelhetens skull så vore nog det bästa om du skulle försöka träffa hennes systers man (han är väl svensk?) mer och få honom att tycka om dig. Det kan vara lättare än systern. Vad jobbar han med? Att du har bra framtidsutsikter och kan tjäna pengar är också viktigt.
Sen apropå din fråga - min pojkvän är från Kina och det är en del kulturkrockar. Främst att pengar är så viktigt för honom. För oss svenskar är det ju inte det oftast utan har man vettigt jobb och lön så räcker det. Min pv sa att han var mkt mindre materialistisk än andra från hans kultur men det är ju ändå mkt mer än mig... Sen när vi började dejta så pratade han om giftemål, familj etc från början och det gör ju oftast inte svenskar kring 20-25årsåldern. Han tycker också detta med "ras" är viktigt vilket ju känns helt bakvänt för en svensk. Är mer egoistisk iom att det är viktigt för honom att det går bra för honom och hans närstående men han bryr sig inte mkt om andra. Annan syn på djur också. Så det är en del sånt. Lite mer egoistisk sexuellt också.
Men det finns positiva saker med som att han tar mkt ansvar, gärna vill göra saker för mig, omhändertagande, seriös, lojal, arbetsam, positiv till att få barn tidigt, visar mkt respekt mot mina föräldrar.
Vissa saker av dessa kanske överensstämmer med din tjejs kultur också pga asiatisk men det blir ju från tjejperspektivet så förstås annorlunda. Men tex det materiella. Du borde haft med dig en gåva till tjejen och systern när ni sågs på caféet tex. Hade du det?