Inlägg från: Anonym (Solution) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Solution)

Klarar ej närhet o relation

Här är lösningen på ditt problem.

Var singel.

• Anonym (Solution)

Undvik män.
    Livet blir enklare för kvinnor då.

• Anonym (Solution)
    Anonym (Sök hjälp) skrev 2020-03-20 10:35:56 följande:
    Det är inget du kan lösa på egen hand.
    Det vet väl inte du?
  • Anonym (Solution)
    Mackan87 skrev 2020-03-20 10:41:07 följande:

Du har fått ett par riktigt dåliga förslag och ett bra. Sök proffessionell hjälp. Om det känns som ett för stort och jobbigt steg kan du alltid börja med att gå in på happydating.se och köpa hennes bok. Detta är alltså ingen dejtingsida utan erbjuder HJÄLP till dem som har svårt att dejta. Jag har själv lyssnat på ljudboken och det är toppenbra verktyg att ta hjälp av! Det skulle kunna vara ett superkomplement till att gå i tex KBT. Lycka till!

Mina förslag var bra. Hon slipper hantera närhet och relationer om hon följer mina förslag.
  • Anonym (Solution)
    Anonym (Liv) skrev 2020-03-20 10:41:50 följande:

Det är inte ovanligt att en kombo av kontrollbehov och rädsla för att bli sårad gör att man inte kan ha ett förhållande. Själv har jag varit den som gjort slut så fort jag känt att förhållandet förändrats till det sämre, bara för att få vara den som lämnar. Jag tror du behöver öva och utsätta dig för det för att kunna komma över rädslan. Kanske inte så dumt att ta psykologhjälp?

Det bästa är om kvinnor som du och TS inte går lösa.
    Och definitivt inte ger sig in i förhållanden med män.
  • Anonym (Solution)
    Anonym (Sök hjälp) skrev 2020-03-20 10:44:12 följande:

Nej, men sannolikheten att TS skulle lyckas på egen hand utan att ta hjälp med att identifiera varför hon känner sig värdelös och inte värd att älskas är rätt liten. Rädslan för att älska någon och rädslan för svek verkar var större än längtan efter någon och det är något svårt att råda bot på själv.

Det är som i lag i tex fotboll där rädslan för att förlora är större än att vinna och därmed så vågar man inte satsa. I sportens värld tar man till hjälp i dessa situationer från mentala coacher, varför ska inte TS ta professionell hjälp för att våga vinna i kärleks-"spelet"?

Längtar man tillräckligt efter kärlek så fixar man det.
    Annars är det bara att ge upp.
  • Anonym (Solution)
    Anonym (Sök hjälp) skrev 2020-03-20 10:46:29 följande:
    Fast bara för att TS är rädd för att bli sårad så betyder ju inte det att hon faktiskt vill leva ensam.
    Hennes val.
  • Anonym (Solution)
    Anonym (Sök hjälp) skrev 2020-03-20 10:47:20 följande:
    Nope, inte alltid utan hjälp. Varför så negativ till att man ska ta till hjälp för att lösa ett problem man ser och inte ser lösningen på själv?
    Antingen har man hungern inom sig eller inte.
    Ingen hjärnskrynklare kan fixa det åt en.

Finns inget värre än veliga kvinnor. När man tror att man har hittat nåt bra, så dröjer det inte förrän dom pajar det.
  • Anonym (Solution)

En man är rädd för närhet och fixar det helt enkelt inte:

"Skärp dig för fan. Ingen vill lyssna på ditt gnäll, man får inget gratis vet du. Kvinnor blir inte direkt upphetsade av offerkoftan"

En kvinna är rädd för närhet och fixar det helt enkelt inte:

Nu måste vi ta det varligt här, på med silkesvantarna. En kvinnas känslor är värdefulla. Låt oss ge henne stöd och uppmuntran, så att hon kan få uppleva riktig och innerlig kärlek.

• Anonym (Solution)
    Anonym (Sök hjälp) skrev 2020-03-20 11:05:36 följande:
    Hade sagt samma sak till en man som var rädd för relationer. "Sök hjälp"
    Det tror jag också.
    Formulerat lite annorlunda.
    Och inom så hade du tänkt "sök hjälp, ditt psykfall"
  • Anonym (Solution)

Om en man inte klarar av närhet och relationer så finns det anledningar till det.
    Han är nog psyksjuk eller pervers. Ofta både och.
    Bäst är om han håller sig borta från kvinnor.

Om en kvinna inte klarar av närhet och relationer så är det synd om henne. Låt oss alla hjälpa.

• Anonym (Solution)
    Anonym (Liv) skrev 2020-03-20 13:49:41 följande:
    Är du incel? Det finns en (eller flera) som hela tiden lägger ut den här typen av inlägg. Någon som uppenbarligen är väldigt bitter och tycker något är orättvist? Tänker att du kan knipa igen till du faktiskt presenterat fakta att det finns en sådan orättvisa så vi kan diskutera det här på allvar. Nu är det ju bara löjligt.
    Oj, vilken sur kärring. Klart du tar illa vid dig av att en man säger hur det är.

Självklart så kniper jag inte käft Skrattande
  • Anonym (Solution)
    Anonym (Hinder) skrev 2020-03-20 14:57:18 följande:
    Mycket bra författat!!
    Nej, tummen ner från mig. 
Svar på tråden Klarar ej närhet o relation