Inlägg från: VickanD |Visa alla inlägg
  • VickanD

Att välja rätt.. flytt, kärlek, bonusbarn, karriär, fritid, relationer, familj

Fjäril kär skrev 2020-03-11 20:04:15 följande:

En kompromiss kan aldrig innehålla att ge upp sitt barn. 

Varför ska han ge upp sitt barn och förstöra relationen igen och riskera det och sen håller det inte mellan er i alla fall efter två års försök?  Ser du inte omöjligheten i det? 

glöm inte att ni ändå också måste ha en relation med barnets mamma i det här och kunna samarbeta och få det att fungera. Du kan ju tänka dig hur det skulle se ut om han ännu en gång sviker sitt barn? Hur villig kommer hon då att vara att få saker att fungera?  Och barnet som äntligen fått tillbaka sin pappa ska nu svika igen? 

Han ger inte upp sitt barn för att han flyttar till en stad som ligger 25 min bort med tåg! Herregud. Pojken är för det första tio år gammal och han bor hos sin mamma på heltid. Det borde fungera fint för en 10 årig pojke att ta sig med buss/tåg till pappan, om han bor 25 min bort med tåg. Alternativt att mamman kan skjutsa honom eller att pappan hämtar honom! Jag fattar att denna snubbe inte kan flytta ända till Stockholm då han har ett barn, men jag ser inte varför denna lösning inte skulle kunna fungera. De kan ju liksom ändå ses relativt ofta.

Herregud, jag vet en pappa som har sitt yngsta barn cirka två timmar bort, med bil, och han hämtar honom och skjutsar hem honom varje gång. Fungerar hur bra som helst.
Svar på tråden Att välja rätt.. flytt, kärlek, bonusbarn, karriär, fritid, relationer, familj