• Fuzeta

    Hög temperatur men negativt test??

    Hej!

    Jag är extremt konfunderad! Är jag gravid eller är jag bara "knäpp"??

    Lite snabb info innan jag återgår till vad som nyligen var hänt;

    Har tagit min temperatur varje morgon i 9+ månader ( så är van vid att tempa) har koll på när jag har ägglossning och har inga fertila problem vad jag eller doktorn vet om.

    Har stenkoll på hur min kropp fungerar varje del av en cykel, låga fina temperaturer innan ägglossning, efter ägglossning, stigande temp i 3 dar, och sen håller den sig hög och fin till mens kommer.

    Återgår till mitt dilemma:

    Försökt att bli gravid (2 månaden nu) och det verkade som det hade tagit. 11dagar efter ägglossning hade jag en "dipp" som kunde indikera implantering av ägget.

    Hade en morlande känsla i ländryggen, kramper i lägre magen, huvudvärk, förstoppning. Men mensen kom exakt den dagen den skulle. Den gjorde mycket ondare dock, (är en person som inte behöver ta tablett mot mensvärk, då jag inte har direkt ont normaltvis) varade 4 dagar som normalt.

    MEN min temperatur gick aldrig ner helt, utan gick upp igen. Det har gått 11 dagar nu, och den ligger jämt och fin på mellan 36.39~36.43 De senaste 5 dagarna. Normaltvis ligger den nere på 36.06~36.27 innan ägglossning.

    Tagit graviditets test men det är negativt. Har fortfarande alla symptomerna plus att jag börjar bli extremt trött, mår lite illa och har en förkänsla till förkylning idag. Huvudvärken vill inte släppa och var legat som en förnimmelse i 5dar också.

    Är jag tokig? Vill jag bara bli gravid så himla mycket att jag t.o.m kan ändra nu temp? Eller är kan det vara så att jag är gravid i alla fall?? Finns det någon annan som var varit med om detta??

    Tackar i förväg till de som läser igenom mitt lilla inlägg och som kanske kan komma med goda råd, eller berättelser om något liknande!!

  • Svar på tråden Hög temperatur men negativt test??
  • HildaK

    Du ska kika efter en trifasisk kurva tror jag det heter, det var så jag förstod att jag var gravid. Googla på det! :) när är mensen beräknad? Vänta annars och se om den dyker upp, ta ett test samma dag som den är beräknad. Håller tummarna!

  • Vevoz

    Om du redan har så starka symptom borde du kunna plussa, låter inte som du är gravid om du får negativt på testen

  • amandakollb

    Hej, 

    hur hög temperatur brukar du ha efter ÄL fram till mens? jag verkar ha samma temp som dig i follikulärfasen, runt 36,1-25 och efter ÄL brukar den stiga med 0,5 till typ runt 36,7. jag kan också ibland få några "onormalt" höga temperaturer i follukulärfasen runt 36,4 men det kan bero på att jag sovit längre, vaknat mycket under natten osv, så kan det vara något sådant? :) tänker att om du skulle varit gravid skulle nog tempen har varit ännu högre än så, men avvakta några dagar och ta test igen om tempen inte går ned till din vanliga temp :) 

Svar på tråden Hög temperatur men negativt test??