Inlägg från: furelise |Visa alla inlägg
  • furelise

Överviktig = kört

Först o främst: grattis! ????

Är det möjligt att det är ett känsligt ämne för dig och därför kände du att läkaren dömde dig? Jag vet ej, men kanske världen inte är så elak.

Annars: när du börjar ta Levaxin (extrahormoner som din sköldkörteln inte producerar tillräckligt) kommer extrakilorna börja smälta bort, jag lovar! Använd möjligheten till att träna och äta hälsosamt, nu har du världens bästa motivation - ditt barns hälsa. Jag hoppas att du orkar och inte lider av trötthet, illamående osv.

Lite varning: några gör misstaget att ta alldeles för hög dos av Levaxin, för att tappa vikt. Gör det aldrig, det kan fucka upp hjärtat och mycket mer. Oavsätt ven dömer dig och hur, riskera inte dina livsviktiga organer.

Njut av din graviditet, man är inte en dålig mamma för att man har övervikt. (Om man lär sina barn däremot att äta onyttigt och onödigt mycket och barnet blir tvungen att leva med fetma, det är föräldrarnas fel. Men det säkert inte är ditt mål.)

Grattis igen! Du säkert kommer att bli fantastisk!

• furelise

Vad som gäller själviskhet: vi alla som väljer att föda barn gör det pga själviskhet. Jag fattar inte ens påståendet, vilka andra anledningar kan det finnas?

• furelise

Vad som gäller själviskhet: vi alla som väljer att föda barn gör det pga själviskhet. Jag fattar inte ens påståendet, vilka andra anledningar kan det finnas?

• furelise
    Doftis2473 skrev 2020-02-29 00:55:44 följande:

Tack.. Jag fi k levaxin utskrivet och har fptt att jag ska ta en tablett om dagdn till att börja med och de skulle hålla koll med nya prover så det känns tryggt.

Kankse är det som du säger... Att man mår dåligt sjäöv och därför känner sig dömd.

Tack för insikten.

Jag vet inte vad frågeteckerna gör i mitt tidigare inlägg. Det var bara grattis! Utan några som helst frågetecken :)
  • furelise
    Doftis2473 skrev 2020-02-29 00:53:10 följande:

Ja. Nu var jag ju inte medveten om TSH då ingen läkare någonsin nämnt detta för mig innan så den delen kan jag inte direkt ta ansvar för.

Fick som Du säger levaxin utskrivet av läkaren.

Fxxxxn, det gör mig så arg! Övervikt - det första en läkare bör kolla är tsh värdet. Hur är det möjligt att du inte blev diagnistiserad tidigare? Kanske ditt barn räddar dig från många år av obehandlat hypotyreos.
Svar på tråden Överviktig = kört