• lh0302

    Mardröm ..

    Visste inte var jag skulle lägga den här tråden ..

    Jag har hamnat i en mardrömssituation ???? Har varit orolig över att jag kanske blivit gravid eftersom jag haft oskyddat sex .. Problemet är att det är med två olika! Enligt en app så hade jag ägglossning runt den 24/2 men jag är osäker på det. Iaf, jag testade svagt positivt nu på morgonen (inte morgonurin men höll mig tre timmar). Hade sex men en kille 1 både innan det datumet och efter (29/2 senast ..) sen sex med kille 2 den 2/3. Finns det någon möjlighet att kille 2 kan vara pappan? Isf måste jag väl haft ägglossning så sent som 1/3 eller 3/3 för att det ska blivit något? Är det då lite för tidigt att plussa?

    Uppskattar om någon orkar bolla det här med mig, utan pekpinnar ????

  • Svar på tråden Mardröm ..
  • SB93

    För att räkna ut om appens datum för ÄL stämmer så får du tänka efter när du hade din sista mens? Spermier lever upp till 7 dagar, så du kan bli gravid upp till 7 dagar efter sex. Om du hade ÄL när appen säger så är inte kille nr 2 pappa. Och det känns liiiite väl tidigt att plussa då. Jag har 3 barn och känt direkt när jag blivit gravid. Plussat tidigt, men inte såå tidigt.

  • lh0302
    SB93 skrev 2020-03-10 09:30:24 följande:

    För att räkna ut om appens datum för ÄL stämmer så får du tänka efter när du hade din sista mens? Spermier lever upp till 7 dagar, så du kan bli gravid upp till 7 dagar efter sex. Om du hade ÄL när appen säger så är inte kille nr 2 pappa. Och det känns liiiite väl tidigt att plussa då. Jag har 3 barn och känt direkt när jag blivit gravid. Plussat tidigt, men inte såå tidigt.


    Jag hade mens 13/2 men litar inte på att ägglossningen ägde rum enligt appen .. Tycker också det låter tidigt att plussa redan nu om vi hade sex för 9 dagar sen, men så läser jag på forum om andra som fått pluss redan efter 7 dagar! Det var ett väldigt väldigt svagt pluss, knappt synbart men jag såg antydan till ett streck. Ska köpa ett digitalt idag .. men kan inte släppa tanken på vem som är pappan .. känns otroligt jobbigt
  • lh0302
    Lili158 skrev 2020-03-10 09:36:56 följande:

    När ska du ha din mens?


    Imorgon är det beräknat men kan variera lite ..
  • Lili158

    Okej, tyvärr omöjligt att säga vem som är pappa. Då man kan plussa tidigt. Faderskapstest blir det ju i vilket fall när man inte vet, 

  • lh0302
    Lili158 skrev 2020-03-10 12:54:34 följande:

    Okej, tyvärr omöjligt att säga vem som är pappa. Då man kan plussa tidigt. Faderskapstest blir det ju i vilket fall när man inte vet, 


    Ja jag förstår det .. men tänker att om jag nu hade sen ägglossning .. så borde det vara för tidigt att plussa idag? Måste isf blivit befruktad den 2/3 eller 3/3, sen tar det väl iaf två dagar för ägget att fästa? Så frågan är hur mycket hormonerna stiger på 7 dagar ..?
  • SB93

    Om mensens första dag var den 13:e Feb så känns det som att ÄL den 24:e är lite tidigt. Mer rimligt ungefär efter den 1:e Mars. Och då kan tekniskt sätt båda killarna vara pappa. Så om jag var du så skulle jag ringa MVC och be om ett ultraljud. Och då kan du ju lättare räkna ut när det blev till. Tills dess, tänk på hur du vill göra med allt oavsett vem som är pappa osv. Och om din tanke är att behålla barnet så Grattis ??

  • Pimpinellan
    lh0302 skrev 2020-03-10 13:43:50 följande:
    Ja jag förstår det .. men tänker att om jag nu hade sen ägglossning .. så borde det vara för tidigt att plussa idag? Måste isf blivit befruktad den 2/3 eller 3/3, sen tar det väl iaf två dagar för ägget att fästa? Så frågan är hur mycket hormonerna stiger på 7 dagar ..?
    Det tar minst 5 dagar för embryot att fästa och sen ytterligare flera dagar innan man kan få plus. Så nej, äl  så sent som 2-3/3 och plus nu är helt omöjligt.
  • lh0302
    Pimpinellan skrev 2020-03-10 14:14:07 följande:

    Det tar minst 5 dagar för embryot att fästa och sen ytterligare flera dagar innan man kan få plus. Så nej, äl  så sent som 2-3/3 och plus nu är helt omöjligt.


    Ja jag kände lite så, läst så många inlägg om andra som plussat redan 7-8 dagar efter äl men det känns rätt orealistiskt att redan testa positivt, 10 dagar efter sex ..
  • Pimpinellan
    lh0302 skrev 2020-03-10 15:26:36 följande:
    Ja jag kände lite så, läst så många inlägg om andra som plussat redan 7-8 dagar efter äl men det känns rätt orealistiskt att redan testa positivt, 10 dagar efter sex ..
    Det är omöjligt testa plus 7 dagar efter äl. De som tror att de gjort det har haft tidigare äl än de trodde.
  • lh0302
    Pimpinellan skrev 2020-03-10 16:28:43 följande:

    Det är omöjligt testa plus 7 dagar efter äl. De som tror att de gjort det har haft tidigare äl än de trodde.


    Jag hoppas du har rätt .. men OM jag hade äl kanske den 1/3, ägget fäster kanske 4/3 (befruktat 2/3) .. kroppen har ju då nästan en hel vecka att producera hormoner som kan ge utslag? Eller är det helt omöjligt?
  • Lilant

    Ej omöjligt 7 dagar efter :) jag hade ägglossning en vecka på onsdagen och hade senare en till onsdagen efter utan att veta så trodde jag plussade äl+14men de va äl+7 ultraljudet bekräftade också detta, faderskapstest är de ändå sättet

  • lh0302
    Lilant skrev 2020-03-10 20:40:21 följande:

    Ej omöjligt 7 dagar efter :) jag hade ägglossning en vecka på onsdagen och hade senare en till onsdagen efter utan att veta så trodde jag plussade äl+14men de va äl+7 ultraljudet bekräftade också detta, faderskapstest är de ändå sättet


    Hade du ägglossnings två ggr?
  • Lilant
    lh0302 skrev 2020-03-11 05:52:38 följande:

    Hade du ägglossnings två ggr?


    Ja :) rent jävla mirakel min lilla bäbis i magen :D en hel historia haha
  • lh0302
    Lilant skrev 2020-03-11 06:50:57 följande:

    Ja :) rent jävla mirakel min lilla bäbis i magen :D en hel historia haha


    Ultraljud kan väl diffa på sådär +/- 7 dagar ändå?
Svar på tråden Mardröm ..