Lönnsirap skrev 2020-03-14 19:46:47 följande:
Vissa yrkeshögskolor har individuella prov vid intagning!
Det finns oerhört många olika utbildningar och sätt att få sin utbildning och att komma in på denna.
Personligen är jag också lite besviken att provet är inställt, eftersom jag för först gången på 15 år anmält mig...
Men jag är samtidigt nöjd över att de tog ställning så snabbt, så jag slipper fundera över om jag kommer kunna genomföra det. Risken att folk kommer och gör provet lite krassliga är överhängande.
Oh ja! Jag är också väldigt glad att de ställde in det, eller glad, men det var det enda rätta att göra i detta läget. Jag vet ju att eftersom man bara har två chanser på sig att göra provet per år och det påverkar så mycket så låter man nog inte lite hosta stoppa en..
Folk får säga vad dom vill om att corona bara är som en förkylning, men jag personligen skulle inte klara att bli allvarligt sjuk, jag har människor i min närhet som har nedsatt immunförsvar och då prioriterar jag hellre människors liv och hälsa än ett prov. Men jag vill ändå ta mig in på min utbildning. Jobbigt då man får en känslomässig konflikt.