Här är vi alla vänner.
Hej och välkommen.
Slå dig ner och känn dig som hemma.
Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.
Kom ihåg att hålla god ton!
Hej och välkommen.
Slå dig ner och känn dig som hemma.
Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.
Kom ihåg att hålla god ton!
Det får bli allt jag skriver för den här morgonen. Jag återkommer senare!
Vilken jäkla dröm jag hade. Jag drömde att jag satt och spelade ett spel, typ Candy Crash och när man sen förlorade kom det människor och tog med en till en sekt och borrade sen i huvudet och satte in ett plantat och sen satt man fast och spelade det j*vla spelet. Det var det enda man gjorde och man lydde deras order.
Jag vaknade med världens huvudvärk. Kan bero på att jag drömde att dem borrade i mitt huvud.
Ingen fara :D
Gör det, fanns ett på Tasteline som verkade busenkelt.
Vill du ha recept på piroger förresten? Ska nämligen dubbelkolla med mamma, för recepten på nätet verkar lite konstiga
Ja tack gärna, jag samlar på mig olika recept nu så får jag se vad jag lagar till slut.
Okej, nu så (efterinput av mamma):
De svenska recepten på piroger är hyfsade, men det finns saker att anmärka på.
Det ska vara minst 70% rågmjöl, eller helst bara rågmjöl.
275 grader är på tok för varmt - det räcker med 185 varmluft eller 200 vanlig ugn. Då gräddar man pirogerna i 10-12 minuter.
Man gräddar med bottenfyllning (vanligen risgröt), och så nyper man ihop kanterna innan gräddning, så att det blir som en kapsel med liten lucka mitt över.
Efter gräddning doppar man pirogerna i varm mjölk med smör med hjälp av tång eller pincett - man håller pirogerna en och en i mjölkblandningen tills de är genomdränkta. Då lägger man dem i staplar i en form, lägger över bakduk och plastfolie, och låter dem svalna.
Hon säger att det går lika bra med kokosfett och havremjölk
Vilken jäkla dröm jag hade. Jag drömde att jag satt och spelade ett spel, typ Candy Crash och när man sen förlorade kom det människor och tog med en till en sekt och borrade sen i huvudet och satte in ett plantat och sen satt man fast och spelade det j*vla spelet. Det var det enda man gjorde och man lydde deras order.
Jag vaknade med världens huvudvärk. Kan bero på att jag drömde att dem borrade i mitt huvud.
Vad jag fryser. Jag är nog inte helt frisk. Mamma kallar mig för 99:an, för jag är inte helt 100.