• mariaskogsrud

    Dags att sluta med alla lögner kring string!

    Jag skapar den här tråden för jag är helt enkelt trött på alla lögner som förekommer (framför allt från kvinnor) angående string. Hur vi har det för att det är bekvämt. För att slippa troskanter. Struntprat. Vi har det för att känna oss sexiga och därmed få bättre självkänsla/självförtroende, eller, om vi går på dejt eller förväntar oss att det kan bli hett, då har vi det för att vi vill imponera på killen.

    Jag använder sällan string idag, men jag började med det när jag var 10 år. Då hade jag byxor som gjorde att stringen stack fram lite (med flit såklart, även om jag då bestämt hävdade motsatsen). Istället för att vara den i klassen som alla ignorerade och som ingen pratade om fick jag uppmärksamhet. Pojkarna började prata om mig. Den uppmärksamheten var belöningen som gjorde att jag fortsatte ett tag.

    Men det här med att kvinnor hela tiden måste hitta på lögner, varför gör vi det? Troskanter? Hahaha! Det som skapar troskanter är sömmarna, inte huruvida det är string eller ej. Det finns heltäckande, sömlösa trosor som ger NOLL kanter, och så finns det stringtrosor som man tydligt ser genom tights och kjolar som smiter åt.

    Bekvämt? Nej, det är inte bekvämt att ha något som sitter mellan skinkorna. Däremot är jag övertygad om att många kvinnor, precis som jag gjorde i mina tidiga år, vänjer sig vid stringkänslan för att komma åt uppmärksamheten eller få den där boosten självförtroende som man kan få när man känner sig lite sexig utan att andra ser det.

    Så egentligen handlar tråden om detta: varför håller vi kvinnor på att ljuga så mycket när det gäller string? Varför inte bara säga som det är? Varför ska vi skämmas för att vi vill känna oss sexiga eller göra oss sexiga inför andra?

    Jag förstår faktiskt inte. Det enda jag VET är att det finns mycket struntprat just när det gäller string, många som har det som absolut inte vill erkänna varför.

  • Svar på tråden Dags att sluta med alla lögner kring string!
  • Anonym (what?)

    Stackars dig - 10 år och string för du ville ha uppmärksamhet i klassen? Tragiskt. 

    Håller dock med dig om det övriga du skriver. Klart att folk har det för att de tror att det ska vara sexigt.  

  • mariaskogsrud
    Anonym (what?) skrev 2020-03-12 08:27:15 följande:

    Stackars dig - 10 år och string för du ville ha uppmärksamhet i klassen? Tragiskt. 

    Håller dock med dig om det övriga du skriver. Klart att folk har det för att de tror att det ska vara sexigt.  


    Ja, man kan tycka det var tidigt, men jag slutade med det när jag var runt 16. Idag händer det att jag har string ibland, men det är ganska sällan.
  • Anonym (Livlie)

    Fast nu kan ju inte du gå in och tala för halva världens befolkning. Jag har tycker string är skitfult, men använder ofta hipsterstring för att slippa troskant . Har ofta slacks och är formellt klädd och då kan jag inte springa runt och visa upp en troskant. Och nej, det är inte sömmen som skapar kanten, spetstrosor som är det jag använder uteslutande (för att JAG tycker det är fint) syns jättetydligt genom just kostymbyxor.

    Det finns sköna stringtrosor och dessa har jag valt att använda. Så det så.

  • mariaskogsrud
    Anonym (Livlie) skrev 2020-03-12 08:44:58 följande:

    Fast nu kan ju inte du gå in och tala för halva världens befolkning. Jag har tycker string är skitfult, men använder ofta hipsterstring för att slippa troskant . Har ofta slacks och är formellt klädd och då kan jag inte springa runt och visa upp en troskant. Och nej, det är inte sömmen som skapar kanten, spetstrosor som är det jag använder uteslutande (för att JAG tycker det är fint) syns jättetydligt genom just kostymbyxor.

    Det finns sköna stringtrosor och dessa har jag valt att använda. Så det så.


    Fast det här är ju helt enkelt inte sant. Det är sömmarna som syns igenom. Kanterna är just sömmarna som buktar ut.
  • Anonym (Japp)

    Exakt så! String är enbart till för att behaga männen.

  • Anonym (Anonym)

    String gör ont efter några timmar, både runt anus men även mellangården och blygdläpparna. Verkligen inte något man har för att det är bekvämt! Jag gillar inte alls string men har några par kvar ändå för det behövs faktiskt under vissa plagg, jag vill inte visa mina troskanter på så sätt men vill ha riktigt snygga klänningar/kjolar ibland. Och så har jag några såna där hipsters för min man tycker de är väldigt sexiga, men de är inte bekväma heller riktigt.

  • mariaskogsrud
    Anonym (Anonym) skrev 2020-03-12 09:25:42 följande:

    String gör ont efter några timmar, både runt anus men även mellangården och blygdläpparna. Verkligen inte något man har för att det är bekvämt! Jag gillar inte alls string men har några par kvar ändå för det behövs faktiskt under vissa plagg, jag vill inte visa mina troskanter på så sätt men vill ha riktigt snygga klänningar/kjolar ibland. Och så har jag några såna där hipsters för min man tycker de är väldigt sexiga, men de är inte bekväma heller riktigt.


    Men troskanter har ingenting med string att göra. Det är sömmarna som syns igenom, och alla typer av trosor har sömmar - förutom specifikt sömlösa.
  • Anonym (Anonym)
    mariaskogsrud skrev 2020-03-12 09:28:40 följande:
    Men troskanter har ingenting med string att göra. Det är sömmarna som syns igenom, och alla typer av trosor har sömmar - förutom specifikt sömlösa.
    Ok, så kalla det söm istället för kant. Jag tror alla vet vad som menas ändå.
  • Anonym (Anonym)
    mariaskogsrud skrev 2020-03-12 09:28:40 följande:
    Men troskanter har ingenting med string att göra. Det är sömmarna som syns igenom, och alla typer av trosor har sömmar - förutom specifikt sömlösa.
    Och på string syns de mindre.
Svar på tråden Dags att sluta med alla lögner kring string!