• Anonym (Gravid?)

    Är det vanliga symtom i tidig graviditet?

    Ont i magen, fast mer i livmodern, som magknip på morgonen när jag reser mig upp ur sängen. Hugg i sidan, vid äggstockarna till och från. Öm livmodertappen, svettas lättare. ???

  • Svar på tråden Är det vanliga symtom i tidig graviditet?
  • Anonym (Gravid?)

    Och sura uppstötningar glömde jag skriva. Massor av sura uppstötningar!

  • Anonym (Gravid?)
    Anonym (?) skrev 2020-03-21 09:20:14 följande:

    Vilken vecka är du i?


    Vet inte om jag är gravid men är jag det är jag i vecka 7 typ.
  • Vevoz
    Anonym (Gravid?) skrev 2020-03-21 10:34:26 följande:

    Vecka 6 blir det.


    Ta ett gravtest, är du gravid i vecka 6 borde du verkligen få ett plus
  • Anonym (Gravid?)
    Vevoz skrev 2020-03-21 10:42:32 följande:

    Ta ett gravtest, är du gravid i vecka 6 borde du verkligen få ett plus


    Tog ett rfsu test som var blankt. Anade ett litet streck efter 5 minuter. Men läst om många som fått falskt negativt på dom så jag litar inte på det testet.
  • Lili158

    Får du blankt i vecka 6 är du nog inte gravid. Ta ett digitalt för att vad mer säker. Men troligen är du inte det.

  • Anonym (Gravid?)
    Lili158 skrev 2020-03-21 11:39:50 följande:

    Får du blankt i vecka 6 är du nog inte gravid. Ta ett digitalt för att vad mer säker. Men troligen är du inte det.


    Var är mensen då? Är 100 % säker på att jag hade ägglossning för 15 dagar sedan och jag har alltid 14 dagar mellan ägglossning och mens... eller kan tiden mellan ägglossning och mens variera ibland?
  • Lili158
    Anonym (Gravid?) skrev 2020-03-21 11:41:58 följande:

    Var är mensen då? Är 100 % säker på att jag hade ägglossning för 15 dagar sedan och jag har alltid 14 dagar mellan ägglossning och mens... eller kan tiden mellan ägglossning och mens variera ibland?


    Mens kan ju variera vid 2-3 dagar utan problem. Stress kan skjuta den ännu mer. Ta ett test om tre dagar digitalt så vet du ju mer. Och då är du ju en dag över bim bara?
  • Anonym (Gravid?)
    Lili158 skrev 2020-03-21 11:50:26 följande:

    Mens kan ju variera vid 2-3 dagar utan problem. Stress kan skjuta den ännu mer. Ta ett test om tre dagar digitalt så vet du ju mer. Och då är du ju en dag över bim bara?


    Men den skjuter väl bara ifall ägglossningen inträffar senare än vanligt?
  • Vevoz
    Anonym (Gravid?) skrev 2020-03-21 11:32:42 följande:

    Tog ett rfsu test som var blankt. Anade ett litet streck efter 5 minuter. Men läst om många som fått falskt negativt på dom så jag litar inte på det testet.


    Ett negativt test så långt efter BIM talar starkt för att du inte är gravid. Stressen av att tro du är gravid kan ha skjutit på den, vissa cyklar uteblir mens eller så är det något annat.

    Om du är orolig så boka en tid hos gyn
  • Anonym (Gravid?)
    Vevoz skrev 2020-03-21 12:58:07 följande:

    Ett negativt test så långt efter BIM talar starkt för att du inte är gravid. Stressen av att tro du är gravid kan ha skjutit på den, vissa cyklar uteblir mens eller så är det något annat.

    Om du är orolig så boka en tid hos gyn


    Fick mens precis :(
  • Anonym (Gravid?)
    Vevoz skrev 2020-03-21 12:58:07 följande:

    Ett negativt test så långt efter BIM talar starkt för att du inte är gravid. Stressen av att tro du är gravid kan ha skjutit på den, vissa cyklar uteblir mens eller så är det något annat.

    Om du är orolig så boka en tid hos gyn


    Fick mens precis :(
  • Vevoz
    Anonym (Gravid?) skrev 2020-03-21 12:59:50 följande:

    Fick mens precis :(


    Hade du velat vara gravid eller är det skönt att den kom? Med tanken på ":(" antar jag att du inte ville ha den?
  • Anonym (Gravid?)
    Vevoz skrev 2020-03-21 13:01:19 följande:

    Hade du velat vara gravid eller är det skönt att den kom? Med tanken på ":(" antar jag att du inte ville ha den?


    Jag vill bli gravid.
  • Lili158
    Anonym (Gravid?) skrev 2020-03-21 11:52:08 följande:

    Men den skjuter väl bara ifall ägglossningen inträffar senare än vanligt?


    Nej stress kan skjuta upp mensen. 2-3 dagars diff är inte ovanligt.
Svar på tråden Är det vanliga symtom i tidig graviditet?