• Anonym (M)

Tok kär i sitt ex igen

Blev också kär i mitt ex igen efter en stund ifrån varandra, jag var så otroligt ledsen över uppbrottet och han likaså, men det funkade bara inte just då. Jag lät mig själv sörja och släppa ut alla känslor och sen var det dags att gå vidare, jag började ta hand om mig själv och började träna ganska mycket och blev så himla glad av det! När jag väl började må bättre själv så kände jag att jag blev så glad och fick lyckorus när jag tänkte på honom och kände mig helt nykär, vilket jag blev lite förvånad över.

• Anonym (M)
    Anonym (Oj) skrev 2020-03-23 12:10:29 följande:

Vad hände där då? Blev ni ihop igen? Hur länge var ni ifrån varandra?

Vi började ses på en kaffe och så blev det fler och fler träffar. Just nu dejtar vi och ska ta det långsamt därifrån eftersom vi båda fortfarande är lite rädda för att bli sårade och må så dåligt som vi gjorde efter uppbrottet så vill vi inte kasta oss in ett förhållande direkt. Det är ju även viktigt att man kan vara öppen och prata med varandra om vad man känner och vill samt sånt som har varit problem. Vi var ifrån varandra i lite mer än 1 månad ungefär, jag tror att vi båda behövde bearbeta det som hände och att kunna trivas i oss själva utan varandra. Det beror ju självklart mycket på varför man gjorde slut och hur mycket man känner för varandra. Framtiden är ju alltid oklart, man vet ju aldrig vad som kommer hända, men vi var villiga att ta den risken om det leder till att vi blir lyckligare.
  • Anonym (M)
    Anonym (Oj) skrev 2020-03-23 17:30:15 följande:
    Ok, vem var det som tog initiativet till en kaffe? Och vem tog initiativet till att ni skulle börja dejta igen? Ja öppenhet, tillit och kommunikation är ju superviktigt.

Men vem gjorde slut och varför tog det slut?
    Det var jag som tog initiativet till en kaffe. Det började med en vanlig konversation och plötsligt dök ämnet upp och vi är ganska ärliga med varandra om vad vi känner så då bestämde vi oss att vi skulle försöka igen men att vi inte var redo för att hoppa in i ett förhållande på en gång. 

Det var ett gemensamt beslut därför tog det också mycket på oss båda två när det tog slut, vi båda bröt ihop totalt. Vi småbråkade ganska mycket på slutet så det blev mycket negativ energi och jag tror att vi förlorade oss själva i varandra att vi bara ville att den andra skulle må bra så vi kanske glömde bort att tänka på oss själva också. Det blev liksom en ond cirkel tillslut. Nu i efterhand så tror jag verkligen på att man behöver vara en egen individ i ett förhållande och kunna vara oberoende av varandra. Även vara bra på att kommunicera och kunna respektera varandra utan att ta beslut åt varandra, samt lär det finnas tillit. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Oj) skrev 2020-03-23 21:32:52 följande:
    Men ni bestämde er för att försöka igen innan ni hade setts på en kaffe?

Jag saknar mitt ex som sjutton men vet inte vad jag ska göra? Jag försöker typ luska ut om han saknar mig eller inte, om han kommit över mig om han dejtar någon ny osv. Men känns som om jag gör helt fel, att jag istället driver honom ifrån mig. Känns bara så kört :/
    Nej vi bestämde oss att försöka igen efter att vi träffats några gånger, jag tror inte man ska förhasta sig på att fråga sånt första gången man träffas. Det är nog ganska bra om man känner efter lite själv hur det känns och om det känns genuint från bådas sidor, om ja då är det nog bra att berätta vad man känner och hur man vill ta det vidare. 

Har ni haft någon kontakt och hur längesen var det ni gjorde slut? Det bästa efter ett uppbrott är nog att försöka må bra igen och tänka att det är bara du som kan göra dig själv lycklig och komma ut ur sörjningsperioden som kan vara väldigt individuellt hur länge det håller på. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Oj) skrev 2020-03-23 21:55:52 följande:

Det tog slut för 4 månader sen, vi har haft lite kontakt till och från. Nu senaste har vi inte hörts på 2 månader, jag som inte orkade med att ha kontakt där ett tag. Men så hörde jag av mig igår, och vi har pratat lite men jag överanalyserar allt, typ om han inte ställer en motfråga är han inte intresserad eller som nu när han inte svarat på mitt senaste, fanns egentligen inte så mycket att svara på så tror jag inte att han är intresserad. Det kanske han inte är heller jag har ju ingen aning vad han vill och inte vill!

Ja jag har ägnat den här tiden åt mig själv, bara gjort saker för mig själv för att jag själv ska må så bra som möjligt. Men jag kan inte få honom ut ur mina tankar!

Okej, vad var anledningen till att ni gjorde slut? Känner du dig tillräckligt redo för att inleda något och om det inte skulle bli som förväntat skulle du kunna acceptera det?

När man har varit ifrån varandra ett tag så blir det lätt att man överanalyserar allt den andra gör, men jag tror att det är pga att man är osäker på vad den andra vill, tänker och känner. I början när jag och mitt ex kommunicerade med varandra så var det verkligen på en vänskapsnivå och vi skrev inte mycket alls med varandra.

Det är egentligen bara du som vet vad du vill! Det är väldigt viktigt att man är ärlig med sig själv. Fundera på vad du vill och inget annat, våga följa magkänslan!
  • Anonym (M)
    Anonym (Oj) skrev 2020-03-23 22:54:06 följande:
    Anledningen till att det tog slut var att jag hade ljugit en massa för honom, pga min sjukdom alkoholism som jag nu är nykter ifrån sen 6 månader tillbaka. Så tilliten är väl förstörd kan man säga. Sen var vi generellt dåliga på att kommunicera. Ja jag vet inte, känns som om det kanske bara är att acceptera att det är slut? Vet inte om det ens går att reparera.

Hur menar du med att ni inte skev mycket till varandra alls? Skrev ni inte varje dag?

Jag har så svårt att se ett liv utan honom, han ingår i mina drömmar om framtiden.
    Okej, man vet ju inte förens man har provat. Om han inte vill försöka igen då har du iallafall fått ditt svar, du känner ju honom bäst så jag kan inte säga åt dig vad du ska göra. Tillit är ju en av de viktigaste egenskaperna i ett förhållande, men är inte alltid konstant, det måste tas hand om, förtjänas och upprätthållas. 

Nej vi skrev inte varje dag, vi båda behövde utrymme och kunna gå vidare själva utan varandra. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Oj) skrev 2020-03-24 17:18:06 följande:
    Ärligt talat vet jag inte alls hur jag ska göra. Jag vet ju vad jag vill, men har ingen aning om hur jag ska nå dit jag vill.
    Om du vet vad du vill så gå efter den känslan! Fråga om han vill ses på en kaffe, känn sedan efter och se vart det leder. Vad är det värsta som kan hända? Ni har ju varit ifrån varandra ett tag nu, tillräckligt för att veta vart ni står, om du vill veta vad han känner och tänker så måste du ta tag i saken. Annars är risken att du bara grubblar över det och aldrig får ett svar, vilket inte gör dig något gott. 
  • Anonym (M)
    Ärligt talat vet jag inte alls hur jag ska göra. Jag vet ju vad jag vill, men har ingen aning om hur jag ska nå dit jag vill.
    Om du vet vad du vill så gå efter den känslan! Fråga om han vill ses på en kaffe, känn sedan efter och se vart det leder. Vad är det värsta som kan hända? Ni har ju varit ifrån varandra ett tag nu, tillräckligt för att veta vart ni står, om du vill veta vad han känner och tänker så måste du ta tag i saken. Annars är risken att du bara grubblar över det och aldrig får ett svar, vilket inte gör dig något gott. 
  • Anonym (M)
  • Anonym (M)
    Anonym (Oj) skrev 2020-03-25 07:31:39 följande:

Ja det värsta som kan hända är att han avvisar mig. Men ni hördes inte av alls på en månad sen började ni höras lite smått? Hur lång tid efter att ni började höras igen sågs ni på en kaffe?

Ja men jag hade tyckt att det värsta var att sitta och grubbla hela dagarna. Det är väl skönast att bara få ett rakt svar även om det skulle göra ont.. Ja vi började höras av lite smått och efter nån vecka så frågade jag om han vill ses på en kaffe.
  • Anonym (M)
    Anonym (Oj) skrev 2020-03-25 16:31:13 följande:

Fast jag grubblar inte hela dagarna, istället har jag gått runt och hoppats och drömt om att det ska bli vi en dag igen, har liksom känt mig glad då. Så jag vet inte om jag vill veta egentligen.

Men blev du inte nervös när han dröjde med svar eller något då? Eller han kanske svarade direkt på dina mess?

Okej, ja du gör ju självklart som du känner.

Jo jag var väldigt nervös innan jag skulle skicka iväg mitt sms även när jag väntade på svar eftersom jag inte hade någon aning alls vad han kände eller tänkte men jag kände att om det inte skulle bli som jag tänkt så kan jag äntligen gå vidare med mitt liv och om det är utan honom så då är det väl så. Jag kan ju inte tvinga honom direkt..
  • Anonym (M)
    Anonym (Oj) skrev 2020-03-26 17:18:33 följande:

Ok men då måste han ju ha svarat snabbt? Eller tog han lång tid på sig?

Ja nu var vi messat lite med varann, han har slutat svara så jag får anta att han inte är intresserad då. Har gråtit hela dagen idag. Men på ett sätt känns det skönt för vet ju nu att han inte vill ha ngt mer med mig att göra. Så nu kan jag gå vidare.

Han svarade efter en stund, men killar fungerar ju olika. Min brukar svara relativt snabbt om han inte har något för sig, men han svarar alltid mig. Vad var det sista ni skrev då? Man behöver inte alltid hålla konversationen uppe men jag förstår dig..
  • Anonym (M)
    Anonym (Oj) skrev 2020-03-27 07:25:21 följande:

Han skriver dock alltid motfrågor så antar att han vill hålla konversationen igång då på något sätt?

Ja det vill han nog, tycker inte du ska övertänka allting han skriver eller om han inte svarar. Allt behöver ju inte ligga på hans ansvar, vill båda lika mycket så kommer det att gå.

Hur gamla är ni?
  • Anonym (M)
    Anonym (Oj) skrev 2020-03-27 08:15:51 följande:

Så om han inte svarar ska jag inte tänka att han inte är intresserad? Vill han nog? Haha jag blir knäpp på det här...

Vi är 33 och 30. Hur gamla är ni?

Varken du eller jag har svaret på vad han vill. Det kan bara han veta tyvärr, det är nog ingen idé att spekulera.

Vi är 20 och 22.
  • Anonym (M)
    Anonym (Oj) skrev 2020-03-28 08:37:49 följande:
    Ne så är det ju, men man måste väl ändå anta att han inte är intresserad om han inte svarar?

Men hur länge skrev ni till varann innan du frågade om en kaffe?
    Det kan jag ju inte svara på tyvärr. Det vet du nog bättre eftersom det är du som känner honom och skriver med honom. 

Vi hade inte skrivit innan på ca en vecka sen skickade jag och frågade bara. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Oj) skrev 2020-03-30 21:46:47 följande:
    Nu har han slutat höra av sig. Så det var det. Bara att släppa och gå vidare då antar jag. Ledsen!

Hopps det går bättre för dig och att ni hittar tillbaka till ett riktigt bra förhållande!

Varför slutar man bara svara sådär? Gör man så? Vad är det för fel på mig? 

Han kanske slutar höra av sig för att han inte vet vad du vill? Han kanske inte heller vill vara på dig hela tiden. Det är inget fel på dig, du ska ALDRIG tänka så, gör saker som får dig att må bra istället! Det är bara du som kan göra dig själv lycklig, man måste tänka på sig själv och älska sig själv mer! 

Tack, vi tar det långsamt framåt som sagt!
  • Anonym (M)
    Anonym (Oj) skrev 2020-03-31 17:34:54 följande:
    Jag har ingen aning om varför, eller ja jag antar att han inte är intresserad, men då tycker jag han borde sagt det direkt jag hörde av mig och inte vänta en vecka av skrivande fram och tillbaka innan han ?ghostar? mig...
    Jag tror verkligen inte att han gör det med flit, killar tänker verkligen inte som vi gör. Han vet väl antagligen inte vad du känner eller vad du vill när du kontaktade honom. Sen kanske han inte är tillräckligt intresserad men det vet ju inte vi som sagt. Men om du känner att du har fått ditt "svar" och inte vill ta det vidare så tycker jag att det är dags att gå vidare med dig själv. 
Svar på tråden Tok kär i sitt ex igen