• Anonym (X)

Ändrade bud från skolan

På vår plattform står det att de som vill hålla sina friska barn hemma får ansöka om ledighet och ange särskilda skäl. Godkänns det ej är det olovlig frånvaro. Hör efter med ditt barns skola.

• Anonym (X)
    Det enda vi fått meddelande om var att man frånvaroanmäler som vanligt.

Då är det väl bara att frånvaroanmäla? Där anger man ingen anledning och ingen vet om dina barn är sjuka eller ej.
    I dotterns klass är det två elever som hålls hemma och enligt henne har ingen sagt något om att det klassas som skolk utan även lärarna förstår nog.
  • Anonym (X)
    Men det var ju förra veckan när de sa att man får ha barnen hemma. Har försökt få tag i skolan på tele och mail, men ingen svarar.

..och det jag menade var att det är fritt fram för dig att sjukanmäla dina barn för ingen kan ju veta om de är sjuka eller ej. Skolan har gått ut med att sjuka barn ska absolut vara hemma så jag tror inte att någon ifrågasätter frånvaro just nu.
  • Anonym (X)
    Jag tolkar trådstarten om att barnen eller någon annan i hushållet tillhör en riskgrupp. Jag skulle inte skicka mina barn till skolan om så vore fallet och jag är generellt allt annat än överbeskyddande. 

Jag tolkade det precis som du och därför blev mitt råd att sjukanmäla dem oavsett sjukdom eller ej.

Svar på tråden Ändrade bud från skolan