Oacceptabelt?
Jag har just nu extra stelhet & smärta i bl a mina fingrar, så bara att ta på mig en obekväm bh (som även ger mig smärta i själva huden trots att jag har rätt storlek osv) får mig att inte ens vilja klä på mig alls.
Nu har jag relativt små bröst, en B/C-kupa & de hänger inte alltför mycket, så jag har börjat gå utan bh. Mest har jag en svart överdel, så då syns bara bröstvårtorna (om de styvnat) & utomhus så syns ju ingenting än då det knappast varit någon vårvärme så jag har fortfarande jackan knäppt.
Enda gången någon kunnat "se" att jag varit utan bh (under en relativt tight topp), är de kvällar jag varit ute på min favoritpub, men där är det ändå ytterst sällan någon ens tilltalar mig.
Så jag tar för givet att ingen sett/brytt sig/blivit "kränkt" av att behöva se en kvinna utan bh under kläderna, då jag varje gång suttit där helt själv ifred med min drink. Givetvis fullt påklädd, dock utan bh under toppen, men annars inget speciellt med mina kläder som drar uppmärksamheten till sig (för det är inget jag är ute efter).
Så, jag undrar (och både män & kvinnor får gärna svara!) om ni anser att det är "socialt accepterat" att vissa kvinnor, t ex jag då, går utan bh och under mina överdelar.
Är det något som ni ens skulle lägga märke till & ha någon åsikt om?
Skulle någon känna sig typ "illa till mods" el andra liknande känslor, bara för att råkat se mig på stan/på puben & det är uppenbart att jag inte har någon bh undertill?
Med överdelar som kan vara helsvarta eller delvis ljusa/vita.
Och just nu funderar jag på vad jag ska göra till sommaren med alla tunna ljusa/vita kläder, då mina bröst verkligen skulle synas tydligt & ofta har jag ingen jacka/kofta el liknande på mig om det är tillräckligt varmt & soligt.
För nu slösar jag inte en krona till på de värdelösa de sk "nipplecovers", då inte ett enda märke (oavsett pris!) ens sitter kvar på mig i 5 sek!
Likadant med de axelbandslösa i silikon, ca 2 sek satt den kvar, ramlade av så fort jag släppte taget. Vilket slöseri med ca 200-250 kr!
Har tyvärr bara 2 bh:ar som jag kan använda (då Lindex & ingen annan butik i min närhet längre säljer framåtknäppta bh:ar), har fortfarande inte hittat en enda bra, skön & passande sk "mjukisbh" & även en sportbh sitter åt för hårt.
Jag hade gärna köpt de snygga braletterna, men jag har max s M & då får inte ens mina små bröst plats i en bralette ;
Så jag har bara en vit & en svart bh och även om det är rätt kupstorlek, så kan halva bröstvårtorna synas ibland, när bh:n flyttar lite på sig & det värsta är att jag aldrig känner det, utan måste komma ihåg att kolla hela tiden!
Jag vill verkligen veta, för JAG vet inte själv, eftersom JAG inte skulle bry mig ett dugg! Bara tänka, om brösten är enorma & kanske hänger ner till buken som långa taxöron el liknande + att en äldre tant (som är väldigt överviktig samtidigt), då bara har på sig ett för litet linne, så man verkligen ser nästan allt av brösten.
DÅ skulle jag väl tänka för mig själv: "Herregud! Hur vågar man ens gå utomhus klädd så där? Jag skulle hellre dö! Bryr hon sig inte alls eller?"
Men det är inget jag skulle säga till någon (för det finns ingen jag ens kan säga det till, är alltid ensam dygnet runt alla dagar i veckan) och sedan släppa tanken och bara gå vidare & göra det jag nu skulle göra.
Men jag vet att jag är inte lever efter samma moraliska/etiska värderingar som de flesta andra & skiter fullständigt i vissa sociala koder, eftersom jag inte anser att de är värda att lägga ner tid på (för de innebär alltid att man måste spela med i det "sociala spelet", för att "passa in" bättre i samhället & det var länge sedan jag slutade bry mig om vad andra tycker & tänker om mig, eftersom jag ändå aldrig kommer att duga tillräckligt åt någon, vad jag än gör.
Men jag vill ju inte bli påhoppad på stan av någon sur kvinna som anser att jag borde ha på mig en bh!
Så därav min fråga & jag vill heller inte dra till mig oönskad uppmärksamhet från män (av den typ som tycks vara de enda jag får kontakt med, och då går jag hellre i kloster för att slippa dom & lever hellre i celibat!)
Eftersom jag aldrig någonsin träffar en NORMAL, trevlig & 100% ärlig man & det är väl inte troligt att en sådan dyker upp bara för att jag inte vill plågas av en bh!
Men jag hittar ju aldrig någon slags bh som passar OCH inte gör ont (el sitter helt fel) & vägrar plågas bara för att kvinnor SKA ha bh på sig
Så just nu hoppas jag åtminstone på en kall & regnig sommar!