Johannus skrev 2020-05-06 22:02:45 följande:
Bra att Prya börjar ta plats.
Jag min dotter och svärson och barnbarnen firar alla födelsedagar och helgdagar tillsammans med endast en utomstående nära vän . Barnbarnens farföräldrar kommer aldrig och firar nåt med oss. Tydligen för att barnen har funktionshinder. Grannarna kommer inte heller och besöker och det verkar som att anledningen är den samma. Vi är ensamma alltid. Min och dotterns släkt bor 130 mil från oss så dem kan vi inte träffa ofta.
Ragnar blev verkligen irriterande med all gnäll han hade innan han åkte till Gränslandet.
Nej jag hade inte valt biffarna är inte så glad i nötkött. Kaffe är för mig ett måste så jag inte får huvudvärk som inte går över innan jag fått kaffe. Hade jag varit med i Robinson hade min personliga sak varit snabbkaffe som ingen annan hade fått smaka av

För deras eget bästa för om jag inte får kaffe då är det ingen ide att prata med mig.
Det finns gott om fisk för alla om dem använder näten som dem fått. Det är en öde ö och där finns inga snabbmatställen.
Mattias blev arg för tävlingen, men han vart arg på sig själv och ingen annan, men det kommer att snackas vid lägret att han ska ut för han blev arg på alla andra. Hoppas inte dom väljer att ta ut Mattias.
Väl valda ord