• Anonym (Anonym)

    Tjejens ex..

    Hej

    Måste bara få skriva av mig lite grann då jag har lite problem i vardagen med min flickvän. Vi har varit tsm i 6 månader och hon har 2 barn sen tidigare med ett ex som hon har ensam vårdnad om som hon har daglig kontakt med. Han är en föredetta missbrukare som åkte tillbaka för 1 månad sen i träsket.

    Det som jag tycker är jobbigt är att hon har daglig kontakt med honom och pratar om han säkert 3 gånger per dag om allting. Hon skjutsar han på jobbet när han inte har råd med bensin och far och röker med han ibland. Jag har sagt att han mäste försöka ordna upp sitt liv och hon förstår sen ringer hon dagen efter och berättar att hon skjutsat han igen.. Hon säger hon gör allting för barnen ska få ha sin pappa och det kan jag förstå. Det som jag tycker är konstigt är att då det kommer till mig så är det nolltolerans. hon har kollat igenom min telefon några gånger och kollar vilka jag är vänn med på Facebook eller instagram och blir rasande om hon hittar någon jag varit med tidigare kan handla om 10 år tillbaka?

    Det här även hänt några gånger att barnens pappa ska åka och köpa saker till barnen som han säger han ska göra men det slutar med att inget händer, min flickvän blir irriterad och det går ut på mig. Det Slutar med att jag tar mitt ansvar och far och köper grejorna barnen behöver.

    Överanalyserar jag?

  • Svar på tråden Tjejens ex..
  • Anonym (Kenny)

    Tänker att hon avgör själv vilken relation hon ska, och vill ha, med barnens pappa.
    Precis som du avgör om du vill leva i en relation med någon som har denna slags relation!
    Att ställa krav på någon som har barn sedan tidigare, om hur denne får umgås med barnens andra förälder tycker jag inte att man kan göra! Den konstellationen fanns innan du kom in i bilden, och funkar det för dem så..

  • Anonym (nope)

    Om jag var du hade jag pausat detta faktiskt. inte bara för att hon beter sig som om hon är ihop med exet utan för att hon "röker på". Skulle aldrig vara ihop med någon som sysslar med sånt. 

  • Anonym (Anonym)

    Nej vänliga cigg bara hon röker inte på och har aldrig rört något annat än det

  • Quattro89

    Man brukar säga. Om den andra snokar och är orolig för att du är otrogen är för att hon håller på o flirtar själv. Så om hon snokar och är rädd att du är otrogen så är nog felet mer hos henne. Har du fått se deras konversationer vad dom pratar om? Fått vara med när hon kört honom? Menar så du vet att deras relation är helt platonisk

  • Anonym (Konrad)

    Han behöver en dadda, klipp detta eller bli särbo. Hon måste fatta dina behov också.

  • Anonym (Anonym)

    Hon har till och med reagerat att jag sitter och fikar med mina tjej kollegor.. Jag har aldrig varit otrogen mot henne. Om jag ska ut på arbetsplatsträff ska hon veta var jag är hela tiden och hon ska skjutsa dit mig och hämta mig och det är som att hon hittar småsaker som hon blir sur över och vänder det som att det är mitt fel.

  • DasNerd

    Det är helt klart så att hon behöver ha en relation med missbrukaren, och du med någon annan. Gå vidare!

  • Quattro89
    Anonym (Anonym) skrev 2020-03-13 12:09:14 följande:

    Hon har till och med reagerat att jag sitter och fikar med mina tjej kollegor.. Jag har aldrig varit otrogen mot henne. Om jag ska ut på arbetsplatsträff ska hon veta var jag är hela tiden och hon ska skjutsa dit mig och hämta mig och det är som att hon hittar småsaker som hon blir sur över och vänder det som att det är mitt fel.


    Min kusins före detta var sån. Han körde henne överallt och ville se vem hon skulle träffa. Speciellt om det var en killkompis. Han hade inget emot att hon var med killkompisar.men han ville köra henne till stationen o möta upp den hon skulle vara med. Märkte han att det var jag Eller nån annan han visste var dags så äkta han hem sen
Svar på tråden Tjejens ex..