Här är vi alla vänner.
Hej och välkommen.
Slå dig ner och känn dig som hemma.
Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.
Kom ihåg att hålla god ton!
Hej och välkommen.
Slå dig ner och känn dig som hemma.
Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.
Kom ihåg att hålla god ton!
Jag har tänkt på en sak, att jag uppskattar olika kryddningar olika årstider. Gör ni det också? När det är såhär varmt tycker jag tacos smakar jättegott men inte på vintern. Jag tror inte det bara har med saltbehov att göra. Utan att vissa smaker är helt enkelt godare när det är varmt respektive kallt ute. Har ni sådana smaklökar med?
Jag har tänkt på en sak, att jag uppskattar olika kryddningar olika årstider. Gör ni det också? När det är såhär varmt tycker jag tacos smakar jättegott men inte på vintern. Jag tror inte det bara har med saltbehov att göra. Utan att vissa smaker är helt enkelt godare när det är varmt respektive kallt ute. Har ni sådana smaklökar med?
DJ Torsten is playing: Ace Of Base-Never gonna say I'm sorry.
På sätt och vis, ja. Jag gillar kryddstark men "lätt" mat mer på sommaren och mer umami och subtilt nyanserad mat på vintern. Och gärna mer "tung" mat på vintern. Tacos på sommaren och kalops på vintern, om vi säger så. Min teori är att det delvis är psykologiskt, vi förknippar helt enkelt viss mat med vissa årstider, starkt kryddad mat med värme och varma länder osv.
På tal om, dags att käka en macka. Kan ju inte äta i värmen.... så det blir många mackor. Thank god för äkta, ungersk salami.
Jag gillar grytor om senhösten, då smakar de nog som bäst för man har längtat efter dem ett tag ;) Sommartid känns det inte som att det passar sig riktigt, iaf inte den matiga sort vi brukar göra :D
Just smaker vet jag inte däremot.
Smakkombokombos hahaha vad skrev jag? Smak-kombos skulle det stå.
Smakkombokombos hahaha vad skrev jag? Smak-kombos skulle det stå.
Åskan kommer, åskan kommer!
Åskan kommer, åskan kommer!