• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Anonym (Nytt alias?)

Snälla dela med dig igen när det kommer musik ur din ljuva hjärnas dolda skrymslen! Vi får skratta och lust att dansa! 

• Mortiscia80
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2023-03-21 21:33:11 följande:

Snälla dela med dig igen när det kommer musik ur din ljuva hjärnas dolda skrymslen! Vi får skratta och lust att dansa! 

Haha ja det ska jag göra :D
  • Anonym (Nytt alias?)

Det finns en cover av ett taiwanesiskt metalband av pippijoddel och han joddlade fram sitt frieri till sin fru. En passionerad joddlare på min ära! 

• EmilijaPetrosiunaite
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2023-03-21 18:35:54 följande:

Polyrytms tuppar påminner mig om kackel. Kackel kan låta som musik om man lyssnar noga. Peace and love passar som soundtrack i tråden, och kanelbullar är gott. Jag tyckte verkligen om ditt visdomsord Freddie, att leva upp till det är en annan femma! 

Ja, var går gränsen mellan ljud och musik? Inte nödvändigtvis någonstans. Ett kontinuum av konsonanser och dissonanser och rytmer i någon form är en väldigt flytande beskrivning. Det finns ju ljudbilder utan vare sig rytm eller melodi, som kanske kan kallas musik också. Musik är en form av ordning och är organiserad, det är inte en harkling och ett borrljud eller ljudet från en avlägsen helikopter. Sammansatt och organiserat kan dock alla de enskilda ljuden bilda musik. I brist på bättre förklaring får det duga i det här inlägget.
  • Mortiscia80
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2023-03-21 21:38:43 följande:

Det finns en cover av ett taiwanesiskt metalband av pippijoddel och han joddlade fram sitt frieri till sin fru. En passionerad joddlare på min ära! 

Haha om du hittar den får du länka in :D
  • Anonym (Nytt alias?)
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2023-03-21 21:55:11 följande:
    Ja, var går gränsen mellan ljud och musik? Inte nödvändigtvis någonstans. Ett kontinuum av konsonanser och dissonanser och rytmer i någon form är en väldigt flytande beskrivning. Det finns ju ljudbilder utan vare sig rytm eller melodi, som kanske kan kallas musik också. Musik är en form av ordning och är organiserad, det är inte en harkling och ett borrljud eller ljudet från en avlägsen helikopter. Sammansatt och organiserat kan dock alla de enskilda ljuden bilda musik. I brist på bättre förklaring får det duga i det här inlägget.
    På grund av denna omsorg om detaljerna är du så omtyckt i tråden. Tror jag. Jag följer ditt exempel från tidigare och önskar dig en god natt. 
  • Anonym (Nytt alias?)

Jag känner även på mig att Freddie när han vaknar behöver höra att det där ordspråket tar jag till mig och ska leva efter. Först ärlig mot mig själv, i andra hand mot andra. Det är bättre på det sättet. 

• EmilijaPetrosiunaite
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2023-03-21 22:04:41 följande:
    På grund av denna omsorg om detaljerna är du så omtyckt i tråden. Tror jag. Jag följer ditt exempel från tidigare och önskar dig en god natt. 
    Tack så mycket det samma.
  • Freddie K
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2023-03-21 22:10:56 följande:

Jag känner även på mig att Freddie när han vaknar behöver höra att det där ordspråket tar jag till mig och ska leva efter. Först ärlig mot mig själv, i andra hand mot andra. Det är bättre på det sättet. 

Tack, det värmer mitt hjärta. {#emotions_dlg.flower}
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K

Ey, yo, captain Jack. Bring me back to the railroad track!

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
Svar på tråden Här är vi alla vänner.