• DasNerd

Oacceptabelt?

Tror inte bilder funkar på det här forumet. imgur is your friend. :)

Men nä, för min del får du gå utan BH.
    Folk har ju konstant på sig åtsittande kläder? I o m trenden att man ska ha träningsbyxor på sig till vardags så visar ju alla upp sina blygdläppar med. Det är väl bara positivt att man inte behöver skämmas för det som man består av?

• DasNerd
    fiffilisa skrev 2020-03-18 22:35:23 följande:
    Va? Rubriken lyder "Oacceptabelt?"
    Ja. Så lyder rubriken. 
    och det handlar om att ha eller inte ha bh på sig, och om det är ok för att män inte ska kolla?

Nej. Det var inte vad hon skrev. Hon frågade explicit vad både män och kvinnor tycker om detta.

Det kunde jag räkna ut på några millisekunder utifrån det jag läst.
    Nästa gång kan det vara värt att spendera lite längre tid än några millisekunder innan man svarar. Då kanske det blir rätt. Och om "utifrån det jag läst" inte innefattar texten som personen faktiskt skrev, är det lätt orimligt att anta att man svarar på rätt sak.

Du har alltså läst mer och ägnat mer tid men ändå inte förstår varför man reagerar så som kvinna?
    Jag skrev väldigt tydligt som svar till din förra fråga exakta anledningen till varför jag anser att kvinnor tenderar reagera just så. Men jag antar att du inte läste det svaret heller innan du svarade mig? 

Eehh ok... det är ju "normalt"
    The irony. :)
  • DasNerd
    fiffilisa skrev 2020-03-18 23:03:13 följande:

"Herregud! Hur vågar man ens gå utomhus klädd så där? Jag skulle hellre dö! Bryr hon sig inte alls eller?"

TS har uppenbarligen bröstfobi. Hon verkar dessutom mer fokuserad på vad andra tycker än vad hon själv tycker och känner. Det är ju inte så att man går och flashar tuttarna på stan liksom, folk är i sina egna världar ändå, och man har ju kläder på sig. En liten nipple här och där har inte skadat nån..

Man har ju bh för sin egen skull.

Ja, även om hon hävdar att hon har en "öppnare inställning" upplever hon fortfarande att hon är i den lådan med ena foten, och hör med andra "om det verkligen är okej", dvs precis det jag var inne på. Det finns någon lustig oskriven regel någonstans som, mest kvinnor (vad jag kan se) verkar tycka att de behöver följa "för andras trevnad".

Har aldrig hört män sitta och prata sådan smörja ("HUUUUUR kan hon ha på sig det där??").  Det är nåt som tillhör tantfika. Varför vet jag inte.

Sen skriver någon kvinnlig "influencer" någonstans "hur MÄN får klä sig hur de vill..", som om detta hade någonting att göra med män. Kvinnor får sluta sätta handfängsel på sig själva och leva sina egna liv, you know, like normal. :) 

Svar på tråden Oacceptabelt?