• Agdaa

    Smörgåstårta

    Vilket blir godast? Med hönökaka eller formbröd?
    Och är det någon skillnad med hur man gör med den ena eller den andra?

  • Svar på tråden Smörgåstårta
  • Dexter dot com

    Jag tycker hönökaka blir bättre då den inte blir lika "mosig" eftersom jag inte gillar för fuktig smörgåstårta. Gärna saftig men jag vill känna att det finns bröd mellan fyllningarna.

  • Petter och jag

    Hönökaka blir alldeles för sött, anser jag. Jag brukar göra Arlas smörgåstårta med räkor och lax, bara att Googla fram receptet. Hemligheten bakom en god smörgåstårta är inte snåla på "kladdet" och att låta den stå till sig ordentligt innan servering.

  • chrissepisse

    Formbröd eller allra helst riktiga smörgåstårtbottnar. Jag gillar hönökaka annars men tycker inte alls att det passar i smörgåstårta. 

  • September89

    Formbröd! Tycker hela smörgåstårtan är förstörd om man använder fel bröd. Fel bröd är enligt mig allt annat än formbröd haha.

  • klyban

    Man köper en mer anpassad smörgåstårtsbotten, men en del tar hiskeliga priser för dessa.
    Så värt och ringa runt, eller än billigare baka en själv, vilket är rätt enkelt.
    Och delar du den själv så slipper kan det bli än billigare.

    Enda frågan man behöver ställa sig är vilken typ av botten vill man ha omman bakar själv, en enbart vetemjöl eller en något grövre med i sig i någon procent.


     


    När det kommer till valen, så är nog formbröd nått jag skulle välja före hönö, men bägge funkar helt okey.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
Svar på tråden Smörgåstårta