• Anonym (Tesen)

173 cm 80 kg vad tycks?

När jag träffade min sambo för 10 år sedan vägde jag ca 64 kg till mina 173 cm . Nu väger jag 80, det är inte snyggt fördelat heller. Konstiga mått dvs 105 cm stuss och hela 108 cm mage, ett riktigt äpple med andra ord. Kan inte sluta äta kakor och bullar. Tråkigt att röra på mig tycker jag också .

Kan någon ge mig en spark i baken att börja göra något åt situationen. Är jag smal, mullig eller tjock?

• Svar på tråden 173 cm 80 kg vad tycks?
  • DasNerd

Vad spelar det för roll vad man använder för ord?

Problemet är att du missbrukat kakor och bullar.

Du fokuserar på fel sak.

• Anonym (Samma)

Har exakt samma vikt och längd som dig! När jag träffade min partner för inte ens 2 år sen vägde jag också 64. Känner mig fet som bara den :( Men mitt gömmer sig rätt bra, har päronform istället. Vet inte hur det kunde bli såhär och vet inte hur jag ska kunna vända detta.

• Ela90

Jag är 173 cm o vägde 55 kg.. nu e jag gravid och väger 60.

80 kg låter helt galet mycket enligt mig, jag skulle aldrig vilja väga mer än 60 kg.

• Anonym (Tesen)

Ja när jag vägde 64 kg tänkte jag att skulle aldrig vilja väga över 70 och nu väger jag 80 kg.

• Anonym (Tesen)

[quote=80266939][quote-nick]Anonym (Samma) skrev 2020-03-07 01:58:44 följande:[/quote-nick]

Har exakt samma vikt och längd som dig! När jag träffade min partner för inte ens 2 år sen vägde jag också 64. Känner mig fet som bara den :( Men mitt gömmer sig rätt bra, har päronform istället. Vet inte hur det kunde bli såhär och vet inte hur jag ska kunna vända detta.

[/

Hur mycket rör du dig per vecka? Äter du mycket sött iveckorna?

Själv blir det någon enstaka promenad ibland och som sagt dåliga vanor med mycket fika

• IceKitten

Jag förstår inte riktigt, vill du bli förolämpad? För det låter typ som det och jag tror knappast det kommer hjälpa dig... Hitta en träningsform som du faktiskt gillar (tennis, simning, gym, golf osv) och sluta köp hem sötsaker. Det är allt du behöver gör egentligen, köp inget onyttigt i affären så blir med en gång tröskeln högre. Och om du ska till affären och köpa något onödigt så går du. Ingen bil.

• Anonym (Samma)
    Ela90 skrev 2020-03-07 05:46:44 följande:

Jag är 173 cm o vägde 55 kg.. nu e jag gravid och väger 60.

80 kg låter helt galet mycket enligt mig, jag skulle aldrig vilja väga mer än 60 kg.

Om jag skulle vägt sådär lite hade nog folk undrat om jag var anorektisk. Fick kommentarer om att jag var väldigt smal när jag vägde 60, måste se olika ut på olika människor för det är ju inte fint heller att se ut som ett benrangel.
  • Anonym (Lisa)

Jag år 172 cm och väger 82 kg och tycker min kropp är jättefin. Timglasfigur med långa ben... i tonåren vägde jag 55 kg till min längd och hade en pojkkropp som jag inte alls gillade.Helt hopplöst att hitta kläder som satt snyggt då..

Finns säkert de som tycker jag är mullig nu och att jag hade den perfekta kroppen tidigare men jag trivs bättre såhär. Självkänslan är på topp.... den känslan är oslagbar.

• Panduro

Vad ska vi tycka om det och vad spelar det för roll om vi säger att du är smal eller tjock?

Vill du försöka minska fettandelen på din kropp kan du lägga upp ett mat- och träningsschema och hålla dig till det.

Svar på tråden 173 cm 80 kg vad tycks?