• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Litenmenhård

Jag fattar nada, haha. Går inte att förlänga ju. Kommer bara upp att man ska söka efter uppdateringar och så. Jag får åka ner till El-giganten och köpa det där. Det är lättast.

• Disa35
    Mortiscia80 skrev 2020-11-28 13:03:01 följande:

Inte provat men kan tänka mig att det blir bra! Med måtta, förstås.

OK, tack. Tror också det kan bli bra, i liten mängd
  • Mortiscia80
    Disa35 skrev 2020-11-28 16:29:08 följande:
    OK, tack. Tror också det kan bli bra, i liten mängd
    I morotskaka har man ju t ex ingefära och då brukar jag använda pulverformen, funkar bra. Även i sötsur sås använder jag pulvret, riktigt bra där med. Så jag har all förhoppning att det kan bli gott :) Prova och berätta!
  • Disa35
    Mortiscia80 skrev 2020-11-28 18:55:13 följande:

I morotskaka har man ju t ex ingefära och då brukar jag använda pulverformen, funkar bra. Även i sötsur sås använder jag pulvret, riktigt bra där med. Så jag har all förhoppning att det kan bli gott :) Prova och berätta!

Det ska jag göra. Fast jag är väldigt svag för färska grejer (bakgrund i hotellkök och så), så jag ska nog våga mig på att testlaga med färsk ingefära.

Och idag är det första advent, och nästa helg blir det julbak lik förbannat...jaja
  • Cinnamonbun

Glad första advent på er! Hoppas ni har fått upp lite stjärnor och ljusstakar och att ni har det bra. Jag fixade med det igår så jag kunde gå upp och mysa med ljusen tända imorse vid frukost.

• Litenmenhård

Kaffe och pepparkaka som förfrukost.

• Litenmenhård

*Vaknar till:* Baha men-Who let the dogs out.

• Disa35
    Cinnamonbun skrev 2020-11-29 09:19:36 följande:

Glad första advent på er! Hoppas ni har fått upp lite stjärnor och ljusstakar och att ni har det bra. Jag fixade med det igår så jag kunde gå upp och mysa med ljusen tända imorse vid frukost.

Glad Advent

Precis fått upp allt, och det går inte att ha levande på soffbordet i år heller. Men men, det är tanken som räknas
  • Cinnamonbun
    Disa35 skrev 2020-11-29 13:11:36 följande:

Glad Advent

Precis fått upp allt, och det går inte att ha levande på soffbordet i år heller. Men men, det är tanken som räknas

Små barn som leker med ljusen?
  • Mortiscia80
    Cinnamonbun skrev 2020-11-29 09:19:36 följande:

Detsamma :) Jag har tagit fram en ljusstake iaf, det brukar jag inte ha men kändes rätt i år. Eftersom jag fortfarande är väldigt hängig så får resten vänta, stjärnorna kan jag ju plocka upp nästa helg om inte annat :)
Svar på tråden Här är vi alla vänner.