• pstxet95

    Inte ringt upp efter intervju??

    I fredags förra veckan var jag på en intervju. Jag kände att det gick hyfsat bra och jag nämnde många bra saker, det finns inget jag känner att jag skulle ha tillagt. 
    När vi skulle tacka för mötet sa han att han skulle ringa upp i början på nästa vecka, dvs denna vecka. Nu är det torsdag och har ännu inte fått ett samtal.

    Hur ska jag tolka detta? Vad ska jag göra? Behövde verkligen detta jobbet...
  • Svar på tråden Inte ringt upp efter intervju??
  • SweeneyTodd

    Hej!


    I feel you! Jag var på intervju igår, och de sa att de skulle kontakta mig på idag, men har ännu inte hört något. 

  • Solis14

    Det är tyvärr så det funkar..

    Under de senaste två åren har jag varit på över 10 intervjuer. 5-6 av arbetsgivarna hörde inte ens av sig och meddelade att rekryteringen var avslutad och tjänsten tillsatt. Två rekryterare ringde upp som sig bör och förklarade läget. Resten skickade ett mail.

    Mycket dåligt och respektlöst då man som sökande lägger ned många timmar på att förbereda sig.

    Hoppas ni får en annan upplevelse!

  • Anonym (Kan vara)

    Det är ju mycket som går nu så det kan ju vara så att någon blivit sjuk eller att de av någon annan anledning inte kunnat ta ett beslut på vem/vilka de valt att gå vidare med

  • Anonym (Tyvärr)

    Verkar som att det är så det går till numera. De säger att de ska höra av sig men det gäller bara om man får jobbet, övriga kan känna sig ghostade.

  • Ascendere
    pstxet95 skrev 2020-02-27 18:12:23 följande:

    I fredags förra veckan var jag på en intervju. Jag kände att det gick hyfsat bra och jag nämnde många bra saker, det finns inget jag känner att jag skulle ha tillagt. När vi skulle tacka för mötet sa han att han skulle ringa upp i början på nästa vecka, dvs denna vecka. Nu är det torsdag och har ännu inte fått ett samtal.Hur ska jag tolka detta? Vad ska jag göra? Behövde verkligen detta jobbet...


    Har de sagt att de skulle höra av sig men du inte hört något så är det absolut inget fel eller etikettsbrott på något sätt att ringa själv och fråga vad status är i rekryteringen.

    Kan vara någon som blivit sjuk, någon som haft mycket att göra, de kanske redan anställt någon osv.

    Men summan av kardemumman, du har inget att förlora på att ringa och kolla, det kan t.o.m. vara positict eftersom det visar att du är intresserad och ordningssam.

    .
  • Anonym (T)

    Tycker många rekryterade blivit väldigt dåliga på sitt jobb. Har gått vidare till intervju, där dom även påpekat att jag är den enda som dom velat diskutera lön med. Sen skulle dom återkomma inom ett par dagar. Efter 3 veckor ifrågasatte jag detta, sa att det var dålig kommunikation från deras sida. Helt plötsligt var jag inte intressant längre. Ett annat jobb tog det 8 (!!!) veckor och samma sak där....

    Båda var chefsjobb och jag tycker inte det var konstigt att jag ifrågasatte deras tidsperspektiv. Säger man inom två veckor så är det det som gäller och inte 8! Eller är jag konstig som tänker så eftersom det hänt flera ggr?

  • Anonym (T)

    Tycker många rekryterade blivit väldigt dåliga på sitt jobb. Har gått vidare till intervju, där dom även påpekat att jag är den enda som dom velat diskutera lön med. Sen skulle dom återkomma inom ett par dagar. Efter 3 veckor ifrågasatte jag detta, sa att det var dålig kommunikation från deras sida. Helt plötsligt var jag inte intressant längre. Ett annat jobb tog det 8 (!!!) veckor och samma sak där....

    Båda var chefsjobb och jag tycker inte det var konstigt att jag ifrågasatte deras tidsperspektiv. Säger man inom två veckor så är det det som gäller och inte 8! Eller är jag konstig som tänker så eftersom det hänt flera ggr?

  • Ascendere
    Anonym (T) skrev 2020-02-27 22:17:03 följande:

    Tycker många rekryterade blivit väldigt dåliga på sitt jobb. Har gått vidare till intervju, där dom även påpekat att jag är den enda som dom velat diskutera lön med. Sen skulle dom återkomma inom ett par dagar. Efter 3 veckor ifrågasatte jag detta, sa att det var dålig kommunikation från deras sida. Helt plötsligt var jag inte intressant längre. Ett annat jobb tog det 8 (!!!) veckor och samma sak där....

    Båda var chefsjobb och jag tycker inte det var konstigt att jag ifrågasatte deras tidsperspektiv. Säger man inom två veckor så är det det som gäller och inte 8! Eller är jag konstig som tänker så eftersom det hänt flera ggr?


    Det säger ju en hel del om företagskulturen också, om man inte respekterar sina blivande anställda med att hålla utlovade tider, hur vet man att de inte behandlar anställda på samma sätt?
  • Anonym (T)
    Ascendere skrev 2020-02-28 07:06:25 följande:

    Det säger ju en hel del om företagskulturen också, om man inte respekterar sina blivande anställda med att hålla utlovade tider, hur vet man att de inte behandlar anställda på samma sätt?


    Precis!

    Blev erbjuden ett jobb via rekryteringsfirma För två veckor sen, hon skickar kontraktet och jag ska ringa upp för att gå igenom det. MEN då är det inte alls det vi kommit överens om, lönen är 5000:- mindre än det hon sagt.

    hon försöker slingra sig ur detta och säger att jag kan försöka få upp den om ett halvår när provtiden är ute. Tack men nej tack!! Blev sjukt irriterad och tycker det är riktigt dålig stil.
Svar på tråden Inte ringt upp efter intervju??