• Anonym (avvis­ad)
    Thu 12 Mar 2020 11:31
    2189 visningar
    17 svar
    17
    2189

    Min man verkar inte särskilt sugen längre...

    Är 28 år och gift sedan 6 år och har 3 barn. Har en jätte bra och trygg relation med min man.

    Sexlivet har varit bra, mannen har ofta varit den som velat ha sex mest tidigare, fram tills nu.

    Han uttrycker han ofta är trött efter jobbet. Oftast jag som tar initiativ till sex men känner mig avvisad oftast...

    ibland kan han smekas på dagarna och retas lite sexigt, men sen vill han ändå inte ha sex.

    Jag blir ledsen och känns som det är mig det är fel på, inte tillräckligt attraktiv osv.

    Han märker jag blir ledsen och säger bara det inte är mitt fel utan han är trött bara...

    Vad ska jag göra? Vill inte ha sex enbart 1 gång i veckan känner jag :(

  • Svar på tråden Min man verkar inte särskilt sugen längre...
  • Anonym (.)
    Thu 12 Mar 2020 13:06
    #1
    +1

    1 gång i veckan är typ som medelsvensson.

    Du får onanera. Extremt vanligt att ha det som du, känns inte som en unik situation. Antar att du inte vill lämna mannen endast för denna brist? Vv med barnen är ju inte så kul....

  • Anonym (Stånd­)
    Thu 12 Mar 2020 14:36
    #2

    Han kanske inte kan få stånd och vill inte visa det. Det finns bra mediciner för det. Funkar bra på mig men jag är pensionär och då är det inte så konstigt att ståndet sviktar. 

  • Thu 12 Mar 2020 15:46
    #3
    +1
    Anonym (avvisad) skrev 2020-03-12 11:31:10 följande:

    Är 28 år och gift sedan 6 år och har 3 barn. Har en jätte bra och trygg relation med min man.

    Sexlivet har varit bra, mannen har ofta varit den som velat ha sex mest tidigare, fram tills nu.

    Han uttrycker han ofta är trött efter jobbet. Oftast jag som tar initiativ till sex men känner mig avvisad oftast...

    ibland kan han smekas på dagarna och retas lite sexigt, men sen vill han ändå inte ha sex.

    Jag blir ledsen och känns som det är mig det är fel på, inte tillräckligt attraktiv osv.

    Han märker jag blir ledsen och säger bara det inte är mitt fel utan han är trött bara...

    Vad ska jag göra? Vill inte ha sex enbart 1 gång i veckan känner jag :(


    Men har du frågat honom varför han är så trött helt plötsligt? Har det skett en förändring på hans jobb, så att han har fått mycket mer krävande arbetsuppgifter t ex? Eller har det bara kommit utan någon synbar anledning? Men lediga dagar funkar det, eller? Du skriver ju att ni trots allt har sex en gång i veckan, och även om det kan kännas som väldigt lite, så är det - precis som redan påpekats - ändå ganska normalt. Med tanke på att ni dessutom är småbarnsföräldrar (antar jag?) är det nog faktiskt snarare mer än vanligt. Sen är det ju även hela den här grejen med att förhållandet stagnerar och att det ofta blir lite mindre sex med åren, jämfört med hur det var när man precis hade träffats, och hade sex typ jämt.
  • Anonym (avvis­ad) Trådstartaren
    Thu 12 Mar 2020 16:09
    #4
    Kråkungen skrev 2020-03-12 15:46:33 följande:

    Men har du frågat honom varför han är så trött helt plötsligt? Har det skett en förändring på hans jobb, så att han har fått mycket mer krävande arbetsuppgifter t ex? Eller har det bara kommit utan någon synbar anledning? Men lediga dagar funkar det, eller? Du skriver ju att ni trots allt har sex en gång i veckan, och även om det kan kännas som väldigt lite, så är det - precis som redan påpekats - ändå ganska normalt. Med tanke på att ni dessutom är småbarnsföräldrar (antar jag?) är det nog faktiskt snarare mer än vanligt. Sen är det ju även hela den här grejen med att förhållandet stagnerar och att det ofta blir lite mindre sex med åren, jämfört med hur det var när man precis hade träffats, och hade sex typ jämt.


    Nej han är bara trött efter jobba helt enkelt. Han går upp 05.00 och kommer hem 16.00 och jag försöker underlätta med att ha maten serverad när han kommer hem, ta barnen osv. Det jag blir irriterad på är att han ger signaler på att han vill ligga. Han kan som sagt smekas, ta på en osv som gör mig mer intresserad men sen när jag bjuder till så nekar han oftast. Det gör mig frustrerad och förvirrad över vad han vill igentligen. Det gör att jag tappar lusten till slut att försöka förföra.
  • Thu 12 Mar 2020 16:53
    #5
    Anonym (avvisad) skrev 2020-03-12 16:09:33 följande:
    Nej han är bara trött efter jobba helt enkelt. Han går upp 05.00 och kommer hem 16.00 
    Ok, det låter ju faktiskt rätt tufft... så det kan nog ändå stämma att det faktiskt bara ÄR trötthet... samtidigt kan jag inte låta bli att undra vad det är som gör att han blir trött nu, när han inte har blivit det tidigare? Om arbetstiderna varit de samma hela tiden, menar jag.
    Anonym (avvisad) skrev 2020-03-12 16:09:33 följande:
    Det jag blir irriterad på är att han ger signaler på att han vill ligga. Han kan som sagt smekas, ta på en osv som gör mig mer intresserad men sen när jag bjuder till så nekar han oftast. Det gör mig frustrerad och förvirrad över vad han vill igentligen. Det gör att jag tappar lusten till slut att försöka förföra.

    Fast kan det inte vara så att han egentligen vill, men att han faktiskt ÄR för trött? Att han är lite småkåt, men att han sen inte orkar fullfölja? Jag fattar hur sinnessjukt frustrerande det måste kännas, men samtidigt är det ju positivt att hans lust för dig ändå inte har förändrats, eller hur? Det hade ju varit betydligt värre om han bara var helt avvisande och kall... kanske inte lika frustrerande just, men betydligt värre. Är du med på hur jag tänker? Kanske ska du bara satsa på att hångla lite emellanåt, och liksom inte förvänta dig nåt mer, utan bara låta det hända NÄR han faktiskt vill? För som sagt, han vill ibland (en gång i veckan) i alla fall? 
  • Anonym (avvis­ad) Trådstartaren
    Thu 12 Mar 2020 18:06
    #6
    Kråkungen skrev 2020-03-12 16:53:44 följande:

    Ok, det låter ju faktiskt rätt tufft... så det kan nog ändå stämma att det faktiskt bara ÄR trötthet... samtidigt kan jag inte låta bli att undra vad det är som gör att han blir trött nu, när han inte har blivit det tidigare? Om arbetstiderna varit de samma hela tiden, menar jag.Fast kan det inte vara så att han egentligen vill, men att han faktiskt ÄR för trött? Att han är lite småkåt, men att han sen inte orkar fullfölja? Jag fattar hur sinnessjukt frustrerande det måste kännas, men samtidigt är det ju positivt att hans lust för dig ändå inte har förändrats, eller hur? Det hade ju varit betydligt värre om han bara var helt avvisande och kall... kanske inte lika frustrerande just, men betydligt värre. Är du med på hur jag tänker? Kanske ska du bara satsa på att hångla lite emellanåt, och liksom inte förvänta dig nåt mer, utan bara låta det hända NÄR han faktiskt vill? För som sagt, han vill ibland (en gång i veckan) i alla fall? 


    Absolut, är med på ditt tänk.

    Kan vara sä men undrar oxå vrf lusten vart sä förändrad nu. Kanske är vinter halvåret, vet ej. Sen ska jag nog ta upp att jag iså fall inte vill han ger dom där signalerna och sen inte tänkt sig kunna ha sex i alla fall.

    Känns som om jag istället ska vänta in hans initiativ just nu och backa och se vad som händer.
  • Fri 13 Mar 2020 09:05
    #7

    Ok, dags för,ett snack. Lämpligtvis över ett glas vin eller en drink. Försök att inte låta anklagande utan mer som att du bjuder in till ert sexliv 2.0 och undrar vilka förutsättningar som han behöver för att vara pepp och med på tåget. Handlar det om logistik och lösningar i yrkesliv/familjelivet eller handlar det om att ge mer eld till sexlivet.


    Bör ni ligga på andra tider, innan han blir trött. Vi ligger oftast innan middag på vardagar då vi båda kan bli rätt sega efter maten och min fru blir trött mycket tidigare än mig på kvällen.

    Behöver han en tändning på andra plan? Vi testar mycket nytt för att hålla nyfikenhet och äventyr vid liv efter närmare 15 år ihop. Är du/ni inte bekväma att tala om kinks finns det online formulär man kan göra och jämföra.

    Vi planerar mycket ligg, undantaget spontant morgonsex. Vet att många tycker att det är tråkigt men för oss funkar det väldigt bra. Vi enas om 4-5 aktiviteter för veckan, så har man något att se fram emot och planera inför om man kommer att vara den drivande parten i aktiviteten.

  • Anonym (Sant)
    Fri 13 Mar 2020 09:07
    #8

    Har varit gift 17 år och inget sex alls senaste 7 åren.

    Jag tränar mycket istället och nu är det jag som avvisar honom.

    Han säger att han har gett upp och pratar prata med vår dotter i princip som börjar vända sig mot mig.

  • Anonym (Gg)
    Fri 13 Mar 2020 09:20
    #9

    Efter ni haft samlag så väntar du 3 dagar och ger han en avsugning i duschen. Det gör att han får ha sex 2 gånger i veckan med dig och hans sexlust sakta kommer tillbaka.

  • Fri 13 Mar 2020 11:08
    #10
    Anonym (avvisad) skrev 2020-03-12 18:06:16 följande:
    Absolut, är med på ditt tänk.

    Kan vara sä men undrar oxå vrf lusten vart sä förändrad nu. Kanske är vinter halvåret, vet ej. Sen ska jag nog ta upp att jag iså fall inte vill han ger dom där signalerna och sen inte tänkt sig kunna ha sex i alla fall.

    Känns som om jag istället ska vänta in hans initiativ just nu och backa och se vad som händer.
    Ja, precis - det är ju lite det som är lite konstigt; att lusten plötsligt bara ändrats, utan nån synbar anledning. Men det kan ju bero på i princip vad som helst... har han inga tankar själv om varför han är tröttare nu än tidigare? Jag tycker att det låter bra att backa lite och låta honom ta initiativet, men jag tycker inte att du ska be honom sluta "flirta" med dig... det blir ju som att säga till honom att du är helt ointresserad av honom för allmän fysisk kontakt och lek, och att det bara är regelrätt knull som gäller... det kommer nog inte att öka på hans sexlust... självklart ska du göra det som känns bäst för dig, och känner du att det blir för frustrerande med förspel utan fullbordan, så att säga, så ska du så klart inte tvinga dig till det, men jag tänker att det är viktigt att du ändå betänker vilka signaler det sänder till honom.
  • Anonym (avvis­ad) Trådstartaren
    Fri 13 Mar 2020 12:08
    #11
    Kråkungen skrev 2020-03-13 11:08:54 följande:

    Ja, precis - det är ju lite det som är lite konstigt; att lusten plötsligt bara ändrats, utan nån synbar anledning. Men det kan ju bero på i princip vad som helst... har han inga tankar själv om varför han är tröttare nu än tidigare? Jag tycker att det låter bra att backa lite och låta honom ta initiativet, men jag tycker inte att du ska be honom sluta "flirta" med dig... det blir ju som att säga till honom att du är helt ointresserad av honom för allmän fysisk kontakt och lek, och att det bara är regelrätt knull som gäller... det kommer nog inte att öka på hans sexlust... självklart ska du göra det som känns bäst för dig, och känner du att det blir för frustrerande med förspel utan fullbordan, så att säga, så ska du så klart inte tvinga dig till det, men jag tänker att det är viktigt att du ändå betänker vilka signaler det sänder till honom.


    Han säger han inte vet själv mer än att jobbet i sig är krävande. Och visst, hans arbete är tungt fysiskt och han jobbar utomhus. Men det har det alltid varit som sagt, inget nytt.

    På helgerna kan han ta initiativ till tex. morgonsex, vilket är väldigt hett tycker jag, men det är just på kvällarna han inte orkar. Svårt att hitta annan tid till sex med 3 barn också.

    Grejen är att vi har pratat lite smått om ett 4e och sista barn, men vet inte hur vi ska få till det när han är för trött för sex?
  • Fri 13 Mar 2020 19:30
    #12
    Anonym (avvisad) skrev 2020-03-13 12:08:03 följande:
    Han säger han inte vet själv mer än att jobbet i sig är krävande. Och visst, hans arbete är tungt fysiskt och han jobbar utomhus. Men det har det alltid varit som sagt, inget nytt.

    På helgerna kan han ta initiativ till tex. morgonsex, vilket är väldigt hett tycker jag, men det är just på kvällarna han inte orkar. Svårt att hitta annan tid till sex med 3 barn också.

    Grejen är att vi har pratat lite smått om ett 4e och sista barn, men vet inte hur vi ska få till det när han är för trött för sex?
    Mm, svårt... har nog tyvärr inte så mycket mer att komma med här... mer än att jag ändå tycker att det verkar "lovande", eller vad man ska säga, att han tar initiativ när han inte är så trött, och, som jag sagt innan, att han ändå vill ha kvar små-nojsandet på vardagarna, även om han är för trött för "riktigt" sex. Kanske kan du ge honom lite space ett tag, och se om det blir bättre, men om det håller i sig måste du nog prata på riktigt med honom... tycker att dogloversunites inlägg om ett "snack" (#7) var väldigt bra när det gäller det :)
  • Anonym (Uggla­n)
    Fri 13 Mar 2020 21:21
    #13

    Om det kom plötsligt kanske han har något annat på gång och sparar sig till dess?. Har han några andra nya vanor eller annat som förändrats?

    En plötslig förändring i beteende är tyvärr ofta en röd flagga...

  • Fri 13 Mar 2020 21:59
    #14
    Anonym (Ugglan) skrev 2020-03-13 21:21:46 följande:

    Om det kom plötsligt kanske han har något annat på gång och sparar sig till dess?. Har han några andra nya vanor eller annat som förändrats?

    En plötslig förändring i beteende är tyvärr ofta en röd flagga...


    Mm, fast ALLT annat ts skriver talar ju emot det; han kommer (som jag fattar det) hem direkt efter jobb; han är fortfarande intresserad av ts; han tar själv initiativ till sex när han är ledig (det är bara precis på kvällarna efter jobb han inte orkar); han kommer inte med några snygga, supertrovärdiga förklaringar när ts frågar honom vad som är fel, utan säger bara att han är trött efter jobbet... att skylla på jobbet är väl iofs en inte helt ovanlig otrohets-lögn, men det brukar ju oftast involvera lögner om att man måste jobba över, snarare än om att man faktiskt är trött när man kommer hem - vid den normala arbetsdagens slut... hade han varit otrogen hade han efter första konfrontationen med 99 % säkerhet försökt komma på en mer övertygande lögn än att han är trött. Nu behöver han inte komma på nåt, eftersom han inte har nåt att dölja... det är iaf de vibbarna jag får. En plötslig förändring i ork (för det är ju faktiskt det det är - inte en förändring i beteende) kan ha många orsaker som inte har någonting med otrohet att göra. Plus att han är man; för att nu vara lite fördomsfull så skulle jag vilja påstå att i den mån trötthets-ursäkten öht används vid otrohet så är det klart flest kvinnor som använder den...
  • Anonym (avvis­ad) Trådstartaren
    Fri 13 Mar 2020 22:18
    #15
    Anonym (Ugglan) skrev 2020-03-13 21:21:46 följande:

    Om det kom plötsligt kanske han har något annat på gång och sparar sig till dess?. Har han några andra nya vanor eller annat som förändrats?

    En plötslig förändring i beteende är tyvärr ofta en röd flagga...


    Nej han är en riktig familjefar. Han umgås inte med nå andra än sin familj (mamma, pappa, syskon) och sina barn och mig. Han jobbar och går på gymmet. That's it. Har alltid varit så.
  • Sat 14 Mar 2020 00:44
    #16

    Att jobba 100% och dessutom ha familjelivet gör det svårt att hålla lusten uppe. Våra bästa sexperioder är när vi jobbar lite mindre. Men det kan ju vara svårt att styra. 


    Så mitt bästa tips är nog att se till att börja prata sex mer med varandra. Ta reda på varandras fantasier och igångsättningar och se till att vara öppna och inte dömande. Det kan väcka fantasier och lust hos varandra som ni inte visste fanns. Tro mig. Been there done that. ;)


    Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
  • Anonym (C)
    Sat 14 Mar 2020 17:46
    #17

    Skaffa en älskare då? Då får du i alla fall sex.

Svar på tråden Min man verkar inte särskilt sugen längre...