• Billie38

Min man vägrar samverka efter skilsmässan.

Bor du långt ifrån dina barn? Kanske du kan möta upp dom efter skolan ibland och ta en promenad tillsammans. Köp en glass eller nått och bara snacka lite, utan massa krav och gammalt. Prata om vad som händer i deras liv just nu (med kompisar o skola osv). Lyssna, och prata inte om vad som inte fungerar och har varit, lämna det samtalsämnet. Vinn deras förtroende genom att visa att du vill veta hur som har det.

• Billie38

[quote=80272066][quote-nick]Anonym (Bekymrad mamma) skrev 2020-03-09 20:07:03 följande:[/quote-nick]Man vill inte göra bort dom. Och det är inte barnen man ska lita i och dra. Det är ju vi vuxna som vänligt ska resonera och följa överenskommelser.

De mammaor och pappor jag känner som gjort så ahr fått alla emot sig, fast de agerar helt naturligt desperat. Skolan, Soc, Polisen och domstolarna menar att de beter sig galet och inte är bra förädrar. Det säger en del om myndighetenrs kraftlöshet.

Du har en bra poäng. När min minsta pojke drog efter ett kalas och pappa gömde honom i sin lägenhet så stod mormor, jag och hennes kompis och lockade utanför. Du hade pojken hört att bonusfamiljen tittade på nytt hus att flytta ihop i. Hade pappan varit bra hade han coachat pojken till att klara av ett sådant naturligt steg långt efter skilsmässan. Vi väntade mer än ett ett år till annan vi flyttade bl pga detta ledsamma.

[/

Så det var där det började, med att barnen reagerade på att det fanns planer och flytta ihop med din nya man och hans familj? Bor ni långt bort från skola och barnens pappa?
Svar på tråden Min man vägrar samverka efter skilsmässan.