• Aniiee

Här är vi alla vänner.

burleskburkläsk skrev 2025-04-15 22:41:09 följande:
    Absolut.

Jag lyssnade också mycket på Trazan och Banarne, de var ännu mer barninriktat...Mora Träsk lyssnade jag också på.

Trazan och Barnarbe hade mer fyndiga texter och Mora Träsk var till för kids att inte vara passiva.
    MT började som ett rockband nån gång i mitten av 70 talet...de slog aldrig igenom...det löste dem med en mindre kräsen publik! :P
    Jag har också ett vagt minne av Mora Träsk. De var väl dock störts när jag var för liten, haha. 

Ibland får jag allt lov att känna mig ung =P
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Aniiee
    Anonym (Allmighty Torsten) skrev 2025-04-17 14:05:58 följande:

Happy Halloween, y'all! .

Hörrö, Törsten, det är inte Halloween förns nästa halvår! Du får allt ta och dra i handbromsen.
  • Aniiee
    Freddie K skrev 2025-04-17 15:11:37 följande:

Dj Torsten is playing: Dr.Bombay-Calcutta.

Var ju inte igår.....
  • Aniiee
    Freddie K skrev 2025-04-24 16:59:09 följande:

It's alive. It's alive!

Kill it with fire!!!!!!
  • Aniiee
    Eurydike skrev 2025-04-30 02:22:50 följande:

Torsten? 🐭 Är du där? Du kan väl sjunga en godnattvisa för mig så jag kan sova efter fyra koppar kaffe? ☕️☕️☕️☕️

FYRA koppar kaffe?

Det va la väldans onödigt?
  • Aniiee

Vet ni vad som är deprimerande? Att sida upp och sida ner läsa "spanska sjukan", "spanska sjukan", "spanska sjukan" när man slår i begravningsböckerna......

• Aniiee
    Freddie K skrev 2025-05-02 16:48:41 följande:

Look mummy, a mommy!

Hehehehe......
  • Aniiee

Jag har flyttat min RGB-ledfyllda dator från golvet upp på skrivbordet. Jag kan inte bestämma mig om det var en bra eller dålig idé.

Hej, alla glada! Hoppas nu har det bra och mår därefter. Själv är jag döende i pollenallergi.

• Aniiee

Spanska sjukan, spanska sjuka, spanska sjukan, sida upp och sida ner.... man kan bli deprimerad för mindre.

Jag funderar på att se om jag har kvar min Wattpad och börja posta skriverier där igen.

Ska man ta ner julstjärnan snart, eller är det lika bra att låta den sitta till nästa jul?

• Aniiee
    Snälla Killen skrev 2025-05-15 23:37:45 följande:
    Är du deprimerad fröken? Varför då?

Jag har haft två stycken jultavlor hängandes på väggen i snart två år nu. Väldigt praktiskt vid jul att slippa tänka på den biten faktiskt 🙂
    Lite lätt kanske. Jag läser i kyrkböckerna. "Död-och begravningsbok", från 1920. Och som sagt, varenda jävel dör av spanska sjukan. veckogamla barn och gamla 80-åriga tanter, och alla däremellan. Kvinnor som knappt hinner bli änkor vid 30 innan de också dör av samma sjukdom tre dagar senare. Män som begraver fru och hela barnaskaran. Som sagt, var man inte deprimerad innan så blir man av läsningen.

Ja, det är ju praktiskt. Jag är ju kort också så jag slipper gärna klättra på stegarn.
  • Aniiee
    Freddie K skrev 2025-05-16 08:34:20 följande:

Vet ni när man är gammal? Jo, det är när över hälften av telefonnumren går till döingar. 

Då var jag gammal vid 21. Då hade jag begravt rätt många. Å andra sidan hade vi då fortfarande hemtelefon så ett nummer gick till 5 personer. 
  • Aniiee

Kladdkake-muffins eller -cookies?

Hur har ni det, denna blåsiga söndag?

• Aniiee

Jag filar på ett möte mellan två magiker. 

Writing is so fun.

• Aniiee
    Freddie K skrev 2025-06-05 08:50:30 följande:

You know it's true. Everything I do. I do it for you. *Ylar*.

There's no love like true love
  • Aniiee
    Anonym (Trevlig) skrev 2025-06-05 15:54:30 följande:

Jag har tagit årets första dopp idag👙

Lite sent, kan jag tycka  Demon Fast jag är mer en höstbadare. Oktober är bäst!
  • Aniiee

Ok, nu har jag vågat trycka på "publish" på ett kapitel på Wattpad. Hoppa in i min svammeltråd om ni vill läsa (länk, ev senare post...)

• Aniiee
    Freddie K skrev 2025-06-08 06:50:13 följande:

Semestern närmar sig och jag har ingen aning vad jag ska göra i fem veckor. Visst kommer det att bli skönt med semester, men jag kommer att klättra på väggarna.

Jag hatar semester. Det braiga med att inte jobba 9-5-jobb är att jag slipper ta semester.

Jag vet inte vad du ska göra på semestern. Skriva en opera?
  • Aniiee
    Freddie K skrev 2025-06-08 06:56:35 följande:
    Om man inte har något jobb utan är hemma hela dagarna och jämfört med att man har ett jobb så är rutiner ett nyckelord. På semestern förlorar jag de rutinerna och det är så tufft att få tillbaka de när man ska tillbaka till jobbet igen.

Ja, jag har ju några projekt som jag skriver på. Jag får väl fortsätta på de och försöka avsluta de. .
    Jag är nog inte lika rutinbunden som många andra med autism. Tvärt om, snarare. Men jag kan förstå att det blir jobbigt. Egentligen är det en udda regel i Sverige att ALLA ALLTID SKA ha minst 4 veckors semester på sommaren som dessutom MÅSTE hänga ihop ( jag vet att de gör undantag för vissa yrken). En del hade nog mått mycket bättre av några semesterdagar här och där istället.
  • Aniiee
    Snälla Killen skrev 2025-06-08 06:50:44 följande:
    Om du hade getts möjlighet att flytta, vart hade du valt att flytta då?

Jag bestämde mig från en månad till en annan att göra det bara och ibland är det det enda beslutet som krävs. Resten löser man på vägen 🙂
    Mmmm.... flytta......

Har jag nog gjort tillräkligt faktiskt....
Svar på tråden Här är vi alla vänner.