• Grubb87

    Gravid hur långt efter avslutad amning

    Har en 10 månaders och slutade med amningen helt och hållet för treveckor sedan. Hade innan dess bara nattammat men ägglossning hade inte kommit igång så hoppas på att den ska göra det nu när jag även slutat nattamma. Trodde ägglossningen hade kommit igång då jag två gånger fått blädning som jag trodde var mens men kollade upp hos en klinik som konstaterade att ägglossningen ej är igång och att det troligtvis beror på nattamning. Hoppas nämligen på ett syskon.

    Min fråga är: hur lång tid tog det efter det att ni slutat helt med amning tills att ni blev gravida? Hur långt efter förlossningen? Alternativt, hur lång tid tog det för ägglossningen att komma igång efter avslutad amning?

    Svar som ?jag blev gravid trots amning? undanbedes.

  • Svar på tråden Gravid hur långt efter avslutad amning
  • EHA89

    Slutade amma när dottern var 1 år. Fick mens en månad efteråt och blev gravid 2 månader efter det :)

  • Grubb87

    Åh jag beklagar missfallet. Men iaf positivt att fertiliteten är igång igen. Håller tummarna för att det tar sig igen snart och att det går hela vägen!


    Langdskidor skrev 2020-03-26 17:40:43 följande:

    Blev gravid 1 mån efter amningsstop nu i jan/feb men blev tyvärr missfall ;(


  • Grubb87

    Det var snabbt det va skönt! Hade du varit helt blödningsfri innan den första mensen eller hade du haft någon menslikande blödning?


    EHA89 skrev 2020-03-26 18:20:31 följande:

    Slutade amma när dottern var 1 år. Fick mens en månad efteråt och blev gravid 2 månader efter det :)


  • Langdskidor
    Grubb87 skrev 2020-03-26 19:36:04 följande:

    Åh jag beklagar missfallet. Men iaf positivt att fertiliteten är igång igen. Håller tummarna för att det tar sig igen snart och att det går hela vägen!


    Tack<3 jaa, jag hoppas man får bli gravid igen snart.. vore underbart:) hoppas du också blir det såklart!
  • EHA89
    Grubb87 skrev 2020-03-26 19:37:50 följande:

    Det var snabbt det va skönt! Hade du varit helt blödningsfri innan den första mensen eller hade du haft någon menslikande blödning?


    Jo det var skönt att det gick så pass snabbt :) var helt blödningsfri innan första mensen, verkar som att det kickade igång "på riktigt" direkt.

    Håller tummarna för att det går snabbt för dig också!
Svar på tråden Gravid hur långt efter avslutad amning