Inlägg från: Lördag14 |Visa alla inlägg
  • Lördag14

    Missfall v.15, hjärtat slog, uvi

    Hej!

    För 2 veckor sedan fick jag genomgå ett missfall inne på gynakuten, jag va då i v.15.

    Blödde och hade kraftiga magsmärtor. När läkaren undersökte mig så slog bebisens hjärta men hon kunde se hinnsäcken och berättade att bebisen tyvärr är påväg ut.

    Hela förloppet gick snabbt, efter undersökningen fick jag sätta mig upp och då gick vattnet. Kände snabbt ett starkare tryck neråt. La mig ner i gynstolen och då kommer fostret tillsammans med mer vatten. Moderkakan fick jag krysta ut och det gjorde jätteont.

    Bakgrund: Blödde lite under v.6-7 och sen kom blödningarna tillbaka under v.13-14, alla barnmorskor och läkare sa att blödningar är vanligt och efter alla ultraljud där jag fick se hjärtat slå och bebisen röra sig så blev jag lugn. Började tro på att det var på riktigt.

    Kub såg allt så bra ut, visade låg risk.

    Två veckor innan missfallet tar jag ett urinprov som visar bakterier (enterococcus faecalis ) alltså en urinvägsinfektion. Det diskuterades om jag skulle få antibiotika men inget sattes in.

    Dagen innan missfallet fick jag ett provrör för att lämna in nytt urinprov för att se om bakterierna fanns kvar. Hade inga symptom på uvi.

    Åt trandate mot högt blodtryck.

    Nu undrar jag om någon varit med om liknande. Någon mer som fått missfall där bebisens hjärta fortfarande slår? Fick ni veta varför missfallet/förlossningen starta? Jag fick inga svar alls och kan inte sluta att tänka på varför det hände... och om det var pga obehandlad uvi.

    Vad händer med fostret efter ett missfall, skickas det alltid iväg för obduktion och kommer man få någon mer info om varför det hände?

    Tänker på alla oss som förlorat ett liv, det är fruktansvärt! Kram på er!

  • Svar på tråden Missfall v.15, hjärtat slog, uvi
  • Lördag14

    Tack för att ni delar med er! Samtidigt så fruktansvärt att läsa. Blir jag gravid igen kommer jag be om urinprov ofta och kräva antibiotika om det visar något. Usch nu blir jag bara mer ledsen av att tänka på att det hade kanske kunnat förhindras om läkaren tagit uvi på allvar och gett mig antibiotika.

    Kram tillbaka

Svar på tråden Missfall v.15, hjärtat slog, uvi