Jobba hemifrån
Ni som jobbar hemifrån, vad jobbar ni med?
Ni som jobbar hemifrån, vad jobbar ni med?
Jobbar som Web Manager. Sitter hemma på heltid sedan mars. Börjar bli lite trist, en kombo skulle vara perfekt!
Jag jobbar inte hemifrån men min exman gjorde något som heter dropbox åt mig förut. Nu vill jag inte han ska kunna komma dit. Hittar inte hur jag byter lösenord. Är det någon teknisk här?
Jag jobbar inte hemifrån men min exman gjorde något som heter dropbox åt mig förut. Nu vill jag inte han ska kunna komma dit. Hittar inte hur jag byter lösenord. Är det någon teknisk här?
Jag jobbar med administration på ett universitet.
När jag började där var chefen helt rabiat mot att jobba hemma, eller på tåget. (Jag pendlar ganska långt.) Inte heller fick jag en mobiltelefon för det var för dyrt. Nu har jag en ny chef och sen kom Corona och jag har upptäckt att jag nog aldrig vi pendla 5 dagar i veckan igen. Jag hoppas att det positiva med den här pandemin kommer att vara just det, att det är ok för mig (och andra) att sitta hemma några dagar i veckan. Jag sparar så mycket tid på det som blir över till övriga livet och familjen. Mindre flängande, mindre stress, mindre kostnader för dyra pendlingskort. Underbart!
Har bekanta som jobbar från egen verkstad vid hemmet med hantverk.
Följer tråden.
Har ett eget AB jag driver hemifrån. Mina kunder är andra företag som behöver hjälp med 'rykteshantering' online (google, sociala medier, webforum etc.). Är i grunden marknadsförare, började sedan arbeta främst med digital marknadsföring som anställd, började frilansa som föräldraledig (enskild firma), omvandlade snart till AB. Älskar friheten i att driva eget - samtidigt som det är ganska stressigt i perioder (särskilt som jag sköter min egen bokföring).
Känns hopplöst, vill ha ett arbete, inkomst, vara till nytta för samhället, men samtidigt frihet, jobba några timmar per dag hemmifrån, bestämma tider själv och spara tid och hinna vara mera med barnen, sköta hemmet och ta emot barnen när de slutar skolan.
Det finns inget jobb i mitt närområde och skulle inte vilja pendla långt.
Känns hopplöst, vill ha ett arbete, inkomst, vara till nytta för samhället, men samtidigt frihet, jobba några timmar per dag hemmifrån, bestämma tider själv och spara tid och hinna vara mera med barnen, sköta hemmet och ta emot barnen när de slutar skolan.
Det finns inget jobb i mitt närområde och skulle inte vilja pendla långt.