• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2024-06-07 20:15:53 följande:
    Att spegla sig i andras ögon kan verkligen ge olika resultat, deras synvinklar, uppfattning och tolkningar kan skilja sig mycket åt. Ändå finns där en gemensam händelsehorisont, nämligen du och de. Medvetna aktörer som du kan spegla dig i och som kan göra det samma i dina ögon, ömsesidigt skapande. Nå men vad svarar spegeln då?

Det är nog riktigt bra och långt mer avancerat än jag! Då har du nästan som dubbla utbildningar i konst. Både psykologi och sociologi är också intressanta ämnen. Speciellt är det intressant då det leder vidare ut i andra ämnen. Det finns inom psykologin olika inriktningar med. Säkert har man nytta av alla de ämnena på flera olika vis. Har du tid och ork kan du absolut läsa klart konstvetenskapen. Speciellt om du int sku hamna att läsa om allt från början.

Säkert gör du, att gå ut genom en dörr eller att uppskatta avstånd eller att kasta en boll kräver också modeller och information som bearbetas, en form av algoritmer kanske. Kunna avgöra en kastparabel och sådant. Nä, scheman kan bli tråkiga, fast till bra hjälp ibland, frihetliga listor låter däremot trevligt. Ja, du har också sådana att göra-önskemål. Samma här! Att önska är väl första steget dit.
    Precis så! Och ibland kan det hända att man klickar väldigt bra med någon man inte borde klicka med. Det hände mig i helgen. Något gick helt rätt i det ömsesidiga skapandet. Spegeln har (tyvärr) fortfarande inte släppt sin sjukliga fixering vid Snövit. När jag speglar mig i den är den alldeles matt, men så fort jag nämner hennes namn lyser den upp hela rummet. Så den svarar alltid Snövit, med en dåres besatthet 🥹

Ja, det är intressanta ämnen och många stora namn återkommer. Yrkesutbildningen var ganska praktiskt inriktad, men vi läste en del konstvetenskap där också. Dessutom åkte vi ofta på utställningar och tittade på konst, vilket var spännande.

Sådana listor är bra på så vis att de inte skapar någon stress. Punkterna är nedskrivna och glöms inte bort, men man skyndar inte mot målet. Plötsligt dyker rätt tillfälle upp och då bockar man av den saken på listan. Jag tycker inte om stress och press 😅 Kan tänka mig att resan till Island borde ha funnits med på en sådan lista ⛵️
  • Disa35
    Anonym (Anonymia) skrev 2024-06-10 15:29:16 följande:
    Ja, det ser väl inte så superelegant ut precis. Jag brukar själv dricka min Clean Drink (energidryck) direkt ur burk när jag sitter på bussen. Kanske av den anledningen att jag behöver min kick för dagen och inte för att det smakar särskilt gott eller är njutbart.
    Lite samma där fast med koffein istället för alkohol som tur är. 

Men va???

Har du inte med ett fint glas på bussen sådär på morgonkvisten? Tänk vad trevligt det hade varit!

-fniss-

Your religion doesn't prohibit me from anything. It prohibits you. Learn the difference.
  • Freddie K

Jag har tänkt på en sak. I Skåne borde de prata norska. Skåne var ju danskt en gång i tiden, sen blev det svenskt och då borde det naturliga vara, om man tänker som jag att de pratar ett mellanting mellan danska och svenska som i mina ögon borde vara norska. Logiskt eller inte, det är så jag tänker.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Disa35
    Freddie K skrev 2024-06-12 06:47:29 följande:

Jag har tänkt på en sak. I Skåne borde de prata norska. Skåne var ju danskt en gång i tiden, sen blev det svenskt och då borde det naturliga vara, om man tänker som jag att de pratar ett mellanting mellan danska och svenska som i mina ögon borde vara norska. Logiskt eller inte, det är så jag tänker.

Det gör de, fast tvärtom Flört
    Bokmål, alltså riksnorska, är egentligen bara danska med norsk accent (iaf enligt norrmännen, särskilt de som talar nynorsk).
    Och skånskan har mycket gemensamt med danska (och bokmål), både ord och uttal. Rätt imponerande tycker jag, med tanke på att svenskarna gjorde allt och lite till för att utrota hela kulturen.

Din tanke är väldigt intressant Glad

Your religion doesn't prohibit me from anything. It prohibits you. Learn the difference.
  • Freddie K
    Disa35 skrev 2024-06-12 08:25:07 följande:

Det gör de, fast tvärtom Flört
    Bokmål, alltså riksnorska, är egentligen bara danska med norsk accent (iaf enligt norrmännen, särskilt de som talar nynorsk).
    Och skånskan har mycket gemensamt med danska (och bokmål), både ord och uttal. Rätt imponerande tycker jag, med tanke på att svenskarna gjorde allt och lite till för att utrota hela kulturen.

Din tanke är väldigt intressant Glad

Jo, det vet jag. Glad. Jag tycker också att det är intressant hur språk har formats och hur det har förändrats. 
  • Freddie K

Yo, VIP. Let's kick it! Ice, ice baby!

• Freddie K

Dj Torsten is playing: Kelly family-Fell in love with an alien.

Varje gång jag hör den låten tänker jag på ET. Skäms

• Eurydike
    Freddie K skrev 2024-06-12 12:51:24 följande:

Dj Torsten is playing: Kelly family-Fell in love with an alien.

Varje gång jag hör den låten tänker jag på ET. Skäms

Fin låt! Jag brukar lyssna på den 🤩😍👽

Torsten har bra smak 🐀

">

• Freddie K

Bah! Jag ska f*n skriva ett mail till Ubisoft och klaga. Varför ska det vara så svårt? Har man 86 titaner med i truppen så borde man väl klara av fienderna, men nej då. De är 10 gånger starkare. Det spelar ingen roll hur stark trupp jag har. 

• Freddie K

"You have been eliminated from the game." Va f^n! 

Svar på tråden Här är vi alla vänner.