• Anonym (Y)

Kort överkropp?

Jag har kommit fram till att min överkropp är kort. Det baserar jag på att de allra flesta klänningar med markerad midja inte passar mig för att midjan hamnar typ i höfthöjd eller navelhöjd. I övrigt skulle jag inte säga att jag är kort, 170 cm. 

Finns det fler med det här ''problemet''? Eller är det väldigt ovanligt? Jag vet inte riktigt vad det är som är kort men mina höfter går liksom ut redan precis under midjan, medan ''de flesta'' andra verkar vara ganska raka fram till stussen typ, och mer ''utdragna'' eller vad man ska säga. Egentligen är detta inget problem, förutom just det här med att flertalet kläder inte passar mig. 

• Svar på tråden Kort överkropp?
  • Anonym (oj)

Det är ju inget "problem" som du skriver, det är som det är... och inget man kan göra något åt... så varför ens tänka på det?

• Anonym (A)

Jag har en ovanligt lång överkropp. Märks när jag sitter på en stol, då är jag alltid längre än alla andra om de också sitter på en stol.

Dock sitter klänningarnas midja alltid där min midja är.

Kanske beror det på att mitt bäckenparti är långt?

• pyssel

Har också kort överkropp med nästan inget mellanrum revben-höft, dessutom ganska långa ben. Extremhöga midjor och empireskärning med vidd i kjolen går bort för annars blir det ett par bröst på ben, och det är varken snyggt eller en fokus jag vill ha.

#inteensamaldrigglömd
  • Anonym (Japo)

Jag har också kort överkropp. Enligt min gammelfaster som sytt mycket, bland annat folkdräkter till halva släkten, så är det ett släktdrag. Jag har också svårt att hitta klänningar som passar. Midjan hamnar helt fel. Nu har jag dessutom går upp i vikt, så klänningar med empirskärning får mig att se höggravid ut. Jag avstår alltså klänningar helt numera.

• Imma75

Jag har också precis kommit fram till samma sak. Trodde alltid förr att det var jag som var för tjock om magen för inget passade mig i midjan. Nu har jag köpt jeans på Bikbok som har super high waist och de passar perfekt i storlek 27. Jag undrar nu vad ska man köpa för kläder som passar vår kroppstyp? Hur ska man tänka, hög midja? Låg midja? Vilken typ av klänningar (håller med att man blir stor och gravidlikande av många klänningar och vida kjolar. (Ps jag är också 170 lång)

Svar på tråden Kort överkropp?