• Nandez

Robinson 2020

I kväll startar Robinson, fler som ska titta?

• Svar på tråden Robinson 2020
  • molly50
    Johannus skrev 2020-05-18 19:57:53 följande:

Jani åkte ut...nå vi får hoppas att Christoffer åker i morgon.

Det hoppas jag med. Är så trött på honom nu.
  • Johannus
    Nandez skrev 2020-05-18 19:56:53 följande:
    Jani verkade vara omtyckt
    ja Jani var omtyck för han pakta inte, pratade inte illa om någon utan gjorde bara som han blev tillsagt. Han åkte ur på grund av en tävling inte för att någon ogilla honom.
  • Johannus
    molly50 skrev 2020-05-18 20:24:30 följande:
    Det hoppas jag med. Är så trött på honom nu.
    Christoffer visa som ingen glädje över att andra vinner. Han tar alla tävlingar på blodigaste allvar. och han ser aldrig glad ut utan mer arg och irriterad. Nej jag önskar inte att han vinner eller klara. 
  • flygrl

Alltmer pressat i Robinson redan innan finalveckan inleddes. Kristove fick svarta handen i lyckohjulet men kunde genom stark insats i den tuffa immunitetstävlingen bli immun och när sen Christoffer besegrade Kristove i duellen om Maktens boning gav det immunitet åt både honom, Clara och Julia. Det gjorde att både Ragnar och Fabian kunde röstas ut i örådet. Skönt! Äntligen är hela det där dryga gänget med Nina, Josefina, Fabian, Ragnar och även Raymond slutgiltigt borta.

Men nu gäller det ju få ut Christoffer i första hand och sen Clara. Christoffer blir svår då han fått ett starkt grepp om gruppen och dessutom är stark i tävlingar. Han har också alltmer lierat sig med Psyk-Ove.

Jag ogillade verkligen Christoffers försök tysta Mattias som efter sin återkomst från Gränslandet självklart ville reda ut va Kristove påstått om honom. Återigen kan jag bara säga fy fan va glad jag är att inte själv behöva va med där på Robinsonön. :/ Skönt att iaf Priya backar upp Mattias lite grann.

Starkt av Mattias att lyckas besegra Jonas i Gränslandet-finalen. Det unnade jag honom verkligen. Roligt också att Mattias och Katarina va så vänskapliga med varandra.

Finalveckans första tävling blev en hård fajt om överlevnad. Christoffer inte oväntat vinnare men flera av mina favoriter fick kämpa hårt för sina flaggor, nämligen Mattias och Julia. Det blev en tuff duell mellan Julia och Jani på slutet och även om jag gladdes över att Julia kunde ta flaggan gjorde det lite ont att se Jani slås ut trots hans kämpainsats. Jani va en skön typ på sitt eget lite udda vis och gav ett sjysst intryck.

• flygrl
    Johannus skrev 2020-05-13 02:52:26 följande:

Bra sammanfattning. Jag har inte sett att du spoilat Gränslandet.

Tack!

Jo, jag råkade berätta att Ragnar skulle få återvända från Gränslandet innan det sänts på TV. Dumt av mig. :/
    Johannus skrev 2020-05-13 02:56:22 följande:

Så sant att alla är sjg själv närmast, men jag retar mig fortfarande på att Krisove gick så hårt på mot Mattias. Kan inte släppa det. Kristove var bra  fram till dess, men jag blev som rädd för hur han egentligen är.

Jag störde mig också på det och Psyk-Ove har deffo fallit i anseende i mina ögon. Sen ser jag det nog som att han är mänsklig på det viset att han väl har både bra och dåliga sidor. Jag ser honom inte som ond även om jag stör mig på somligt jag sett hos honom senaste tiden. :/
    Johannus skrev 2020-05-13 19:38:53 följande:

Bra sagt av Micke..Bra när vi delar...Hoppas Kristove känner sig skamsen.

Håller med där.
    Johannus skrev 2020-05-14 19:37:44 följande:

Jag blir inte glad på Kristove förrän han bett om ursäkt för Mattias. Och förklarat sig.

Instämmer helt men det kommer nog tyvärr inte att bli så.
    Johannus skrev 2020-05-14 19:41:16 följande:

Ja Clara tänker bra, men om Julia, Prya, Kristove, Christoffer och Clara paktar i hop då ryker Fabian eller någon som kommer in från Gränslandet.

Börjar mer och mer hoppas att Micke vinner hela Robinson.

Jag tycker det va skönt att både Fabian och Ragnar röstades ut häromdagen.

Micke ger ett bra intryck och jag skulle inte ha nåt emot att han vinner årets Robinson.
    Johannus skrev 2020-05-14 19:47:51 följande:

Jag håller med Julia att Clara och Christoffer har kommit senare och ska röstas ut.

Jag vill ha ut Christoffer och Clara men då för jag inte gillar va dom håller på med där på ön. Jani som kom in samtidigt hade gärna fått stanna längre däremot.
    Johannus skrev 2020-05-17 20:44:55 följande:

Hoppas Mattias går vidare så han får ta itu med snacket om pengarna som han skulle ha lovat tlll Kristove. Har läst om det tidigare på FB, men det är så att det är Kristove som jag fattade det som ljugit om detta, eller ändrat på vad som sagts dem emellan.

Kristove har verkligen sjunkit i mina ögon han som var min idol i början.

Johannus skrev 2020-05-17 20:58:11 följande:

Härligt nu är Mattias tillbaka....Kan tänka mig att Kristove kommer nog få LÅNG näsa när Mattias kommer till Robinson.

Roligt att Mattias lyckats ta sig tillbaka till Robinson och jag hoppas verkligen han kan bita sig kvar och kanske rentav lyckas vinna alltihop. Jag förstår verkligen att han vill rentvå sig från falska anklagelser men tyvärr verkar det i stället mest slå tillbaka mot honom själv då Christoffer mfl. bara ser det som att han förstör den underbara stämningen i lägret. Måste va väldigt frustrerande för honom. :/
    Johannus skrev 2020-05-17 21:28:29 följande:

Jag är Norrlänning, men fy för surströmming.

Och jag är afrosvensk eller nåt och har lärt mig gilla surströmming. Men det ska käkas med potatis, tunnbröd, hackad lök och gurka eller tomat och inte direkt ur burken utan tillbehör. Mmm...blir sugen på surströmming jue.
  • flygrl
    Nandez skrev 2020-05-13 18:52:03 följande:

Alltid intressant att läsa dina inolägg

Nandez skrev 2020-05-13 18:53:04 följande:

Tack!
    Nandez skrev 2020-05-14 19:36:08 följande:

Priya ber om ursäkt

Nandez skrev 2020-05-14 19:37:02 följande:

Dom är vänner igen

Gick lite väl enkelt det där men Priya klarade/orkade väl inte riktigt ta konflikten med Psyk-Ove och va glad få det ur världen. Antar jag.
    Nandez skrev 2020-05-14 19:48:51 följande:

Jani bygger sina datorer

Han är väldigt bra på det där och undervisar i sånt på teknisk högskola (KTH?).
    Nandez skrev 2020-05-14 19:49:32 följande:

Gillar inte dom

Nä, dags dom åker ut nu.
    Nandez skrev 2020-05-14 19:57:08 följande:

Clara trodde nog att hon skulle bli vald

Eller så va hon införstådd med att det va en del av deras taktik att stärka relationen med Psyk-Ove och därmed pakten.
    Nandez skrev 2020-05-17 20:05:52 följande:

Vad fjantig Ragnar är

Verkligen.
    Nandez skrev 2020-05-17 20:34:39 följande:

Bara Katarina som har tre poäng

Nandez skrev 2020-05-17 20:35:43 följande:

Träff igen på Katarina

Nandez skrev 2020-05-17 20:37:06 följande:

Katarina vann

Katarina va klart bäst i en väldigt svår tävling. Imponerande faktiskt.
    Nandez skrev 2020-05-17 20:57:09 följande:

Mattias vann, så glad över det

Skönt!
    Nandez skrev 2020-05-17 21:07:34 följande:

Trist med Kristoves fulspel

Ja, det kunde man vart utan. :/
    Nandez skrev 2020-05-17 21:13:32 följande:

Micke är så söt med sina tandgluggar

Usch, jag ryser varje gång jag ser gluggarna och tänker på dom blodiga tänderna som satt kvar i köttbiten. Tycker det va jobbigt att det hände. :/

I övrigt är Micke absolut gullig!
    Nandez skrev 2020-05-17 21:20:23 följande:

Vad dom har gått ner i vikt

Ja, skönt för vissa, mindre skönt för andra. Jag förstod Ragnars resonemang där.
    Nandez skrev 2020-05-17 21:23:41 följande:

Christoffer hade ju räknat ut detta

Han är väldigt kroppsmedveten och har säkert koll på varenda kalori han stoppar i sig.
    Nandez skrev 2020-05-17 21:34:25 följande:

Gillar inte Christoffer och Clara

I sig som personer kan jag tänka mig dom är helt ok men här i Robinson resonerar och agerar dom på tvärs med mina intressen. Ogillar starkt hur Christoffer läxar upp Mattias när han enbart försöker rentvå sig från fula påhopp. :/
    Nandez skrev 2020-05-17 21:39:59 följande:

Ska bli intressant att se Mattias konfronterar Kristove

Ja, men det gick väl tyvärr inte så bra utan vändes direkt mot honom igen. Allt Mattias gör eller säger är per definition fel enligt somliga.
    Nandez skrev 2020-05-17 21:58:51 följande:

Hade hellre sett att Christoffer hade åkt ut

Jag tyckte det va skönt att Fabian äntligen åkte ut men med tanke på Christoffers maktposition i gruppen hade det kanske vart bättre få ut honom. Men förhoppningsvis är det snart hans tur få lämna.
    Nandez skrev 2020-05-18 19:38:01 följande:

Patetiska Christoffer och kristove

Eller hur?! :/
    Nandez skrev 2020-05-18 19:39:16 följande:

Oj, vilken infekterad fot som Julia har

Hoppas hon inte blir så dålig att hon måste lämna Robinson pga det eller att det sinkar henne för mycket i kommande tävlingar.
    Nandez skrev 2020-05-18 19:56:53 följande:

Jani verkade vara omtyckt

Jag gillade honom också.
  • flygrl
    molly50 skrev 2020-05-13 19:48:50 följande:

Hon lär få skavsår i öronen. *S*

molly50 skrev 2020-05-17 20:12:56 följande:

Ja,fy vilken människa.

Klagar på Mattias och tycker att han ska växa upp.

Men vem är det som egentligen borde växa upp och sluta gnälla?

Patetiskt att se! :/
    molly50 skrev 2020-05-17 22:15:04 följande:

Samma här.Han börjar klaga på Mattias igen och anklagar honom för att ta ner stämningen i lägret.

När det han gör är att försvara sig mot Kristoves skitsnack.

Exakt! Hoppas Mattias kan kämpa sig vidare trots det motstånd han möter från Christoffer mfl.
Svar på tråden Robinson 2020