TheWhistle2
Inga problem, ja men då vet du ju verkligen.
Nej, problemet för mig så gillade alla henne, officiellt. Utan hon kände sig hotad av mig och min erfarenhet och det slutade med att jag fick all fokus. Jag vet inte hennes bakgrund eller vad andra igentligen tyckte om henne.
Men eftersom det var ett gansk stort företag, där det igentligen bara var karriarister så var alla väldigt försiktiga med vad som sades och till vem så förmodligen så låg det något i luften redan när jag kom förmodligen från flera olika håll.
Men nej, jag vet inte hur situationen är där nu.
Men, jag vet ett annat fall inom länstyrelsen, där det är en person som använder sig av härskarteknik på hög nivå, som samlat på sig bevis material mot högt uppsatta inom avdelningen och utanför för att få sin vilja fram.
Den personen har sett till att 7 blivit sjukskrivna, och 5 slutat sitt jobb, eller sagt nej när dom fått veta att hen arbetat på avdelningen.
Inte bara det, utan det är en person som är inte och luskar i andras personliga akter och gör lite som hen vill med dokument som endast en handläggare skall arbeta med under utredning.
Denna individ blev för flyttad efter väldigt många år när allt hade kommit fram, sen när avdelningschefen byttes ut, så ansökte hen igen och fick en anställning på samma avdelning igen.
Så nej, det finns ingen ändring där, utan dom gör mest rokader av personers positioner. Men det spelar ju ingen roll, då problemet fortfarande finns kvar på avdelningen som gör arbetsplatsen giftig. Till slut orkar inte folk, vissa går in i väggen, vissa blir anmälda av denna individ och blir märkta som själva mobbare. Som i själva verket är offren.
För du vet, folk känner folk. Och man skall passa sig på arbetsplatser. Det har jag lärt mig. Jag går in på ett jobb för att göra ett jobb, och inte skaffa polare eller vänner. Det i sig har en tendens att straffa sig också, men jag slipper iallafall råka ut för dessa sociopater. Man håller sig undan deras radar.
Så vad jag vet och hört från andra som varit i värre eller i liknande situationer, så har dom alltid valt att byta jobb.
För min egen del, så blev jag så utsatt av en sådan sociopat, att jag blev brännmärkt.
Jag sökte ett annat jobb, och hr intervjuven tog 70 minuter, dom brukar max ta 40. Hon gillade mig och sa upprepande att jag var precis det dom sökte.
Sen så skulle jag träffat den person som skulle vara min chef om ajg fick jobbet. Men han kom sent, Men vi satt i över två timmar och snackade om jobb och de planer som han hade och hur han ville strukturera upp det.
När dom sedan frågade vad jag jobbat med senast, så nämnde jag exakt vila typer av arbetsuppgifter jag hade utfört, eftersom dom var liknande som var det passande. Problemet var, att han frågade om det var det företag jag hade arbetat på, som jag hade haft stora problem med. För att han hade jobbat på det företagets stockholmskontor, men inte där jag jobbade så han visste igentligen ingenting om hur det var på den andra arbetsplatsen. Det var då jag visste att nu var det kört. Det är jobbet får jag inte.
För på den arbetsplatsen, var det sjukt mycket intriger, och man fick passa sig så man inte hamnade i skottelden, när man snackade om arbetsuppgifter kunden t.ex chefen ställa sig och skrika, NU FÅR NI HÅLLA KÄFTEN OCH JOBBA!
En annan kille som körde med härskartekniker, hade som rutin att varje dag välje en person, sen gå in på kontoret och snacka med högsta chefen och berätta hur dåligt en kollega jobba och att man måste ta itu med det omgående. Alltid helt omotiverat, för att han var knäpp men han hade varit på företaget sen det startade och alla såg upp till honom som lite svår men ett praktiskt geni. Men jag hade kunnat lära mig hans kunskap på en ganska kort tid. Och återigen, det var väl det han sniffade, att jag kunde bli ett hot. Och det slutade med att när jag gick hem den där sista dagen, så var det som om all energi och spänning som hade byggts under den tig jag arbetat där, bara rann ur mig och jag gick allvarligt in i väggen. Jag har inte så många minnen efter det, men jag träffade en tidigare kollega, hen berättade att 7 personer hade slutat plus hen efter att jag hade slutat inom loppet av 4 månader.
Så när jag väl hade kommit hem från intervjuven, så förstod jag, jag kommer inte få detta jobb.
Och mycket riktigt, jag fick ett svar i mailen, där dom nästan snäste av mig för att ens ansökt. Och det var efter han hade ringt företaget och talat med den person som var värst. Som då fått utlopp för sin sociopati.
Så all den tid jag jobbade, räknas inte, den är helt raderad från min arbetshistorik så gott som jag har lyckats.
Arbetar inte heller längre inom det proffisionellt, men kör det som en hobby nu mer. Så, min karriär sabbades helt kan man säga av en sån här person. Nu är det svårt att ens ge sig in i gamet igen. Så man får nöja sig med enkla jobb. Jag fick gå från att vara karriärs människa, till att bli en enkel knegare. Men jag har ju fortfarande drivet kvar, vilket jag märker inte riktigt är uppskattat bland knegare så även där måste man jobba på att inte vara för driven. Då blir man bestraffad.