• Nandez

Robinson 2020

I kväll startar Robinson, fler som ska titta?

• Svar på tråden Robinson 2020
  • flygrl

I lag Syd håller sig deltagarna på sin kant eller åtminstone i sina små grupper. Man litar inte längre så mycket på varandra. :/ Nu har också Cruise haft enskilt samtal med Raymond och det blev nån sorts försoning men det va väl en stor dos taktik inblandat där. Dessutom vill man väl få det att funka i vardagen i lägret.

Raymond verkar f.ö. ha hållt sig tillbaka lite grann av va man fått se. Säkert en del taktik där med.

Flera verkar ogilla Cruise och han kan nog sitta löst i kommande öråd om han inte säkrar immunitet. Visst ger han intryck att va en envis person som gärna vill man gör på hans sätt men i mina ögon är han fortfarande en överlag vettig person.

Jag som är matlagningsintresserad och känner till Mikael från TV-kockande är förvånad över hans otroliga konflikträdsla. :/ Stjärnkockar brukar va jag vet normalt va personer med viss auktoritet som vet va dom vill och vana att leda arbetet i ett stressigt kök. Det går för mig inte ihop med va sådär konflikträdd och feg. Men han verkar ju medveten om det och kanske också kämpar med den sidan av sig själv. I övrigt är han ju sympatisk och verkar fixa sjysst käk av det lilla som nu finns.

I lag Nord verkar det lite lugnare och snällare fast visst vill Julia och Ragnar gärna styra skeendet lite. I Flashback-tråden får Julia mycket skit för det ena och andra men jag tycker än så länge hon ger ett trevligt och roligt intryck. Lite kul med sången dom gjort!

Vinst-hönan blev snabbt uppäten och det kanske va lika bra. Hur dom än hade gjort dvs käka upp eller behålla och käka äggen hade det inte blivit särskilt mycket mat till varje lagmedlem.

Jonas som väl är fysiskt starkast i laget håller låg profil för han inser han lätt kan komma bli utröstad.

Och så har vi dom nya som väl snart ska komma in i lagen. Dom gav ett rätt vettigt intryck alla tre när dom blev utfrågade av laghövdingarna Fabian och TidsOve även om han den vältränade blonda snubben bredde på duktigt om sina egna fördelar.

• flygrl
    Nandez skrev 2020-04-07 19:35:34 följande:

Hönstjafs i lag Nord

Ha ha låter lite som ett kvällstidningslöp!
    Nandez skrev 2020-04-07 19:39:11 följande:

Inte mycket mat på den hönan

Nä, men säkert välkommet med protein och iaf bättre än inget.
    Nandez skrev 2020-04-07 19:41:27 följande:

Det hade varit bättre med ägg

Fast det hade inte blivit mer än typ ett ägg per person och vecka...
    Nandez skrev 2020-04-07 19:47:12 följande:

Dom hittade bananer, de tre nya

Härligt med bananer när man lever på ensidig, säkert rätt trist kost där på ön.
    Nandez skrev 2020-04-07 19:59:05 följande:

Hua, nästa gång verkar en i lag Nord dålig i magen

Priya ja. Säkert rätt tufft för magen att leva som dom gör.
    Nandez skrev 2020-04-08 19:36:13 följande:

Clara tvkändis då

Japp, har bla. vart sidekick i Mello för att sen året efter bli programledare. Också en av Sveriges populäraste youtubers med typ en kvarts miljon följare. Ska bli intressant se hur hon funkar och klarar sig i Robinson.
    Nandez skrev 2020-04-08 19:38:31 följande:

Har lite svårt för Fabian

Samma här. Tyvärr, för jag gillade honom lite förut men efter Sveket har han fallit i mina ögon. :/
    Nandez skrev 2020-04-08 19:47:29 följande:

Lag Nord sjuner en Robinsonsång

Gott humör och förhoppningsvis retar det Raymond lite... :P
    Nandez skrev 2020-04-08 19:57:32 följande:

Så vacker solnedgång

Ja, det är fin natur där som man ser på översiktsbilderna. TidsOve verkar ta sig tid att njuta av det berättade han i nåt tidigare avsnitt.
  • flygrl
    Johannus skrev 2020-04-07 21:36:51 följande:

Ja kärleksparet ska lägga sig, men jag undrar ändå i slutändan för båda är spelare och vill vinna.

Som Nandez redan påpekat vill dom nog till örådet för försöka få ut Cruise. Hoppas snarare laget lyckas få ut Raymond!
  • Nandez
    Johannus skrev 2020-04-08 22:05:23 följande:
    Från att vara ett fint och bra lag syd (förutom Raymond) så har hela laget blivit gnällisar. Verkar som alla ogillar varann och alla drar sig tillbaka i sitt eget skal. 

Man undrar hur det kommer att gå i tävlingarna när lagandan inte finns.
    Jag håller med. Ja, man undrar hur det ska gå på tävlingarna.
  • Nandez
    flygrl skrev 2020-04-09 17:17:39 följande:
    I lag Syd håller sig deltagarna på sin kant eller åtminstone i sina små grupper. Man litar inte längre så mycket på varandra. :/ Nu har också Cruise haft enskilt samtal med Raymond och det blev nån sorts försoning men det va väl en stor dos taktik inblandat där. Dessutom vill man väl få det att funka i vardagen i lägret.
    Raymond verkar f.ö. ha hållt sig tillbaka lite grann av va man fått se. Säkert en del taktik där med.

Flera verkar ogilla Cruise och han kan nog sitta löst i kommande öråd om han inte säkrar immunitet. Visst ger han intryck att va en envis person som gärna vill man gör på hans sätt men i mina ögon är han fortfarande en överlag vettig person. smile1.gif

Jag som är matlagningsintresserad och känner till Mikael från TV-kockande är förvånad över hans otroliga konflikträdsla. :/ Stjärnkockar brukar va jag vet normalt va personer med viss auktoritet som vet va dom vill och vana att leda arbetet i ett stressigt kök. Det går för mig inte ihop med va sådär konflikträdd och feg. Men han verkar ju medveten om det och kanske också kämpar med den sidan av sig själv. I övrigt är han ju sympatisk och verkar fixa sjysst käk av det lilla som nu finns. smile1.gif

I lag Nord verkar det lite lugnare och snällare fast visst vill Julia och Ragnar gärna styra skeendet lite. I Flashback-tråden får Julia mycket skit för det ena och andra men jag tycker än så länge hon ger ett trevligt och roligt intryck. Lite kul med sången dom gjort! smile1.gif

Vinst-hönan blev snabbt uppäten och det kanske va lika bra. Hur dom än hade gjort dvs käka upp eller behålla och käka äggen hade det inte blivit särskilt mycket mat till varje lagmedlem.
    Jonas som väl är fysiskt starkast i laget håller låg profil för han inser han lätt kan komma bli utröstad.

Och så har vi dom nya som väl snart ska komma in i lagen. Dom gav ett rätt vettigt intryck alla tre när dom blev utfrågade av laghövdingarna Fabian och TidsOve även om han den vältränade blonda snubben bredde på duktigt om sina egna fördelar.
    Tummen upp
Svar på tråden Robinson 2020