• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Anonym (Nytt alias?)
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-01-12 14:26:45 följande:
    Skönt, det är en bra början och en möjlighet att vila upp sig. Saker ska falla på plats och man ska själv också lägga saker på plats. Det förra är så klart svårare att påverka själv. Film som ämne kan vara intressant, men få filmer intresserar mig. Ser du ofta på film?
    Alldeles för sällan, numera. Men en riktigt bra film i valfri genre kan verkligen lyfta livsandarna. 
  • EmilijaPetrosiunaite
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2023-01-12 14:32:55 följande:
    Alldeles för sällan, numera. Men en riktigt bra film i valfri genre kan verkligen lyfta livsandarna. 
    Det finns filmer om man letar faktiskt. Filmatisering av böcker kan dock debatteras då ofta flera kapitel som inte driver huvudberättelsen framåt tas bort.
  • Anonym (Nytt alias?)

Det finns oändligt med film och tv-serier. Det är att bli översköljd som gör att jag har svårt att välja. Har du någon favorit/favoriter? 

• Mortiscia80
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2023-01-12 14:05:47 följande:
    Jag har förstått att du är ensam med en pojke och har ett företag. Bara dessa saker är ju krävande. Så synd att du blev sjuk under ledigheten. Det har hänt mig också vid några tillfällen och just när man behöver vila som bäst.

Vill att du ska veta att det var uppskattat att du skrev om vad som höll dig ifrån. 

Den här tråden och dess medlemmar fungerar som en liten krycka i vardagen för mig och jag tror för många andra också! 
    Ja det stämmer :) Förutom mitt eget företag jobbar jag halvtid som vanlig anställd och har ibland timjobb vid sidan av allt detta också. Lillpojken går i förskolan så det är en aktiv ålder, men vi tycker om att vara utomhus när det är varmare årstider och då får han springa av sig lite mer. Fika i skogen, bada i någon sjö, åka till en lekpark, vi kan vara ute i flera timmar :)

Ja jag tror också den här tråden är bra för många, en trygg miljö med lugn och välkomnande stämning.
  • Mortiscia80
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2023-01-12 15:08:19 följande:

Det finns oändligt med film och tv-serier. Det är att bli översköljd som gör att jag har svårt att välja. Har du någon favorit/favoriter? 

Nu vet jag inte vad du eller de andra har för smak men den här såg jag nyligen och tyckte verkligen mycket om den :)

www4.myasiantv.cc/show/miss-the-dragon-2021
  • Freddie K

Älskling, jag är hemma! .

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K

Jag får sluta jobba. Jag missar ju allt det roliga, känns det som!

• Mortiscia80
    Freddie K skrev 2023-01-12 17:00:49 följande:

Älskling, jag är hemma! .

Haha det kan vara nästan vem som helst av oss du menar då :D Fast kanske inte Torsten.

Idag blir det dubbelpanerad schnitzel till middag, en av mina favoriter ;) men det ska vara lövtunna skivor kött till det! Jag kan äta hur mycket som helst av det :D
  • Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2023-01-12 17:08:48 följande:
    Haha det kan vara nästan vem som helst av oss du menar då :D Fast kanske inte Torsten.

Idag blir det dubbelpanerad schnitzel till middag, en av mina favoriter ;) men det ska vara lövtunna skivor kött till det! Jag kan äta hur mycket som helst av det :D
    Ja, eller den som känner sig träffad. :-P.

Åh, det lät gott. Jag har precis smält i mig en kebabrulle. Skäms
  • Anonym (Nytt alias?)

Gör du schnitzeln själv Mortiscia80? Freddie kebabrulle äter inte jag, men kebarrullen i Malmö är himmelsk. 

Svar på tråden Här är vi alla vänner.