• Spaceman

    Vad sysslar ni (mest) med nu när vi befinner oss i karantän

    Själv så sover jag typ 18 timmar i väntan på att det ska gå över.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad sysslar ni (mest) med nu när vi befinner oss i karantän
  • Anonym (Alf)

    Jobbar givetvis. Sitter i frivillig karantän och jobbar hemifrån på samma tid som om jag varit på jobbet.

  • Barbro45

    Kunde bara välja ett av alternativen, de flesta av oss är inte så ensidiga. Jobbar i trädgården, det är ju vårsysslor att ta tag i nu. Gjuter plintar till ett staket. Vänder komposten. Rensar hängrännorna.

  • Anonym (Elvira)

    Käftar med britter och amerikaner om vad vi gör i Sverige och varför vissa kanske skulle kolla lite mer på sitt eget brinnande hus just nu.

    Men vi kommer att torska rejält i Stockholm lagom till påsk, det räknar jag med. Skönt att man inte bor där.

  • riboflavin

    Jobbar mest, precis som vanligt.

    Fördelen med att vara en introvert arbetsnarkoman som hatar att handla, behöver inte ändra ett jota för att undvika Coronasmitta.

    I ordning:

    Jobb 10 h

    Sömn 8 h

    Hundaktiviteter 4 h

    Matlagning/äta 1 h

    Städ/tvätt/disk/annat 30 min

    Träning 30 min


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Fredrik)

    Jobbar och lever som vanligt. Äldste sonen pluggar hemifrån och de gamla besöker vi inte, det är väl skillnaden. Tror fortfarande inte att corona kommer skörda fler personer än företag, fler liv än suicid 2020.

  • Anonym (2020)
    Anonym (Fredrik) skrev 2020-03-29 18:59:15 följande:

    Jobbar och lever som vanligt. Äldste sonen pluggar hemifrån och de gamla besöker vi inte, det är väl skillnaden. Tror fortfarande inte att corona kommer skörda fler personer än företag, fler liv än suicid 2020.


    Framtiden lär visa vilka som dog, kommer den totala dödligheten i infektionssjukdomar öka för 2020 eller är det samma stackare som hade dött av en influensa som stryker med?
  • lövet2

    Jag jobbar mer än någonsin. Vikarierar för alla dessa människor, som visar förkylningssymptom. Själv är jag frisk.

  • Anonym (Elvira)
    Anonym (2020) skrev 2020-03-29 19:08:07 följande:
    Framtiden lär visa vilka som dog, kommer den totala dödligheten i infektionssjukdomar öka för 2020 eller är det samma stackare som hade dött av en influensa som stryker med?
    Vi hade från 2019 v 40- 2020 v 03 totalt 65 dödsfall pga influensa i Sverige, en lindrig flunsavinter relativt sett. Har inte kunnat hitta dödsfall fram till idag.

    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/arets-vanliga-influensa-mildare-an-tidigare

    Man ser också mer än en halvering av antalet positiva sentinelprover i senaste rapporten för influensa 26 mars, 9% jämfört med 24% föregående vecka. Och nu går flunsan över på 14-dagarsrapportering då säsongen anses över.

    https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/influensa-veckorapporter/aktuell-influensarapport/

    Covid-19 ligger nu på 110 döda och har knappt börjat spridas ordentligt så jag tror inte överlappningen i vilka stackare som dör/skulle dött av covid-19 vs influensa blir särskilt stor.

    Detta är från senaste covid-19-rapporten:

    Av de fall av covid-19 som rapporterats till och med vecka 12 var 53 procent män, medans andelen män bland patienter som vårdas inom intensivvården var 73 procent. Könsfördelningen bland dödsfallen var liknande den bland det totala antalet rapporterade fall.


    Antalet intensivvårdade patienter med covid-19 har ökat snabbt under de senaste två veckorna. Att många lagts in på intensivvårdsavdelningar just under vecka 12 är en följd av att tillståndet för personer som smittats under vecka 10 och 11 förvärrats. I genomsnitt gick det 8 dagar mellan insjuknande och start av intensivvård. Bland intensivvårdade fall är medelåldern 62,5 år.


    Inom sentinelövervakningen har andelen prover positiva för covid-19 ökat till cirka 6 procent. Proverna kommer från läkare inom primärvård samt barnkliniker runt om i landet och analyseras vid Folkhälsomyndigheten. Ökningen reflekterar att smittspridningen i samhället ökat.


    Under vecka 12 har sammanlagt drygt 10 300 individers prover analyserats i Sverige. Andelen positiva prover var cirka 9 procent under både vecka 11 och 12.

    https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/covid-19-veckorapporter/

Svar på tråden Vad sysslar ni (mest) med nu när vi befinner oss i karantän