Inlägg från: Persikaplommon |Visa alla inlägg
  • Persikaplommon

Skiter fullständigt i vad vi säger. Behöver kloka råd.

De är helt enkelt inte mogna för att hoppa studsmatta själva än.

Bäst att ta bort den för ett tag om ni inte har möjlighet att vara ute med dem när de hoppar.

• Persikaplommon
    Trollmorsan09 skrev 2020-03-29 13:05:52 följande:

Du förstod rätt. Vi har studsmattan precis utanför altanen så när jag står i köket med altandörren öppen så har jag dom 4 meter från mig. Men det kan absolut vara som du säger att många tror att alla borde förstå att man står med vid sidan om hela tiden.

Men vi ska pratar om det och vi vill gärna att dom ska kunna hoppa eftersom att dom fått göra det i 2 års tid (lite tråkigt att förbjuda det helt helt plötsligt) så nu ska vi testa att dom enbart får hoppa en och en istället. Eller med storasyster som även hon kan visa hur man ska hoppa för att det ska bli trevligt :)

Vad hjälper om du är inne i köket och de fortsätter puttas och skadar sig? Hos vissa barn måste man stå ute och vakta eller ta bort studsmattan.

Visst kan man inte undvika alla sorters olyckor och skador , men finns saker som att puttas på en studsmatta , cykla / åka rollerblades mm utan hjälm och liknande , som man kan / bör stoppa eftersom det är väldigt farligt.
Svar på tråden Skiter fullständigt i vad vi säger. Behöver kloka råd.