Inlägg från: Anonym (()) |Visa alla inlägg
  • Anonym (())

Här är vi alla vänner.

Freddie K skrev 2025-02-23 06:29:57 följande:

So you think you can stop and spit in my eye? So you think you can love me and leave me to die?

Byt ut stop mot stone så blir texten korrekt. Har karaokesjungit den där låten otaliga gånger. Klassiker.
  • Anonym (())
    Freddie K skrev 2025-04-11 05:06:32 följande:

Why did you have to act so mean? Don't you know you're a human beeing? *Ylar*.

Det är väl inget ylande i den låten? Inner Circle va?
  • Anonym (())
    Freddie K skrev 2025-07-11 16:39:55 följande:

Vad gör man när man har "kärat" ner sig i någon som bor halvvägs runt jorden?

Svårt att svara på utan mer info. Känner du denna person tillräckligt väl för att veta att det är äkta kärlek från båda sidor?

Är det en kvinna och bor hon i möjligen i ett fattigt land, typ från tredje världen? I det fallet hade jag varit lite försiktig med att ösa min kärlek och fulla energi på någon. Det är vanligt med lycksökare i såna länder.

Hon har väl inte bett dig om pengar på något sätt? När såna saker sker så  bör man notera de illröda flaggorna direkt.
  • Anonym (())
    Freddie K skrev 2025-07-12 15:57:26 följande:
    Jo, men det tror jag att det är. Min enda farhåga är att när hon väl är här att hon inte vill åka hem igen. Nej, hon har inte bett om några pengar eller så.
    Vad är det som får dig att tro detta? Att hon inte vill åka hem sen? Rör det sig om en fattig kvinna från ett fattigt land?
  • Anonym (())
    Anonym (Be careful) skrev 2025-07-12 16:12:04 följande:
    Jag vill inte förstöra din glädje, men var försiktig så att det inte är romansbedrägeri. De kan bygga upp ett helt liv om en person som inte existerar. Och tjejer/kvinnor kan ställa upp på videor. Förr eller senare ber de om pengar. Men jag håller tummarna att allt kommer att gå bra. Glad
    Kan vara vissa män bakom kvinnliga identiteter ja. Och de använder sig också av AI i videosamtal. Går in på x och liknande sidor och stjäl bilder på snygga tjejer som de sedan använder i ett AI-program så det ser ut som om tjejens ansikte rör sig och munnen formar ord.
    Har sett detta i flera Youtubevideor om män som scammas i romansbedrägerier online.

Vad man än gör så bör man INTE låna ut pengar till dessa bluffmakare, även om de påstår sig vara i nån sorts paniknöd av ekonomiska medel. Pengarna kommer aldrig igen och det hela kan sluta med att man står där helt barskrapad i slutändan.

De vet också precis hur de ska gå tillväga för att lura in sitt byte, så att säga. Ofta börjar de med att "lovebomba", d.v.s. att de öser en massa smickrande kommentarer och fjäsk gentemot männen som de lurar. Sen när de har dessa naiva mäns fulla förtroende så inleds tiggeriet. Ofta räcker det inte med en enda summa utan allt stegras och blir bara mer och mer, högre summor för varje gång.

Det gäller att inte vara naiv, även om man nu råkar bli kär. Tänk i första hand med med förnuftet och inte med hjärtat (eller andra kroppsdelar, belägna mer söderut Tungan ute).
Svar på tråden Här är vi alla vänner.