• Anonym­sju
    Mon 23 Mar 2020 17:29
    471 visningar
    3 svar
    3
    471

    Är era barn hemma från förskolan vid lite rinnig näsa?

    Hej,

    Funderat mycket på alla förskollebarn som har en rinnig näsa hela vinterhalvåret utan att vara sjuk. På min sons förskola har i princip alla barnen det, även min 2 åring.

    Har ni era barn hemma nu med rinnig näsa som enda "symptom" ?

    Min sons förskola tyckte han skulle vara hemma om näsan rinner, vilket den gjort sen oktober typ. Men förstår också att det inte finns utrymme för att chansa, men tänker ändå att då behöver väl nästan alla barn i förskolan vara hemma?

  • Svar på tråden Är era barn hemma från förskolan vid lite rinnig näsa?
  • Gameof­throne­s
    Mon 23 Mar 2020 17:35
    #1

    Ja skola och dagis måste nu följa återgärder, vid snoriga näsor, till eventuellt bara pollen som kommer nu, endel vet jag att det är pollenreaktioner. Men då måste man vara säker på det. 

    Jag et att det är lite dumt nu sammanband med corona, vanliga förkylningar... Jättejobbigt.

    Mina äldsta går i Skolan( skolplikt) nu har dem Nationella proven med.

  • Mon 23 Mar 2020 17:36
    #2

    Ja min son (2 år) är snorig precis som 75% av hans vänner och därmed måste han vara hemma. Snoriga barn tillåts inte på dagis.

  • Mon 23 Mar 2020 20:48
    #3

    Ja, min snart 4-åring har varit hemma sedan förra torsdagen och kommer antagligen vara hemma till maj typ. Nu är även 6-åringen snorig och hemma från skolan. Får se hur länge han blir hemma, han brukar inte vara snorig lika länge som sin lillebror vid förkylning.

Svar på tråden Är era barn hemma från förskolan vid lite rinnig näsa?