Robinson 2020
I kväll startar Robinson, fler som ska titta?
I kväll startar Robinson, fler som ska titta?
I lag Syd håller sig deltagarna på sin kant eller åtminstone i sina små grupper. Man litar inte längre så mycket på varandra. :/ Nu har också Cruise haft enskilt samtal med Raymond och det blev nån sorts försoning men det va väl en stor dos taktik inblandat där. Dessutom vill man väl få det att funka i vardagen i lägret.
Raymond verkar f.ö. ha hållt sig tillbaka lite grann av va man fått se. Säkert en del taktik där med.
Flera verkar ogilla Cruise och han kan nog sitta löst i kommande öråd om han inte säkrar immunitet. Visst ger han intryck att va en envis person som gärna vill man gör på hans sätt men i mina ögon är han fortfarande en överlag vettig person.
Jag som är matlagningsintresserad och känner till Mikael från TV-kockande är förvånad över hans otroliga konflikträdsla. :/ Stjärnkockar brukar va jag vet normalt va personer med viss auktoritet som vet va dom vill och vana att leda arbetet i ett stressigt kök. Det går för mig inte ihop med va sådär konflikträdd och feg. Men han verkar ju medveten om det och kanske också kämpar med den sidan av sig själv. I övrigt är han ju sympatisk och verkar fixa sjysst käk av det lilla som nu finns.
I lag Nord verkar det lite lugnare och snällare fast visst vill Julia och Ragnar gärna styra skeendet lite. I Flashback-tråden får Julia mycket skit för det ena och andra men jag tycker än så länge hon ger ett trevligt och roligt intryck. Lite kul med sången dom gjort!
Vinst-hönan blev snabbt uppäten och det kanske va lika bra. Hur dom än hade gjort dvs käka upp eller behålla och käka äggen hade det inte blivit särskilt mycket mat till varje lagmedlem.
Jonas som väl är fysiskt starkast i laget håller låg profil för han inser han lätt kan komma bli utröstad.
Och så har vi dom nya som väl snart ska komma in i lagen. Dom gav ett rätt vettigt intryck alla tre när dom blev utfrågade av laghövdingarna Fabian och TidsOve även om han den vältränade blonda snubben bredde på duktigt om sina egna fördelar.
Hönstjafs i lag Nord
Inte mycket mat på den hönan
Det hade varit bättre med ägg
Dom hittade bananer, de tre nya
Hua, nästa gång verkar en i lag Nord dålig i magen
Clara tvkändis då
Har lite svårt för Fabian
Lag Nord sjuner en Robinsonsång
Så vacker solnedgång
Ja kärleksparet ska lägga sig, men jag undrar ändå i slutändan för båda är spelare och vill vinna.
Dags då
Lag Syd vill hamna i öråd
Han tror att han är hjärnan i pakten
Robinsontävling på G
Gillade Fabian i början men inte nu