Hur många månader ungefär innan ni blev gravida?
Känner igen mig ts! Har dock inte barn sen innan så jag är orolig att påriktigt bli barnlös... Jag är 25 år och har haft oskyddat sex i typ 2-3 månader och ingenting händer. Jag vet att det låter kort men både jag och min kille är ju så unga så jag förväntade mig verkligen inte att det skulle vara svårt. Första cykeln vi aktivt försökte så hade vi sex 2 dagar innan ÄL och på ÄL, andra cykeln så hade vi bara sex på själva ÄL av någon anledning. Obs bara räknat enligt app, har inte använt tester. Vill liksom inte börja hålla på och hets-ligga och sånt, vill bara att det ska hända och att jag nästan får vara lite så ?ojdå! Det trodde jag inte!? Visste inte att jag skulle bli såhär uppsnurrad och orolig för det här. När vi bestämde att vi skulle börja ha oskyddat så var vi båda så chill, och sa att vi kör på som vanligt, inga ÄL eller gravtester utan bara se om mensen kanske inte dyker upp en månad. Vi sa också ?det kan ju ta nått år?, men jag tror jag innerst inne trodde och ville att det skulle gå väldigt snabbt. Fan vad detta är tidskrävande för en! Vill bara kunna slappna av så får det hända när det händer, jag har ju inte bråttom egentligen... Men det värsta är precis som du har det ts, att inte kunna prata om det med någon. Jag vill inte berätta för mina vänner att vi försöker, för jag skäms för att det inte går snabbt. Ingen av mina vänner har barn ännu så dom tror väl precis som jag trodde att det skulle gå på en gång om dom skulle börja försöka. Vill inte heller prata med killen om det då jag inte vill föra över någon oro, så det blir osexig stämning mellan oss. Usch alltså, vill bara glömma att jag ens försöker bli med barn, låtsas att jag börjat med preventivmedel igen...
Förlåt för en hel essä i din tråd ts! Hoppas det tar sig för dig snart. Det enda tipset jag har från en blind till en blind är att försöka att inte ha bråttom. Det kommer gå tillslut. Du är ju bara 29 så tror verkligen inte du behöver vara stressad. Varför måste det hända så snabbt?
Och till ts, så förstår jag att det måste vara väldigt tungt. :( Längtar så efter ett plus, då har jag ändå inget MA i bagaget att vara ledsen över...