Anonym (Skäms) skrev 2020-03-13 16:05:55 följande:
Att jag går till tandläkaren "ofta" är för att jag älskar ha rena tänder. Putsar och tar bort tandsten, eftersom jag blekt tänderna och dricker rödvin och kaffe ibland så vill jag hålla dem vita, så därför putsar jag dem ofta och då passar på att rensa. Är rädd att få tandlossning vilket man får om man går med tandsten för länge därför går jag så "ofta" också även om min tandläkare själv sa att det inte behövs så ofta.
Jag går inte ofta för att jag har förstörda tänder eller inte sköter hygienen i munnen.........
Jag borstar och skrapar tungan och den blir fin och rosa men efter 1-3 timmar börjar den bli smått vit. Inte helt vit som man ser hos dem med svamp. Men den är i alla fall inte rosa och fin som den är ny rengjord. Känner mig ofta torr i munnen och speceillt när jag vaknat. Dricker 2-3 liter vatten per dag.
Äter nyttigt och bra och unnar mig någon gång i helgen.
Har IBS och magkatarr om det har någon betydelse....
Måste alltid ha tuggummi. Alltid.
Föra några år sen slapp jag tuggummi ofta. Men fattar inte vad felet är.
Var på vårdcentralen dör jag fick komma med munnen från när jag vaknat utan att borsta. Dem sa det ser bra ut? Så fick ingen hjälp direkt. Men jag känner det. Även min sambo har börjat påpeka det :(
Då är det magkatarren som spökar! Ät omeprazol, det finns receptfritt på apoteket.