Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

Här är vi alla vänner.

fultextad användarhandbok skrev 2025-03-30 14:16:34 följande:

Den naturliga talserien är oändlig. Hälften av naturliga tal är jämna och andra hälften är då udda. Ställer man då upp den naturliga talserien ovanpå både den udda och jämna så att det motsvarar eller överensstämmer för var och en av talen, samma antal i varje talserie, med andra ord oändligt. Oändlighet/2=2 lika stora oändligheter. Utöver detta kan vi enkelt konstatera att 0,9999 ad infinitum är oändligt, men att det är mindre än det ändliga talet 1. Som jag har förstått det är det endast i matematiken som begreppet behåller sin ursprungliga abstraktion, i övriga sammanhang måste det till kompromisser. Undrar om inte matematikerna gör det enkelt för sig, med sina binära begrepp och dualistiska syn, där de definierar oändlighet som motsats till ändlighet? Varje abstraktion utgår från konkreta mängder från vilka vi abstraherar egenskaper eller modeller.

Smart där! Har faktiskt aldrig tänkt på det, men nu gav du mig en tankeställare. .
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K
    fultextad användarhandbok skrev 2025-03-30 14:51:17 följande:
    Hej! Ja, jag egentligen vet jag inte om oändlighet är något annat än en abstraktion och möjlighet, eller om det kanske istället är så, att det som finns är representationer av ändlighet i en oändlighet. Jag har nog inget heltäckande svar på det.
    Nej, det är en svår fråga verkligen, men tåls ändå att tänkas på. .
  • Freddie K

In kommer far. Full som han var. Drämde sin task i bordet. Efter kom mor. Spotta och svor och frågade va f*n han gjorde. 

• Freddie K
    burleskburkläsk skrev 2025-04-01 06:28:17 följande:
    Har du päronen på besök? 😅
    Haha, nej. Det var bara något jag kom på. :-P.
  • Freddie K

I'll point it at next thing that moves!

• Freddie K
    Anonym (Allmighty Torsten) skrev 2025-04-01 16:07:33 följande:
    Spank u. Spank u very much! . Ja, det är inte varje dag man fyller år. Får se vad Freddie K hittar på. .
    Tårtan kan du glömma då jag inte får äta sånt och någon sup får du inte heller. Du får klara dig med en klapp på axeln. Så grattis din lilla spjuver. Eller som jag ibland kallar dig: Marjasin, vilket betyder: En liten j*vel! .
  • Freddie K

Angående filmen. Vi har gjort några missar, men jag hoppas inte att någon märker det. Jag tänker inte tala om vilka missar vi har gjort för då kommer ni bara att tänka på det. Vi har en liten scen kvar att spela in, sen ska vi börja klippa den så det går sakta, men säkert framåt. .

• Freddie K

I ride alone. Need a bullet barrage?

• Freddie K

Jag stör mig på att man ska ställa om klockan. Jag får f*n jetlag av att ställa om klockan. Just saying. 

• Freddie K

När jag var på stan idag så tro f*n att det kom någon snubbe som ville ha pengar. Den här gången var han från Röda Korset. Jag tror till med en vit lögn och sa att jag redan är medlem. Fem minuter senare kommer det fram en kvinna. Också hon från Röda Korset, men då sa jag att jag redan hade pratat med hennes kollega. Varför ska såna personer alltid gå fram till mig? Jag fattar ju att de går fram till andra också, men.

Svar på tråden Här är vi alla vänner.