• Mammaresan

BIM april 2020 (THE month!)

Nu kommer den här trevliga tråden upp sådär tidigt igen från en som fortfarande har lite långa och oregelbundna menscykler så mensen kommer lite som den vill. ;P

Så låt oss köra ett aprilskämt och få en tidig/sen julklapp då då! ;) Väntar på att veta exakt BIM men preliminär är 1 april.

Hur många gånger har ni försökt och när är er BIM? Håller tummarna för oss allihop! <3

BIM-lista:

1/4 Mammaresan

• Svar på tråden BIM april 2020 (THE month!)
  • Anonym (Beb.)
    Anonym (Spontant) skrev 2020-04-21 11:49:00 följande:

Ser ut som ett plus :D jag testade imorse igen med testlagrets testa tidigt, BIM - 2. Negativt igen. :(

Mannen ska köpa hem ett CB efter jobbet så jag får testa med det också :) Litar inte riktigt på detta av någon anledning!

Hoppas på plus för dig imorgon eller övermorgon!

Jag testade med samma igår och fick negativt då ju :)
  • AnonymÄngel

Hoppar in här. Grattis till er som plussat! BIM 26/4. Har väldigt ömma bröst på sidorna, vilket är vanligt för mig innan mens. Annars har jag inga andra symptom. Blir nog mens denna gång med. Men hoppas lite svagt ändå.

• sommar94

Hej! 
    Hoppas det är ok att jag hoppar in i tråden!  Det är tredje månad jag och min sambo försöker blir med barn (första). Hade ÄL 7/4 och beräknat BIM idag. Hade svårt att hålla mig igår och tog ett clearblue test, dock visade negativt. Vill avvakta med att testa idag och göra ett nytt test imorgon istället (BIM+2).

Mina symptom: Trött, lite molande värk i tjejmagen (kommer och går), finnar på pannan, inga ömma bröst (brukar få ömma bröstvårtor innan mens + ont i svanken) och vita slemmiga flytningar (brukar får detta vid ÄL och innan mens också). Hoppas verkligen på ett plus denna gången!

• Misken
    Anonym (Beb.) skrev 2020-04-21 11:41:01 följande:

Vågar man lita på detta testet? :)

Fick ett infall nu och testade (inte morgonurin) :o

Stort grattis! :D Är nog ett solklart plus! <3

Själv tog jag ett nytt rfsu test på morgonen och strecket var aningen starkare men fortfarande mycket svagt. Tog också ett billigt One Step som jag inte egentligen alls gillar för man kan i rätt ljus/vinkel se vart teststrecket ska vara, men nu kom det upp ett likadant ljusroasa streck som man såg utan att vinkla testet! Ljusa streck på två olika test.. måst väl tro att det är sant :D Hoppeligen blir det starkare, ska ta ett Cb digitalt på torsdag (är då på äl+12)
  • Ann3h

Tyvärr kom mensen för mig. Hade börjat få upp förhoppningen då jag haft lätt lätt mensvärk dom senaste 1.5 veckorna. Men bara på det igen, tyvärr ha jag 44dagar i cykeln så nästa Bim 1/6 :/

• NurseMom
    Ann3h skrev 2020-04-21 17:58:20 följande:

Tyvärr kom mensen för mig. Hade börjat få upp förhoppningen då jag haft lätt lätt mensvärk dom senaste 1.5 veckorna. Men bara på det igen, tyvärr ha jag 44dagar i cykeln så nästa Bim 1/6 :/

Va tråkigt Jag fick negativt igen på gravtest, är på BIM-2 så jag är rätt säker på att det inte blev nåt denna gång

• Scrootie
    Ann3h skrev 2020-04-21 17:58:20 följande:

Får jag komma med ett tips? Mina cykler har också varit väldigt långa, inte 44 dagar men runt 35 och ett par omgångar med 37 och 41 dagar. Blev så efter förlossningen med första barnet. Förra månaden körde jag rosenrot, munkpeppar och bidrottninggele då jag hört att det kan korta ned cyklerna. Och hör och häpna så var denna cykeln på helt normala 28 dagar! Tar preparaten även denna månad och hoppas på samma sak igen :D
  • Banuni
    Anonym (Beb.) skrev 2020-04-21 19:37:55 följande:

:)

Overkligt!

Gratttiiiisss!!! :D
  • Misken

De svaga strecken visade sig vara sanna <3 Blir en liten januaribaby! Hoppas lillisen hållee sig kvar ända till slutet.

Svar på tråden BIM april 2020 (THE month!)