• Anonym (Sorgligt)

    Sex har blivit fult och kärlek betyder inget

    Förr i tiden (och fortfarande i andra kulturer) var sex något fint som man bara hade med den man älskade och var gift med. Och kärlek var det finaste som fanns (vem har inte hört uttrycket "störst av allt är kärleken?")

    Nu för tiden är folk så oerhört patetiska, sex ses som fult och äckligt som man bara har för nöjes skull, kärlek är något folk inbillar sig att de känner i några månader innan de hittar en ny partner om och om igen, förr hade man samma partner livet ut och det var oftast den riktiga kärleken. Det verkar inte finnas någon sanning i ordspråket "det finns en för alla" längre.

    Finns det fler än jag här som tycker att det är sorligt att det blivit såhär?

  • Svar på tråden Sex har blivit fult och kärlek betyder inget
  • Anonym (Tova)

    Håller med. Förr var vi mer beroende av varandra, nu är vi egoistiska individualister. Båda har för o nackdelar. Men jag önskar oxå mer substans o värde i detta sociala samspel.

  • Anonym (Sorgligt)
    Anonym (Tova) skrev 2020-03-26 18:34:16 följande:

    Håller med. Förr var vi mer beroende av varandra, nu är vi egoistiska individualister. Båda har för o nackdelar. Men jag önskar oxå mer substans o värde i detta sociala samspel.


    Precis.
  • Robert 832

    Nej, inte ett dugg. Skönt istället att folk har vaknat. Relationer är utnyttjande och endast i de korta mötena kan man prata om ett jämställt utbyte.

  • Oerhörd

    Förr var kvinnors sexualitet strängt kontrollerad av män, och är fortfarande i vissa kulturer. Det finns ingenting fint alls i det.

  • Anonym (Njae)

    Jag tycker inte alls att sex skulle vara något fult eller äckligt. Det skönt helt enkelt och man kan ha skönt sex utan att involvera kärlek.

    Jag är en av dom där konstiga människorna som kan skilja på kärlek och sex.

  • Anonym (Sorgligt)
    Robert 832 skrev 2020-03-26 18:37:36 följande:

    Nej, inte ett dugg. Skönt istället att folk har vaknat. Relationer är utnyttjande och endast i de korta mötena kan man prata om ett jämställt utbyte.


    Förstår att ni män tycker det, för det är mest ni som är positiva till att ha sex med någon som man inte har känslor för.
  • Helgapelga

    Håller absolut med, det är jättesorgligt hur det blivit.

  • Robert 832
    Anonym (Sorgligt) skrev 2020-03-26 18:45:06 följande:

    Förstår att ni män tycker det, för det är mest ni som är positiva till att ha sex med någon som man inte har känslor för.


    Som att kvinnor är kapabla till känslor? Finns ingen kvinna idag som gör något för en man utan ersättning. Hela konceptet som är relation bygger på det.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Sorgligt) skrev 2020-03-26 17:58:28 följande:

    Förr i tiden (och fortfarande i andra kulturer) var sex något fint som man bara hade med den man älskade och var gift med. Och kärlek var det finaste som fanns (vem har inte hört uttrycket "störst av allt är kärleken?")

    Nu för tiden är folk så oerhört patetiska, sex ses som fult och äckligt som man bara har för nöjes skull, kärlek är något folk inbillar sig att de känner i några månader innan de hittar en ny partner om och om igen, förr hade man samma partner livet ut och det var oftast den riktiga kärleken. Det verkar inte finnas någon sanning i ordspråket "det finns en för alla" längre.

    Finns det fler än jag här som tycker att det är sorligt att det blivit såhär?


    Tror du på allvar att det var så?
    Eller när menar du att "förr i tiden" var?

    Hur patetiska folk än må vara så har de inte sex för att det är "fult och äckligt", vad får dig att tro det?

    Får jag fråga i vilken ålder du är?
  • Anonym (Sorgligt)
    Robert 832 skrev 2020-03-26 18:51:21 följande:

    Som att kvinnor är kapabla till känslor? Finns ingen kvinna idag som gör något för en man utan ersättning. Hela konceptet som är relation bygger på det.


    Känslor är viktigare för kvinnor ja, GENERELLT, skriver jag så inte någon blir upprörd över att jag inte räknade med en liten minoritet.
Svar på tråden Sex har blivit fult och kärlek betyder inget