Eurydike skrev 2024-06-19 20:50:10 följande:
Stort tack till dig! Den där omprogrammeringsramsan fungerade faktiskt 🤩 Nu har den där otacksamma spegeln snöat in på mig istället för Snövit. Ibland testar jag den till och med och frågar ?Om jag inte fanns, vem hade varit vackrast då?? och då svarar den just så, att Snövit var blott en saga en dröm en chimär. Så hennes tid är definitivt förbi 🥲
Förstår verkligen att Island var med på listan! Jag tänker fortfarande på din resa med skräckblandad förtjusning 😅 Nu har jag börjat planera en betydligt lugnare resa. Jag ska åka till Stockholm snart och kikar på olika saker jag vill se.
Så bra att det fungerade, då är det som bra då.
Det var trevligt att läsa! Det var fint att uppleva. Strömmen i Öresund, inte bara den vind som blåser, utan även fartvind och den vind som strömmen genererar. Om du är bekant med linjär algebra är det som att addera vektorerna typ. Också något alldeles speciellt att se ljuset från en avlägsen oljeplattform, eller att länsa för babords halsar, hålla god fart och se solen gå ner. Eller se Island framträda i mörkret. Ja alltså Stockholm! Blir det som en semester dit? Är inte så bekant med staden egentligen, men Runmarö var nog helt trevligt. Som lite kuriosa har jag varit på Sveriges östligaste punkt.