• Anonym (Finnen)

    Min pojkvän kallar mig ful..

    Hej,

    Ja.. som rubriken lyder så kan min pojkvän kalla mig ful, fast liksom i skämt och så. Men jag tycker verkligen inte det är kul. Jag kan ta skämt och jag tål mycket, men han vet att jag kämpar med mitt självförtroende en del och det tär på mig.

    När jag har tagit upp det med honom så säger han ?du vet att jag tycker du är världens finaste? osv, men är det verkligen så om man skojar om att den andra är ful? Vi skulle ut och äta i fredags, och då sminkade jag mig liksom fullt ut och jag kände mig så fin. Brukar ha lite mascara annars bara för jag får en del finnar och plitor så fort jag använder foundation.

    Så sitter han och tittar på mig och säger att jag är fin, så skrattar han till och säger typ ?nu var jag på väg att säga något dumt men jag stoppade mig innan det kom ut ur munnen?. Jag frågade vad han skulle säga och han sa typ ? det är svårt att lacka över en rostig gammal volvo?.

    Han har alltid fått mig att känna mig som världens finaste i hans ögon, men nu har han börjat slänga ur sig såna saker och det känns inte okej..

    Speciellt inte när jag ser vilka sorts tjejer han gillar på instagram. Tuttar, läppar och ögonfransar för hela slanten. ?Tjejkompisar? säger han..

    jag är så naturlig som jag bara kan bli utan massa läppfillers och lösögonfransar och det känns helt plötsligt som att det inte duger..

  • Svar på tråden Min pojkvän kallar mig ful..
  • Anonym (Anonym 666)

    Varför är du tillsammans med en skitstövel? 

  • Billie38

    Men gud vad ocharmigt av din kille. Han låter rätt omogen. Skulle gissa på att han gillar att göra dig osäker, kanske inte medvetet.

    I vilket fall är det inte sunt att behandla sin flickvän så. Du förtjänar bättre!

  • Sandrasöt88

    Och du är tillsammans med honom för att....?

  • Anonym (Finnen)
    Sandrasöt88 skrev 2020-03-22 14:10:50 följande:

    Och du är tillsammans med honom för att....?


    Vi har varit tillsammans i 6 månader bara, men en rätt lång historia bakom oss och detta har börjat nyligen. Om han inte fattar när jag ska prata med honom om detta ikväll så kommer jag tänka om. Givetvis.
  • Anonym (Anonym 666)

    Det han håller på med är att trycka ned dig, mobbning på ren svenska. Om han inte fattar ikväll är det snarare frågan om hur länge du vill vara med en som misshandlar dig psykiskt och behandlar dig som en dörrmatta. Klart du måste göra slut om han inte fattar!

  • Anonym (Axiom)

    Den som tar skit kommer att få mycket av det i sitt liv, det är det enda som är säkert.

    Jag hade sagt:

    "Du, nu är det färdigskojat om att jag är ful. Det är inte roligt. Det är sårande och tyder på att du vill ge mig dåligt självförtroende och få mig att må dåligt över mig själv.

    Hör jag en sån kommentar till så reser jag bort en vecka så får du leva utan mig och fundera på hur det är. Händer det igen sedan är det slut, punkt."

  • Anonym (ooo)

    Att låtsas skoja fast man inte gör det är ett maktknep, så han är fullt medveten om vad han gör, speciellt som du har sagt till att du inte vill att gör så. 

    Av någon anledning tycker han det är skoj när du blev ledsen. Inte ok! 
    Om du säger att det han gör faktiskt räknas som mobbning kanske han fattar? Om han inte fattar - gör slut! 

    Har en tonårsson som förvisso varit rätt omogen men han hade tjej i somras och jag hörde vid ett tillfälle hur hon sa till honom: "Det är så konstigt, varför kan du inte bara vara snäll liksom? Varför måste du alltid avsluta allt med att säga något taskigt på slutet?" Först svarade han ungefär: "Man vill ju inte vara tråkig", men hon sa till honom att hon inte tyckte om det och han slutade faktiskt med det. 

    Vet inte hur gammal du är TS, det här gällde 16-åringar. Visst kan man vara lite omogen men om ingen hjälper en fatta är risken att att man fastnar i det där spåret, tror jag. 

  • Mimosa86

    Låter som han vill så ett frö hos dig att du skulle vara ful i allmänhet men i hans ögon är du fin. Därför ska du stanna med honom.

    Skitstövel

  • Sandrasöt88
    Anonym (Finnen) skrev 2020-03-22 14:14:56 följande:

    Vi har varit tillsammans i 6 månader bara, men en rätt lång historia bakom oss och detta har börjat nyligen. Om han inte fattar när jag ska prata med honom om detta ikväll så kommer jag tänka om. Givetvis.


    Och om han ger dig samma lama ursäkt som alla andra gånger han kommit med de gånger du tagit upp det med honom?
  • Anonym (Kontra)

    Testa hur han reagerar vid kontring.

    Typ att han skulle ha liten snopp.

    Skratta hjärtligt och kalla den lilla älsklingen eller utryck att jo större har man ju varit med om men det är mer gulligt med en lite Pitt. Eller fråga om han stoppat in den när ni haft sex.

    Så ska vi se hur roligt han tycker det är

Svar på tråden Min pojkvän kallar mig ful..