Söva barn inför tandläkarkontroll
Någon här med erfarenhet av det? Är det något man kan be om eller vad krävs för det? Behöver man betala för det?
Någon här med erfarenhet av det? Är det något man kan be om eller vad krävs för det? Behöver man betala för det?
Inom alla regioner. Det är inte så att ane-läkaren är.med under hela operationen utan endasr vid sövning, om ens det. Ibland är de med öven under transport. Emn e sitter inte pch övervagar en sövd person. Det finns et annan kompetent personal till.
Nej, men det sker på operation. Bedömning av läkare, utförande av en ssk. På en tandvårdsklinik söver man inte.
Finns del tandvårdskliniker som tillhandahåller sövning.
Nej, en ssk söver inte. En anestesisjuksköterska gör det däremot.
Och nej, man kan söva på andra ställen än på operation
Ja, om de har en operationssal eller samarbete med en sådan.
En anestesisjuksköterska är en ssk med vub, jag vet. Jag är fullt insatt i hur narkostandvård utförs, av vem och på vilken indikation, så nu kan vi avsluta detta tramsande, så att tråden får vara till för ts egentliga frågeställning.
Fullt insatt och ändå så lite kunskap.
Absolut. Jag tror att du är den enda i tråden som är av den uppfattningen. Vad tycker du att du har tillfört i att besvara frågeställningen ts har?
Jag har gett svar på ts fråga.
Du har däremot tydligt visat din okunskap genom att gå in på ämnen du inte behärskar.
Exakt vad har jag uttryckt mig okunnigt om?
Inlägg 21, 27, 29, 31 och 33.
Ta kontakt med tandläkaren om hur ni kan göra.
Jag har en behandlingsrädd dotter som gjort enorma framsteg hos tandläkare men mycket lovande hemma och en bra plan från tandläkaren/tandsköterska.
Först en mindre utredning av psykolog kring besvären, med prövande av olika strategier. Sen lite egenträning och sen börja besöka tandläkaren.... Som hon var minst rädd för!
Vad som hjälper ditt barn vet jag ej... Dock misstänker jag starkt att just en sövning med efterföljande operation triggade min dotters rädsla.
Du får nog vara mer specifik än så.
För att inte vet vad du skrivit?
Jo, men det har har skrivit är korrekt.
Jo, men det har har skrivit är korrekt.