Inlägg från: Anonym (gäst) |Visa alla inlägg
  • Anonym (gäst)

SVT: Sverige möter med Lamotte. Bör polisen vara snällare mot kriminella? Måste man visa respekt mot kriminella??

Ja det är ganska vanligt. Var på tingsrätten som vittne gällande en våldtäkt och råkade höra några åklagare eller advokater stå och dalta med en kriminell kille med invandrarbakgrund i ett annat fall. Helt sjukt att höra hur de pratade med honom, uppmuntrande.. nästan som om han vore ett litet barn. Medan de skiter fullständigt i brottsoffrena. Skitlöjligt förstår inte hur folk och polisen tänker riktigt när de daltar så förbannat med brottslingar men ska hålla på och vara otrevliga (speciellt manliga poliser ) mot en som mig när jag till och med hjälper dom med deras jobb. Känns orättvist och fel

• Anonym (gäst)

Har dessutom sett denna våldtäktsman som jag var på tingsrätten för klappa poliserna på ryggen !! varpå jag påpekar att det är olämpligt och blir bortschasad och måste vänta sist med att få prata med dom fast jag hjälpt dom hitta en annan kille som de var ute och letade efter.. Bara för att dagen efter se hur idiotpoliserna trycker ner den stackars hysteriska tjejen på trapphusgolvet som blivit neddrogad och våldtagen. Hade inte jag kommit ut och frågat hur det gick hade dom väl hållt på sådär i 5 min till. Poliserna där jag bor är skumma och ringt och sagt det till dom och har till och med behövt anmäla polisen för tjänstefel då de själva begår brott här. De skrattar med de kriminella och låter sig bli klappade på ryggen men är otrevliga och begår tjänstefel mot folk som inte är det

Svar på tråden SVT: Sverige möter med Lamotte. Bör polisen vara snällare mot kriminella? Måste man visa respekt mot kriminella??