• Mammaresan

BIM april 2020 (THE month!)

Nu kommer den här trevliga tråden upp sådär tidigt igen från en som fortfarande har lite långa och oregelbundna menscykler så mensen kommer lite som den vill. ;P

Så låt oss köra ett aprilskämt och få en tidig/sen julklapp då då! ;) Väntar på att veta exakt BIM men preliminär är 1 april.

Hur många gånger har ni försökt och när är er BIM? Håller tummarna för oss allihop! <3

BIM-lista:

1/4 Mammaresan

• Svar på tråden BIM april 2020 (THE month!)
  • Lucia N
    Anonym (Spontant) skrev 2020-04-23 10:06:03 följande:

BIM idag enligt appen Flo. Haft ont i magen/höger äggstock sedan 15e april (förmodad ÄL runt 10e april). Har pendlat mellan att jag inbillar mig/känner efter för mycket till att tänka att "men jag kan väl ändå inte ha massa hugg i höger äggstock bara sådär utan anledning?!"

Testat på BIM - 2 med negativt resultat.

Sitter nu här och bara väntar på mensen och försöker att inte hoppas för mycket :'( samtidigt finns det ju ett hopp...

Använde du ett ?testa tidigt?? För de vanliga är ju inte lika känsliga! Oavsett finns ju chansen kvar! :)
  • Anonym (Spontant)
    Lucia N skrev 2020-04-23 10:30:24 följande:

Använde du ett ?testa tidigt?? För de vanliga är ju inte lika känsliga! Oavsett finns ju chansen kvar! :)

Ja det var ett testa tidigt med morgonurin på BIM - 2. Jag är halvt förstörd här... Vill på ett sätt att mensen bara ska komma så jag slipper undra och längta. Skulle inte förvåna mig om den blir sen av ren stress så hoppet stiger ännu mer.
  • AnonymÄngel
    Anonym (Spontant) skrev 2020-04-23 10:34:01 följande:

Ja det var ett testa tidigt med morgonurin på BIM - 2. Jag är halvt förstörd här... Vill på ett sätt att mensen bara ska komma så jag slipper undra och längta. Skulle inte förvåna mig om den blir sen av ren stress så hoppet stiger ännu mer.

Förstår din känsla! Känner precis samma. Vill bara att mensen ska komma så att jag inte har den minsta hoppet kvar och blir besviken. Hur länge har du försökt?
  • Anonym (Hoppas)

Hej! Jag hoppar också in här. Jag och min man har försökt att bli med barn sedan december 2018. Enligt ÄL-test borde jag ha haft ägglossning den 13/4, och borde då ha BIM den 27/4. Jag tog ett test imorse som visade negativt, alltså BIM-4. Är det någon idé att fortsätta hoppas?

• Anonym (Spontant)
    AnonymÄngel skrev 2020-04-23 11:10:15 följande:

Förstår din känsla! Känner precis samma. Vill bara att mensen ska komma så att jag inte har den minsta hoppet kvar och blir besviken. Hur länge har du försökt?

Vi har inte försökt egentligen utan hade tänkt vänta 6 månader till av praktiska skäl. Men det blev ett spontant mys här i april. Det som gör att jag är extra ivrig/nervös är att om det inte det blev graviditet nu så behöver jag vänta innan min sambo ens vill påbörja försöken. Och från försök kan det gå rätt lång tid ju, jag är ödmjuk inför att det inte bara är att "skaffa" barn. Jag ser denna eventuella möjlighet som en stor möjlighet då jag längtar mycket efter barn sen ca 5 år tillbaka. Min sambo vill egentligen inte just nu men har sagt att om det blev nåt nu så är det ju meningen. Samtidigt önskar han helst att vi väntar innan vi påbörjar aktiva försök.
  • Lucia N
    Anonym (Spontant) skrev 2020-04-23 10:34:01 följande:

Förstår det måste vara jobbigt! Håller tummarna för dig
    Anonym (Hoppas) skrev 2020-04-23 12:27:51 följande:

Hej! Jag hoppar också in här. Jag och min man har försökt att bli med barn sedan december 2018. Enligt ÄL-test borde jag ha haft ägglossning den 13/4, och borde då ha BIM den 27/4. Jag tog ett test imorse som visade negativt, alltså BIM-4. Är det någon idé att fortsätta hoppas?

Det finns ju de som inte får positivt så tidigt, jag hade nog fortsatt hoppats!
  • Anonym (Lillekatt123)

Tog det här nu, bim -3. Stegring och inte morgonurin ???? fick ett tidigt missfall i januari där jag var sen med mensen som jag aldrig är annars. Det enda testet som gav ett svagt streck då var cb early. Om det är en stegring borde väl inte ett missfall ha hänt? Om det inte skulle visa sig vara utan embryo? Vilket man inte alltid ändå kan se före ultraljud? Vet inte om jag ska tro på det eller om jag inbillar mig eller så är jag rädd för ett missfall igen ????
  • Anonym (U)
    Anonym (Lillekatt123) skrev 2020-04-23 17:51:20 följande:

Tog det här nu, bim -3. Stegring och inte morgonurin ???? fick ett tidigt missfall i januari där jag var sen med mensen som jag aldrig är annars. Det enda testet som gav ett svagt streck då var cb early. Om det är en stegring borde väl inte ett missfall ha hänt? Om det inte skulle visa sig vara utan embryo? Vilket man inte alltid ändå kan se före ultraljud? Vet inte om jag ska tro på det eller om jag inbillar mig eller så är jag rädd för ett missfall igen ????

Grattis! Högst troligt att du är gravid:))
  • Anonym (Lillekatt123)
    Anonym (U) skrev 2020-04-24 07:08:02 följande:

Grattis! Högst troligt att du är gravid:))

Tack! Hoppas verkligen att det går vägen den här gången, vågar än inte tro på det så jag försöker hålla mig sansad <3
Svar på tråden BIM april 2020 (THE month!)