• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Mortiscia80
    Freddie K skrev 2024-06-21 14:52:28 följande:
    Tummen ner på det inlägget. Hmm, var det fel låt eller var det något personligt?
    Det är någon idiot som har satt i system att göra tumme ner på dina inlägg vissa dagar, inget att bry sig om.
  • Deegan

Dags för grill dricka...🤠

Det är helt okej att ha en annan åsikt än mig. Jag kan inte tvinga dig att ha rätt ;)
  • Eurydike
    Deegan skrev 2024-06-21 19:17:20 följande:

Dags för grill dricka...🤠

Drick en för mig med! 😉🍻🌸🍓🥳
  • Deegan
    Eurydike skrev 2024-06-22 00:06:58 följande:
    Drick en för mig med! 😉🍻🌸🍓🥳
    Det känns mera som att jag har druckit för alla på FL ungefär Skrattande man är inte 20 längre det kan man konstateraSkrattande
    Men kul som tusan har det varit Flört
    Det är helt okej att ha en annan åsikt än mig. Jag kan inte tvinga dig att ha rätt ;)
  • Anonym (Anonymia)
    Deegan skrev 2024-06-22 01:07:59 följande:
    Det känns mera som att jag har druckit för alla på FL ungefär Skrattande man är inte 20 längre det kan man konstateraSkrattande
    Men kul som tusan har det varit Flört
    Alkohol åldrar kroppen i förtid också. Man håller sig ung längre genom att låta bli den. 
  • Eurydike
    Anonym (Allmighty Torsten) skrev 2024-06-21 13:39:22 följande:
    Where's my frickin' present? Gaaaaaaaah!
    Tomten skvallrade om att du varit stygg i år 😞🐭
  • Deegan
    Anonym (Anonymia) skrev 2024-06-22 01:11:01 följande:
    Alkohol åldrar kroppen i förtid också. Man håller sig ung längre genom att låta bli den. 
    Jag är på fest ca 3-4 gånger per år så är det så att jag förkortar mitt liv så är det fine by me.. pass på att leva, man vet inte vad man kan råka ut för,bara för att man inte dricker betyder inte att du kan råka ut på andra tråkigheter som kan få ditt liv att bli kortare än väntat..
  • fultextad användarhandbok
    Eurydike skrev 2024-06-19 20:38:25 följande:
    Svår fråga! Jag känner spontant att jag inte är tillräckligt insatt i dialekter för att kunna svara på det, men kan bidra med några språkliga missförstånd istället. I hälsingemålet säger de ?Jago? när de menar ?Jag också? (Jag å) och då fattade jag aldrig vad Jafars papegoja hade med saken att göra 🦜 Halt uttalas hart med r istället för l och plural omvandlas till singular i vissa beskrivningar ?Cyklarna är hel? och så skippar man ändelsen på slutet. Bron betyder ungefär samma sak som verandan och det fick jag lära mig när jag skulle gå ut och hämta min kompis skulptur som stod på bron. Jag hade gått ut i trädgården och letade efter en liten trädgårdsbro där skulpturen skulle stå, men då ropade kompisen ?Vad gör du där borta?! Jag sade ju att den står på bron!? och jag fattade fortfarande inte var hon hittade sin osynliga bro 😅
    Det låter som att det kan orsaka lite missförstånd tills man är bekant med det! Jag tror att ni har fler mål i Sverige med, pitemål bland annat tror jag, fast inte heller jag är så insatt i dialekter. Från mina hemtrakter har vi ett ord som heter gerspinne, som betyder en person som kommer från annan ort, det är nog att betrakta som ett öknamn egentligen. Lavabränd vet jag inte om ni använder, det betyder att vara konstig eller allmänt udda så där. Helsingforsiska är sedan ett eget kapitel. Det sku nog se helt seko ut om man skriver som man talar. Va länge sen man spelade sulkis nu, får se om det blir igen då kaverin orkar och har lust, kanske att hon är på laihis igen och då är det väl helt passeli homma. I går var det ju midsommar och fast man bor i Stadi så är man int intresserad av att ut och doka på nån rafla och ha krapula nästa dag, nä tack. Det finns så mycket annat att duuna med. Lite så där.
  • fultextad användarhandbok
    Eurydike skrev 2024-06-19 20:50:10 följande:
    Stort tack till dig! Den där omprogrammeringsramsan fungerade faktiskt 🤩 Nu har den där otacksamma spegeln snöat in på mig istället för Snövit. Ibland testar jag den till och med och frågar ?Om jag inte fanns, vem hade varit vackrast då?? och då svarar den just så, att Snövit var blott en saga en dröm en chimär. Så hennes tid är definitivt förbi 🥲

Förstår verkligen att Island var med på listan! Jag tänker fortfarande på din resa med skräckblandad förtjusning 😅 Nu har jag börjat planera en betydligt lugnare resa. Jag ska åka till Stockholm snart och kikar på olika saker jag vill se.
    Så bra att det fungerade, då är det som bra då.Solig

Det var trevligt att läsa! Det var fint att uppleva. Strömmen i Öresund, inte bara den vind som blåser, utan även fartvind och den vind som strömmen genererar. Om du är bekant med linjär algebra är det som att addera vektorerna typ. Också något alldeles speciellt att se ljuset från en avlägsen oljeplattform, eller att länsa för babords halsar, hålla god fart och se solen gå ner. Eller se Island framträda i mörkret. Ja alltså Stockholm! Blir det som en semester dit? Är inte så bekant med staden egentligen, men Runmarö var nog helt trevligt. Som lite kuriosa har jag varit på Sveriges östligaste punkt.
  • Anonym (Anonymia)
    Deegan skrev 2024-06-22 11:19:00 följande:
    Jag är på fest ca 3-4 gånger per år så är det så att jag förkortar mitt liv så är det fine by me.. pass på att leva, man vet inte vad man kan råka ut för,bara för att man inte dricker betyder inte att du kan råka ut på andra tråkigheter som kan få ditt liv att bli kortare än väntat..
    Man förbättrar dock sina chanser till ett långt och friskt liv ju mindre man dricker.

Men struntsamma. Vill folk åldras i förtid så är det deras val. Men då kan man inte komma och klaga sen heller då man orsakat sitt eget hälsotillstånd.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.