• Anonym (Eva)

Högskoleprovet inställt

Jag har tänkt plugga till hösten och hade tänkt göra högskoleprovet men det blev ju inställt.. Någon som vet hur dom kommer att göra urval? Kommer det att bli 100% betyg eller fortfarande betyg/(gamla) hp?

Om man räknar på vad folk har fått på tidigare hp blir det ju orättvist för jag t.ex. har aldrig gjort det förut så jag har ju ingen chans att ta mig in där..

• Svar på tråden Högskoleprovet inställt
  • Sandrasöt88

Givetvis räknas tidigare hp. Du får väl skriva det till hösten istället. Sluta gnäll så jävla mycket.

• Anonym (Eva)

Oj vad otrevlig du var!????

Hoppas din dag blir bättre????????

• nnnnnnnn

Ditt högskoleprov gäller ju i 5 år, så jag hoppas att du tänkt skriva flera gånger.
    Eller är du säker på att du får poäng som räcker till redan första gången du skriver det?

Hur hade du tänkt göra om du tex fått vinterkräksjukan före HP? Så att du inte kunnat skriva det fastän det var prov? Hantera detta på samma sätt!

• Anonym (Eva)

Jag måste få poäng som räcker, att misslyckas är inte ett alternativ, men nu har jag blivit fråntagen möjligheten.

Jag har i regel ganska bra immunförsvar och har isolera t mig just så jag inte ska bli sjuk i tid till provet men då var det helt i onödan..

• Lönnsirap

De pratade faktiskt om detta i samband med att de ställde in provet. Att de skall undersöka möjligheterna att förändra antagningen i år.

Det kommer ju nya tillfällen framöver och ev. räcker dina betyg till att läsa något.

• Jemp

Regeringen har sagt atr de ännu inte vet hur det ska hanteras.

Det var faktiskt den nyheten som fick mig att börja känna att det kommer påverka länge.

• Anonym (Eytchpeee)

Om de inte gör några förändringar i antagningen så får du helt enkelt vänta till nästa gång utbildningen du tänkt läsa startar. Var det garanterat att du skulle få såpass bra på HP att du skulle blivit antagen? Antagligen inte. Mitt gamla resultat har gått ut så jag skulle också skrivit i vår, men nu får jag vänta helt enkelt. Shit happens.

• Anonym (Eva)
    Lönnsirap skrev 2020-03-14 15:21:23 följande:

De pratade faktiskt om detta i samband med att de ställde in provet. Att de skall undersöka möjligheterna att förändra antagningen i år.

Det kommer ju nya tillfällen framöver och ev. räcker dina betyg till att läsa något.

Jag hoppas betygen räcker, allt beror ju på de andra som söker..
  • Anonym (Eva)
    Lönnsirap skrev 2020-03-14 15:21:23 följande:

Jag hoppas betygen räcker, allt beror ju på de andra som söker..
  • Anonym (X)
    Anonym (Eva) skrev 2020-03-14 15:18:46 följande:

Jag måste få poäng som räcker, att misslyckas är inte ett alternativ, men nu har jag blivit fråntagen möjligheten.

Jag har i regel ganska bra immunförsvar och har isolera t mig just så jag inte ska bli sjuk i tid till provet men då var det helt i onödan..

Misslyckas är dock ett alternativ. Vad gör du då?
Svar på tråden Högskoleprovet inställt